رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ بهمن ۱۳۹۸

تنگ و تفرجگاه بوان

اشتراک گذاری

تنگ و تفرجگاه بوان در فاصله ۸ کیلومتری جاده اصلی شیراز-اهواز واقع شده است.پس از گذشتن از جادهای کوتاه وپر پیچ وخم آسفالته ،از سه راهی شهر نور آباد ممسنی به دره ی زیبا ودل انگیزبوان منتهی می شود.منطقه بوان به شکل دره ای که در میان دو رشته کوه بلندواقع شده که در زمستان ها پوشیده از برف می باشد.طول این دره ۱۸ کیلومتروپهنای آن بیش از ۷کیلومتر است.دره بوان پوشیده ازدرختان جنگلی وتنومند با عمری طولانی است که همراه با چشمه سارها وجویبار های فراوان وآب وهوای مطبوع روستا های بسیاری رادر خود جای داده است ،به علاوه درختان وباغ های زیادی از جمله درختان سیب،گلابی انار، گردو،انجیروانواع مرکبات این دره سر سبز را پوشانده است.

زیر حوضه وسیع ومنطقه جنگلی در بالا دست این تنگه موجب فراوانی آب شیرین وگوارا در دره بوان شده است به طوری که در طول سال به ویژه در فصل بهاراز روی اغلب دیوارهای صخره ای تنگ،آبشار های زیبایی چون آبشار بوان سرازیرمی شود وچشم انداز های زیباوطبیعی رابه وجود آورده است.

تنگ بوان  تنگ و تفرجگاه بوان

این گردشگاه به علت نزدیکی به جاده اصلی در محور چهار استان فارس،خوزستان ،بوشهروکهکیلویه وبویراحمدقرار گرفته وامکان دسترسی ساکنان شهر های پر جمعیت این استانها را در فاصله زمانی مناسب برای دیدار ازاین منطقه تفرحگاهی فراهم می آورد.

به دره بوان یا تنگ بوان به زبان محلی تنگ بون گفته می شود . این دره زیبا به علت پر باران بودن منطقه بالای آن و دارا بودن مخزن آبی مناسب دارای آبشارها و چشمه ساران آب شیرین فراوانی است و هر ساله در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بیشماری است. البته تنگ بوان در زمستان و پاییز نیز بسیار زیبا و دیدنی است.

از چشمه های معروف تنگ بوان، “چشمه ممبلو“ و بزرگترین آبشار آن “آبشار پولکی” نام دارد که پنجمین آبشار کشور است.

منطقه بوان به سه قسمت تقسیم بندی شده است:

(۱) بوان علیا (ده بالا)،

(۲) بوان وسطی (ده میونه) ، و

(۳) بوان سفلی (ده دومِن).

مردم منطقه بوان در زمستان اغلب در شهر نورآباد ممسنی ساکن می باشند.

باغهای گردو و انار این منطقه، علاوه بر زیبایی چشم نواز و آرامش بخش بودن برای ساکنین و گردشگران؛ سالانه مقادیر قابل توجهی محصولات کشاورزی را به بازار عرضه می نمایند.

منطقه بوان نورآباد ممسنی دارای اماکن مذهبی نیز می باشد که عبارتند از:

(۱) بقعه امامزاده ظاهر (امام ظاهر)،

(۲) بقعه امامزاده شاهزاده سلیمان (شاه سیمون) و

(۳) بقعه امامزاده شاهزاده حسین (شازاده حسین).

نحوه دسترسی به تنگ و تفرجگاه بوان

آدرس:استان فارس ، نورآباد ممسنی، در جاده نورآباد ممسنی به سپیدان، تنگ بوان

تنگ بوان  تنگ و تفرجگاه بوان

تنگ بوان  تنگ و تفرجگاه بوان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *