رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تنگه شگفت انگیز کافرین در ایلام

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

تنگه کافرین در شمال شهر بدره در جاده ایلام به بدره قرار دارد، رودخانه ای در این تنگه قرار گرفته که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در تنگه کافرین (کافری) به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد. جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایران از دیگر جاذبه های تنگه کافرین است.
طول تنگه در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است. در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است، همچنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری در منطقه به حساب می آید. تنگه کافرین امروزه به یک مکان کاملا توریستی تبدیل شده و از اقصی نقاط استان به این منطقه سفر می کنند، بسیاری از جوانان در این منطقه قایق هایی برای مسافران و گردشگران تهیه کرده اند که لذت تفریح در کافرین را دوچندان کرده است.
علاوه بر قایق سواری در رودخانه سیمره می توان با ماهیگیری از رودخانه بر تفریح و نشاط خود افزود، البته صحنه های چشم نواز عبور رودخانه از بین تنگه چشم هر گردشگری را خیره می کند. بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد، این شهر تیرماه سال ۱۳۹۲ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای ۲ بخش مرکزی و هندمینی است. سد و نیروگاه بزرگ سیمره در ۹ کیلومتری مرکز شهر بدره، معادن، منابع نفت و گاز، دامداری و کشاورزی و در نهایت وجود نمادهایی طبیعی از برترین نقاط توریستی در حوزه بدره از مهمترین عوامل تبدیل این منطقه به شهرستان بوده است. رودخانه سیمره در شهرستان بدره از تلاقی رودخانه های قره سو و گاماسیاب شکل گرفته و در مرز ایلام و لرستان جریان دارد و تا انتهای حوزه کرخه ۶۵۰ کیلومتر طول دارد.
رودخانه سیمره نامی بزرگ در استان ایلام محسوب می شود، به دلیل وجود این رود بزرگ، سدی در روستای چشمه شیرین از توابع بدره ساخته شده که باعث ایجاد جاذبه های گردشگری متنوعی شده است.

-کافرین-1 تنگه شگفت انگیز کافرین در ایلام

-کافرین تنگه شگفت انگیز کافرین در ایلام

-کافری-1 تنگه شگفت انگیز کافرین در ایلام

-کافرین-ایلام تنگه شگفت انگیز کافرین در ایلام

-کافرین تنگه شگفت انگیز کافرین در ایلام

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *