رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ بهمن ۱۳۹۳

تلاش برای راه اندازی سیستم حمل و نقل توریستی در قزوین

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۰۸-ستاد دانشگاه روزافونا کشور پرتغال، قزوین را دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بالایی دانست و با تأکید بر تقویت جذابیت‌ها و قابلیت‌های این بخش یادآورشد: تدوین برنامه و چشم اندازی مشخص می‌تواند به ترسیم آینده‌ای درخشان در حوزه گردشگری کمک شایانی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، فرناندو فیگیرا در جلسه مشترک گروه تخصصی معماری و شهرسازی که در تالار مردمی شورا با حضور رئیس کمیسیون شهر سازی شورا و دیگر اعضاء، معاونت شهرسازی شهرداری قزوین، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضاء هیأت مدیره و دیگر کارشناسان و متخصصین برگزار شد، شرکت کرد.

فرناندو با تأکید بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری، آموزش افراد توانمند و راه اندازی سیستم حمل و نقل توریستی برای افزایش جذابیت در شهرها، یادآورشد: معمولاً مشکلاتی بر سر راه حوزه گردشگری در تمامی شهرها وجود دارد که اگر رفع و تجهیزات و امکانات برای حضور مسافران خارجی فراهم شود، بسیاری از توانمندی‌ها و جاذبه‌های تاریخی شهرها به دنیا معرفی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که شهرهای امروزی در حوزه ترافیک، حمل و نقل عمومی، معماری و شهرسازی با آن‌ها مواجه‌اند، یادآورشد: قزوین نیز ناگزیر در این چرخه قرار دارد و اگر چرخه تبادل اطلاعات و همکاری این شهر با متخصصین و کارشناسان کشور پرتغال شکل بگیرد، زودتر به اهداف خود دست می‌یابد.

این استاد دانشگاه روزافونا در ادامه گفت: نیاز دایم این حرکت آغاز و بسترهای لازم برای جذب مردم فراهم شود که اگر این روند به وجود بیاید مردم نیز همکاری‌های لازم را برای دستیابی به هدف‌های والا در حوزه گردشگری انجام خواهند داد.

فرناندو خاطرنشان کرد: اگر فعالیت ما در جذب افراد مؤثر مناسب باشد، ممکن است در ابتدا نتوانیم حجم عظیمی از تورسیت جذب کنیم ولی وقتی حرکت آغاز شود، در مراحل بعدی توریست ناخودآگاه جذب شده و زاگاهمان مقصد سفر می‌شود.

وی با تأکید بر تداوم همکاری‌های مشترک بین قزوین و دانشگاه روزافونا کشور پرتغال گفت: خود را به عنوان عضوی از خانواده بزرگ شهر قزوین می‌دانم و خوشحالم از اینکه یکسال است ارتباط با شهرداری قزوین را آغاز کرده‌ام.

این استاد دانشگاه همچنین بر انتخاب مناطق جاذب سفر و تدوین راهکار برای پررنگ نمودن جذابیت‌های آن‌ها گفت: پژوهشی در این حوزه درکشور پرتغال انجام شده و می‌توان از این مهم در شهر قزوین نیز برای افزایش جذابیت‌ها و رونق گردشگری در قزوین بهره برد.

506 تلاش برای راه اندازی سیستم حمل و نقل توریستی در قزوین

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *