رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ بهمن ۱۳۹۳

تعداد واحدهای پذیرایی غیرمجاز جاده چالوس سه رقمی شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۱۱/۰۷- معاون گردشگری میراث فرهنگی استان البرز از اجرای طرح توانمندسازی فعالان گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، احمد ترکاشوند ظهر امروز (۷ بهمن) در نشست مطبوعاتی که در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: هرچند برای نظارت بر عملکرد واحدهای پذیرایی در محور جاده چالوس تیم ویژه‌ای تشکیل شده، اما متاسفانه روند افزایش قارچ‌گونه این نوع واحدها در استان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده تاکنون ۱۰۰ واحد غیرمجاز پذیرایی در محور کرج – چالوس شناسایی شده که تعدادی از آنها تاکنون پلمپ شده‌اند.

ترکاشوند تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱ واحد پذیرایی در استان پلمپ و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شده است.

این مسئول در خصوص حجم بالای زباله‌های تولیدی مراکز پذیرایی محور چالوس ابراز کرد: هرچند زباله‌های غالب این واحدها باعث نازیباشدن چهره این جاده می‌شود، ولی جلوگیری از ریختن زباله در این محور که بدون شک عامل دافعه‌ای برای جذب گردشگران محسوب می‌شود، به عهده میراث فرهنگی نیست و در این‌باره دستگاههای ذی‌ربط باید وارد عمل شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت اقتصادی بودن برنامه‌های گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: داشتن خروجی اقتصادی برای طرح‌های گردشگری حتی از نتایج فرهنگی این طرح‌ها نیز برای میراث فرهنگی مهم‌تر است، چراکه تا زمانی که صنعت گردشگری استان درآمدزا نباشد انگیزه‌ای برای توسعه آن به وجود نمی‌آید.

ترکاشوند تاکید کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در خصوص طرح‌های گردشگری باید انسان محور باشد و در تدوین، پردازش و اجرای این طرح‌ها گردشگران در اولویت قرار بگیرند.

وی در پایان از اجرای طرح توانمندسازی فعالان گردشگری در استان نیز خبر داد و گفت: این طرح با همکاری پلیس و اعضای ستاد تسهیلات سفر استان اجرایی خواهد شد.

467 تعداد واحدهای پذیرایی غیرمجاز جاده چالوس سه رقمی شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *