رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ دی ۱۳۹۵

تصمیم‌گیری برای زیرآبی چینی‌ها در بازار گردشگری ایران

لینک این مطلب کپی شد!

معاون گردشگری تهران درباره چرایی اجازه ادامه فعالیت چینی‌ها در صنعت گردشگری ایران و عدم جلوگیری از فعالیت غیرقانونی آنها گفت: «مدت‌ها است این موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و تحت بررسی بوده؛ چنان‌که پرونده خانه‌های غیرمجاز چینی‌ها به کمیسیون ارتقای گردشگران خارجی ارجاع داده شده است. بررسی‌ها انجام شده و در دست پیگیری است.» البته به گزارش خبرگزاری‌ها، تنها ۶ ماه است که این موضوع به صورت رسمی مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

علی رفیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری سفر ضمن تشریح جریانات رخ داده در ورود چینی‌ها به بازار عرضه گردشگری ایران تصریح کرد: «شاهد آن هستیم که برخی اتباع چینی که وارد کشور می‌شوند، به جای آنکه از واحدهای مجاز استفاده کنند از واحدهای غیر مجاز که توسط برخی ایرانی‌ها و چینی‌ها شکل گرفته است، استفاده می‌کنند. این موضوع در حوزه تورگردانی کم اتفاق می‌افتد اما در حوزه‌های دیگر مانند بخش تجاری و بازرگانی که اتباع چینی برای بازدید و خرید و فروش به نمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند شاهد حضور مترجمان چینی هستیم که زیاد هم اتفاق می‌افتد.» به گفته او، این مترجمان چینی برای تحصیل در ایران حضور دارند و در کنار تحصیل، این خدمات را نیز ارائه می‌دهند. رفیعی البته یادآور شد فعالیت چینی‌ها تنها به بخش اماکن اقامتی و مترجم-راهنما ختم نمی‌شود؛ بلکه آنها در حوزه رستوران و ایجاد باشگاه ورزشی و تفریحی نیز فعال شده‌اند. معاون گردشگری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: «از آنجا که این موضوع در حوزه اتباع خارجی اتفاق افتاده، نیازمند قوانین رسمی هستیم تا بتوانیم اقدامات شایسته و بایسته انجام دهیم.»

وی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم حرکتی قهرآمیز و غیراصولی در این خصوص انجام دهیم، اظهار کرد: «حساسیت‌ها درخصوص اتباع خارجی زیاد است. در این میان طبق بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم برخی اماکن غیرمجاز ساماندهی شده‌اند و برخی دیگر با هشدارهایی که داده شده بود، دیگر فعالیت نمی‌کنند. البته برخی دیگر نیز هنوز فعال هستند که برخورد قانونی مناسب با آنها صورت خواهد گرفت.» رفیعی تاکید کرد: «از آنجا که این امور در دست انجام انتظامی و امنیتی است، بعدا به رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.» به گزارش «دنیای اقتصاد» محدود بودن تعداد نفراتی که در ایران به زبان چینی مسلط هستند، صاحبان کسب و کارهایی را که ارتباطاتشان با چینی‌ها زیاد است، متوجه جلب همکاری دانشجویانی کرده که از این کشور برای ادامه تحصیل به ایران می‌آیند و مقیم کشورمان هستند.

35882_884 تصمیم‌گیری برای زیرآبی چینی‌ها در بازار گردشگری ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *