جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تحصیلات در کانادا

تاریخ بروزرسانی :
۷ بهمن ۱۴۰۲

کانادا یکی از بهترین سیستم های تحصیلی در جهان را دارد.
از مدارس ابتدایی تا دانشگاه ها و کالج ها، از مدارس زبان خارجی تا برنامه های حرفه ای، همه این مدارس کانادایی، دانشجویان تمام علایق و زمینه ها را در بر می گیرند. افرادی که در کانادا تحصیل می کنند، تحصیلات بین المللی و با کیفیتی را دریافت می کنند، که آنها را برای فعالیت های حرفه ای آینده آماده می کند. این تحصیلات همراه با هزینه های شهریه و هزینه های زندگی است که به طور کلی از سایر کشورهای توسعه یافته کمتر است.
تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا بیش از ۳۰۰،۰۰۰ نفر است؛ رقمی که به طور مداوم رشد می کند. اگر در یک موسسه آموزشی کانادا پذیرش گرفته اید، ممکن است بتوانید مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کنید.
نه تنها این، بلکه تحصیلات، مسیری محبوب برای اقامت دائم کانادا نیز است. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.
مرور مدارس کانادا
پیدا کردن یک مدرسه اولین گام در روند تبدیل شدن به یک دانش آموز در کانادا است. بدون توجه به اهداف آموزشیتان، کانادا برای شما مدرسه ای دارد. پیدا کردن مدرسه مناسب و تضمین پذیرش، برای اخذ گواهی تحصیلی ضروری است.
آیا واجد شرایط هستید؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا واجد شرایط دریافت مجوز تحصیلی در کانادا هستید، یک فرم ارزیابی رایگان را پر کنید.
ویزای دانشجویی
کار در حین تحصیل در کانادا؛ سهل یا دشوار؟
تحصیل در خارج از کشور بسیار پر هزینه است. حتی با کمک هزینه تحصیلی و وام دانشجویی، کمی پول اضافی می-تواند نقش بزرگی در خوشایند کردن تجربه شما داشته باشد. به این ترتیب، کار در حین تحصیل گزینه ای است که مورد علاقه تمام دانشجویان بین المللی است. کانادا، با آخرین اصلاحات قانون مهاجرت و پناهندگان (Immigration and Refugees Act)، تبدیل به یک مقصد مطلوب شده است.
برای شروع، به عنوان یک دانشجوی بین المللی، سه گزینه برای کار دارید. ما در ادامه در مورد هر سه گزینه و قوانین مربوط به آنها به طور جداگانه بحث می کنیم.
کار در پردیس دانشگاه
هیچ تغییری در قوانین مربوط به کار در دانشگاه ایجاد نشده است. گر شما یک دانشجو و دارای مجوز معتبر برای تحصیل هستید، مجاز به کار در دانشگاه هستید. تا زمانی که نمرات شما پایین نیاید، می توانید درخواست کنید و در مشاغل موجود در محوطه مشغول به کار شوید. آنها معمولا مشاغلی در هر نوع کسب و کار در داخل محوطه دانشگاه یا مشاغل مرتبط با پژوهش یا تدریس است. بسیاری از دانشگاه های کانادا (Universities in Canada ) فردی را در دانشگاه برای کمک به دانشجویان برای یافتن شغل مناسب منصوب کرده اند.
کار در خارج از دانشگاه
برای دانشجویانی که پس از اول ژوئن ۲۰۱۴ برای مجوز تحصیل درخواست می دهند خبر خوبی داریم. لازم نیست درخواست جداگانه ای برای مجوز کار دهید. با توجه به قوانین جدید که از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۴ اعمال می شود، اگر مجوز تحصیل معتبر دارید، به طور خودکار واجد شرایط کار در محوطه دانشگاه خواهید بود. دانشجویان تمام وقتی که در یک دوره دانشگاهی، حرفه ای و یا آموزشهای حرفه ای در یک موسسه آموزشی مشخص مشغول تحصیل هستند:
• واجد شرایط کار کردن در محوطه دانشگاه بدون مجوز کاری هستند.
• مجاز به کار کردن در خارج از دانشگاه تا حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و بطور تمام وقت در طول تعطیلات هستند.
• بلافاصله پس از رسیدن به کانادا مجاز به کار کردن در خارج از دانشگاه هستند و نیازی به شش ماه انتظار که جزء قوانین قبلی بود، ندارند.
ممکن است علاقمند به مورد زیر باشید.
باید توجه داشته باشید که برای کار، در موسسه آموزشی مورد نظر خود ثبت نام کنید. همچنین لازم است که برای دریافت شماره بیمه اجتماعی از خدمات کانادا درخواست دهید. دانشجویانی که از قبل در کانادا بودند یا دانشجویانی که قبل از اول ژوئن ۲۰۱۴ برای مجوز کار درخواست داده اند، تحت برنامه کار در خارج از دانشگاه به مجوز کار احتیاج دارند. اگرچه تحت OCWPP، دیگر نیازی نیست که موسسات شرکت کننده به گزارش حضور و وضعیت دانشجویان مشغول به کار در خارج از دانشگاه را ارائه دهند، اما اگر پیش از اول ژوئن ۲۰۱۴ برای مجوز تحصیلی درخواست داده اید، باید پیش از شروع به کار در خارج از دانشگاه، مجوز کار دریافت کنید. در مورد دانشجویانی که قبلا مجوز کار دریافت کرده اند، همانطور که در قوانین OCWPP تعریف شده است، قوانین تغییری نخواهد کرد.
بطور خلاصه، واجد شرایط بودن شما برای کار در خارج از دانشگاه، با یا بدون مجوز کار، بستگی به شرایط نوشته شده در مجوز تحصیل شما دارد. این مسئولیت شما و کارفرما است که از واجد شرایط بودن شما اطمینان حاصل نماید.
در صورتیکه در حال فرا گرفتن زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان دوم هستید و یا در یکی از دوره های آمادگی ثبت نام کرده اید، مجاز به کار در خارج از دانشگاه نیستید. در این شرایط، باید توسط سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا مورد ارزیابی قرار بگیرید. به محض اینکه شما مثبت ارزیابی شوید می توانید برای اجازه کار و کار در خارج از دانشگاه درخواست دهید.

رشته تحصیلی در کانادا تحصیلات در کانادا

کار تحت برنامه کارآموزی/ مشارکتی

یک برنامه مشارکتی، یک برنامه آموزشی همراه با آموزش حرفه ای (شغلی) تعریف می شود. معمولا، دانشجو در این دوره اعتبار تحصیلی و یا در برخی موارد دستمزد دریافت می کند. برنامه های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. از سوی دیگر، برنامه های کار آموزی، مستلزم این است که شما پس از اتمام دوره و یا در طول وقفه های مقرر شده بین ترم-ها، یک یا دو ترم تجربه کاری بدست آورید.
مهم نیست که در کدامیک پذیرفته شده باشید، در صورتی که ثابت کنید که کار بخشی جدایی ناپذیر از برنامه تحصیلی شما است، اگر پس از اول ژوئن ۲۰۱۴ برای مجوز کار درخواست داده باشید می توانید تحت برنامه کار آموزی/ مشارکتی مشغول به کار شوید. به عبارت دیگر، موسسه آموزشی مورد نظر شما باید تایید کند که اشتغال برای برنامه تحصیلی / حرفه ای یا حرفه ای شما اهمیت دارد. به محض تایید، شما باید به همراه مجوز تحصیل، برای مجوز کار آموزی درخواست بدهید.
اگر شما در حال فرا گرفتن زبان انگلیسی یا فرانسوی به عنوان زبان دوم هستید و یا در یکی از دوره های آمادگی ثبت نام کرده اید، برای مجوز کار مشارکتی واجد شرایط نیستید. در این مورد نیز باید توسط سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا مورد ارزیابی قرار بگیرید. به محض اینکه شما مثبت ارزیابی شوید می توانید برای اجازه کار و کار در خارج از دانشگاه درخواست دهید.
اگر در یک موسسه تعیین شده در حال تحصیل نیستید اما از قبل دارای مجوز کار هستید می توانید:
• برای مدت مجاز در مجوز کار فعلی خود، مشغول به کار باشید.
• مجوز کاری خود را تمدید کنید تا بتوانید دوره خود را به اتمام رسانید اما این مدت نباید فراتر از اول ژوئن ۲۰۱۴ باشد.
به طور خلاصه، اگر مجوز کار مشارکتی دارید اما در یک برنامه آموزشی حرفه ای یا علمی- حرفه ای ثبت نام نکرده اید، به مدت مجاز در مجوز کار فعلی خود می توانید به کار ادامه دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، می توانید تا پایان اتمام دوره تحصیلی خود برای تمدید و تجدید مجوز کار خود درخواست دهید اما این مدت نباید فراتر از اول ژوئن ۲۰۱۴ باشد.
کوتاه اینکه، واجد شرایط بودن شما برای کار در کانادا به مجوز تحصیل شما و اینکه در موسسه تعیین شده ثبت نام کرده-اید یا نه بستگی دارد. توصیه می کنیم قبل از برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور در کانادا، معیار های مجوز تحصیلی را مطالعه فرمایید. با این وجود، این کشور با قوانین مهاجرت آسان و گزینه هایی برای اشتغال به کار پس از اتمام تحصیلات، همچنان یک مقصد نسبتا در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر کانادا شما را مجذوب کرده است، پیشنهاد می کنیم چمدان خود را ببندید.
درس خواندن در کانادا
دوست دارم در کانادا درس بخوانم
من هم اکنون در کانادا تحصیل می کنم
کانادا محل برخی از بهترین مدارس جهان است
تعداد دانش آموزان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند ۴۵۰۰۰۰ هزار نفر است و این رقم در حال رشد است. بیشتر این دانش آموزان کانادا را به خاطر مزیت های مشخص درست خواندن در آن به سایر کشورهای پیشرفته ترجیح می دهند.
ویزای تحصیلی کانادا
افرادی که در کانادا درس می خوانند آموزش با کیفیت و از لحاظ بین المللی معتبری را دریافت می کنند که آنها را برای پیگیری کاری در کانادا و خارج از آن آماده می کند.
در عین حال هزینه تحصیل در کانادا به طور کلی از سایر کشورهای پیشرفته کمتر است.

دانشگاه در کانادا تحصیلات در کانادا
چه گزینه هایی برای درس خواندن در کانادا وجود دارد؟
. علاقه دارم که درباره راه های درس خواندن در کانادا اطلاعات داشته باشم.
راه های مختلفی برای آمدن به کانادا به عنوان دانشجو وجود دارد. برای مثال، می توانید تحت اجازه تحصیلی کانادا، در کانادا درس بخوانید. در برخی موارد این امکان وجود دارد که بدون اجازه تحصیل در کانادا درس بخوانید. در حالی که در کانادا درس می خوانید، این امکان وجود دارد که در حین درس خواندن کار کنید. با این حال، اولین قدم یافتن مدرسه کانادایی است که علاقه مند به حضور در آن و تحصیل رشته ای هستید که با اهداف و آرزوهای شما همخوانی دارد. همکاران ما در Schoolmatch می توانند شما را یاری کنند. زمانی که اطلاعات بیشتری کسب کردید می توانید فرم ارزیابی رایگان آنلاین را پر کرده تا اطلاعات بیشتری را درباره کسب مجوز تحصیلی در کانادا بدست بیاورید.
من هنوز مرکز آموزشی مناسب را پیدا نکرده ام یا هنوز پذیرفته نشده ام
اولین قدم شما یافتن مدرسه کانادایی است که مورد علاقه تان باشد. بدون توجه به اهداف آموزشی تان، کانادا دارای موسسه آموزشی فوق العاده ای برای شما است. زمانی که مدرسه مورد نظر را پیدا کردید، زمان اقدام برای پذیرش است. تنها در آن زمان است که می توانید مجوز تحصیلی کانادا را اخذ کنید. هنگامی که چند مدرسه مورد علاقه خود را یافتید، به صفحه ما درباره اقدام برای پذیرش مراجعه کنید. هنگامی که نامه پذیرش خود از موسسه آموزشی را دریافت کردید، می توانید فرم ارزیابی رایگان را پر کنید تا درباره چگونگی آغاز تحصیل در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.
من در یک موسسه آموزشی کانادایی پذیرفته شده ام
هنگامی که پذیرفته شدید، زمان آن است تا برای مجوز تحصیلی کانادا اقدام کنید. فرم ارزیابی رایگان را پر کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی کمک ما به شما در مورد اخذ مجوز تحصیلی بدست بیاورید. همچنین می توانید راه های تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیلی را جستجو کنید و ببینید که آیا هیچکدام از گزینه ها برای شما فراهم است یا خیر. قبل از اینکه به کانادا بیایید، به شما پیشنهاد می کنیم که در مورد کار حین تحصیل در کانادا نیز اطلاعاتی کسب کنید.
من هم اکنون مشغول تحصیل در کانادا هستم و علاقه مند هستم تا پس از اتمام تحصیلاتم در کانادا بمانم
پس از به پایان رساندن تحصیلات تان در کانادا، کانادا راه هایی را برای تشویق شما به ماندن، کسب تجربه کاری یا سهیم شدن در فرهنگ و اقتصاد کانادا ارائه می کند. برای نمونه، این امکان وجود دارد که برای مجوز کاری پس از فارغ التحصیلی واجد شرایط باشید. همچنین این امکان وجود دارد که از طریق گروه تجربه کانادایی یا گروه تجربه کبک برای مهاجرت دائم واجد شرایط باشید. برای اطلاع از گزینه های باقی ماندن دائمی در کانادا پس از تحصیلات خود، فرم ارزیابی رایگان را پر کنید.
علاقه مند هستم تا در هنگام تحصیل خود کار کنم
این امکان برای شما وجود دارد تا در حین تحصیل در کانادا کار کنید.
علاقه مند هستم تا مدارس کانادا را بررسی کنم.
بخش های Schoolmatch و CanadaVisaSchoolsearch راه های فوق العاده ای را برای کسب اطلاع از موسسات سراسر کانادا ارائه می کنند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد