رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مرداد ۱۳۹۳

بیش از۳۰ گروه در حوزه گردشگری سلامت سرمایه گذاری کرده اند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۶ – شهرکرد -ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:بیش از ۳۰ گروه سرمایه گذار در بخش گردشگری سلامت و مسائل بهداشتی و درمانی به ویژه توریسم درمانی به منظور ایجاد اماکنی که هم سرویس درمانی و هم هتلینگ خوب داشته باشد، سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش ایرنا، ˈمسعود سلطانی فرˈ پنجشنبه در جمع رسانه های چهارمحال وبختیاری در خصوص توانمندی استان های کشور در گردشگری سلامت، از این بخش از گردشگری به عنوان صنعت پردرآمد در اقتصاد امروز یاد کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارها، گردش مالی گردشگری سلامت در جهان ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار است که ایران نیز با توجه به ظرفیت های موجود در نیروی متخصص و زیربناهیا بخش بهداشت و درمان می تواند به مقصد گردشگران تخصصی بخش سلامت تبدیل شود.

معاون رئیس جمهوری پایین بودن هزینه های درمانی در ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس را از نقاط مثبت رونق این صنعت عنوان کرد و افزود: در تامین تجهیزات تا حدودی با مشکل مواجهیم ولی می توان این زیرساخت ها را تامین کرد.

سلطانی فر از بیمارستان های رضوی مشهد، نمازی شیراز و دو مرکز در تهران و برخی بیمارستان های مرزی به عنوان مقاصد گردشگری درمانی یا سلامت در ایران یاد کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد:تعرفه های درمانی در ایران حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پایین تر از کشورهای اروپایی و عربی است وتخصص پزشکان نیز در حد بالایی قرار دارد.

سلطانی فر در پایان گفت:کارگروهی برای توسعه فعالیت های گردشگری سلامت میان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت امور خارجه و وزرات درمان و نظام پزشکی ایجاد شده و دبیرخانه آن در سازمان میراث فرهنگی مستقر است.

81263519-5867804 بیش از30 گروه در حوزه گردشگری سلامت سرمایه گذاری کرده اند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *