رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ بهمن ۱۳۹۳

بودجه سازمان میراث فرهنگی کم نخواهد شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۳-
خبرگزاری میراث فرهنگی –گروه مجلس: عضو کمیسوین تلفیق بودجه تاکید می کند که بودجه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کمیسیون تلفیق بودجه تغییر نخواهد کرد و کم نخواهد شد.

ابوذر ندیمی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در گفتگو با CHN با اشاره به بودجه سازمان میراث فرهنگی در لایحه بودجه سال آینده، می گوید: ما در مجموعه ها دو بودجه داریم. یکی بودجه جاری سازمان ها و ادارات که این بودجه عموماً با درصد رشد مشخصی حفظ شده اند. بودجه دوم هم بودجه عملیاتی است که برای وظایف برون سازمانی اختصاص داده می شود.

او با تاکید بر این که «ما در این بودجه بیشتر فرصت برای سازمان میراث فرهنگی داریم تا محدودیت»، توضیح می دهد: بطور مثال ما محدودیت ارزی و ریالی را برای سازمان میراث فرهنگی در استفاده از منابع جهت حمایت از سرمایه گذاران برداشتیم و نداریم. همچنین در نشست اخیر من با آقای سلطانی فر داشتم خود ایشان مدعی بود که بخشی از منابع مثل صندوق توسعه را برای حمایت از برنامه های سازمان میراث فرهنگی و به خصوص برنامه های حوزه گردشگری مثل ساخت هتل آزاد، کرده است.

نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری اینطور ادامه می دهد: بنابریان بحث ما درباره سازمانی مثل میراث فرهنگی و گردشگری این است که اینها بیشتر از این که بودجه مستقیم داشته باشند، حامی ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران باشند. از این جهت ما تلاش کردیم مشکلات و محدودیت ها را برداریم. مثلاً در گذشته صندوق توسعه نبود، الان امکان استفاده از صندوق هست. در بخش های خدماتی و صنعتی و در ارتباط با گردشگری هیچ محدودیتی در استفاده از منابع نداریم.

ندیمی در ادامه به این موضوع هم تاکید می کند که در بودجه مربوط به سازمان و پرسنل هم هیچ محدودیتی ایجاد نشده است. همه سازمان ها ادارات و وزارتخانه ها و نهادها شامل افزایش نسبی شده اند. در کمیسیون تلفیق ما کمتر به سازمانی برخوردیم که بودجه اش کاهش یافته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه همچنین به مشکلات دولت در تدوین بودجه سال اینده اشاره می کند و می گوید: سازمان مدریت و برنامه ریزی با توجه به چند مضیقه تصمیم گرفته است که یکی از این موضوعات مربوط به درآمد هاست. چون درآمد کم است سعی کرده بودجه جاری را مدیریت کند. بخشی نیز مربوط به خود سازمان است از جهت خروجی هایی که دارد. مثلاً درباره آموزش و پرورش می گوید که شما این تعداد از دانش آموزانتان کم شده است و باید بودجه تان تغییر کند. بخشی هم مربوط به فرصت هایی است که از جهت مکانیزم تخصص در آینده به آنها قائل هستند.

برخی این ایراد را به نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق وارد می دانند که وقتی در تخصص بودجه جایی بودجه کمتری دارد، نمایندگان از بودجه سازمان میراث فرهنگی کم می کنند و به بودجه آنجا اضافه می کنند، اما ندیمی این موضوع را رد می کند و می گوید: ما اساساً به بودجه جاری دستگاه ها ورود نمی کنیم. البته در این باره سیاست می دهیم اما تاکنون به این موضوع ورود نکرده ایم و به بودجه دستگاهی دست نزده ایم. ممکن است سیاست پیشنهاد کنیم که بودجه تمام دستگاه های اجرایی کم یا زیاد شوند که این سیاست کلی است. ما همچین ورودی را در تلفیق نداریم و امسال هم نخواهیم داشت.
549 بودجه سازمان میراث فرهنگی کم نخواهد شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *