رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ فروردین ۱۳۹۳

به جای ۱۰ هزار تومان، ۵۵ هزار تومان نپردازید

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۹ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ چه گردشگر باشید و چه بازرگان، چه هدفتان تحصیل است و چه اقامت، برای خروج از کشور باید عوارض خروج بپردازید. این عوارض بسته به نوع سفر شما که زمینی باشد یا هوایی متفاوت است.

اما ناآگاهی از میزان این تفاوت گهگاه سبب می‌شود که ایرانیان عوارض خروج را کم و زیاد برداخت کرده و در فرودگاه و یا مرزهای زمینی با مشکل مواجه شوند.

عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سفرهای هوایی مبلغ ۵۵ هزار تومان و در سفرهای زمینی ۱۰ هزار تومان است. این مبلغ را می‌توان قبل از سفر در شعب بانک ملی پرداخت کرد و قبض پرداختی را همراه داشت. همچنین امکان پرداخت عوارض خروج از کشور در فرودگاه‌های بین‌المللی و مرزهای زمینی وجود دارد.

گفتنی است مقدار عوارض خروج از کشور نسبت به مقصد سفر تفاوتی ندارد و پرداخت عوارض خروج برای تمامی مسافران اعم از کودک و بزرگسال الزامی است.

اما بر اساس ماده ۴۵ قانون مالیاتی کشور دارندگان گذرنامه های سیاسی و خدمت ، خدمه وسایل نقلیه عمومی زمینی و دریایی و خطوط پروازی ، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور(دارندگان اجازه خروج دانشجوئی) بیمارانی که با مجوز شورای پزشکی جهت درمان به خارج از کشور اعزام میگردند، دارندگان پروانه گذر مرزی و جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به کشورهای دیگر اعزام می شوند ، همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور دارای کارنامه شغلی از وزارت کار و امور اجتماعی، در خصوص پرداخت وجوه موضوع این ماده مستثنی هستند.

همچنین میزان عوارض خروج برای حجاج و زائران عتبات از مسیرهای هوایی ۲۵ هزار تومان و از مرزهای زمینی ۵ هزار تومان است.

IMAGE634865140108794865 به جای 10 هزار تومان، 55 هزار تومان نپردازید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *