رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

بهشتی مفهوم میراث فرهنگی را برای دولتمردان و افراد جامعه ملموس کرد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۲/۱۸ – خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گروه میراث فرهنگی ـ در مراسم نکوداشت سید محمد بهشتی پیشکسوتان بسیاری به سخنرانی پرداختند که یکی از آن ها نیز مهندس عادل فرهنگی بود. او حضور بهشتی و سالهای فعالیت وی را در سازمان میراث فرهنگی مغتنم شمرد و اعلام کرد: حضور بهشتی در سازمان میراث فرهنگی نگاه به میراث فرهنگی کشور را تغییر و ارتقاء داد.

«عادل فرهنگی» همچنین افزود: در دوره ای که شاهد تغییر مدیریت های مداوم و مدیران پرطمطراق با نگاه از پیش تعیین شده بودیم بهشتی یکی از افرادی بود که در سازمان میراث فرهنگی فرصت حضور داد. چرخ میراث فرهنگی را متحول کرد و فرصت ارتقاء را هم برای خود و هم برای دیگران بوجود آورد.

این پیشکسوت مرمت گفت: او زمینه ای فراهم کرد که در وهله اول کارشناسان و مدیران با یکدیگر انس و آشنایی پیدا کنند و در مرحله دوم نهاد میراث فرهنگی را بشناسند. در واقع به همین علت بود که جایگاه میراث فرهنگی به همراه چالش های فراروی این نهاد در تشکیلات کل کشور آشکار شد.

به اعتقاد فرهنگی، سید محمد بهشتی مدیری بود که نه تنها نگاه همه کسانی که اهل میراث بودند را رشد داد که به همراه آگاهی عمومی که بوجود آورد نگاه حکومت و دولتمردان را نیز ارتقاء داد.

سید محمد بهشتی برای اهالی فرهنگ یک خبر خوش است

این درحالی است که سید احمد محیط طباطبایی یکی دیگر از کارشناسان ارشد میراث فرهنگی نیز در ادامه تاکید کرد: جنبه های مختلفی از شخصیت و خصایل اخلاقی سید محمد بهشتی از منظر یک انسان اهل فکر، مدیر و یک معلم بازگو شد اما او جنبه های دیگری دارد که بسیاری از ویژگی های نامبرده برتری دارد.

محیط طباطبایی گفت: مهندس بهشتی اگر مدیر بنیاد فارابی، مدیر میراث فرهنگی و معمار مشهور و موفق و یک انسان اهل نظر نبود اما او همواره در حوزه اصلی انسانی یک رفیق شاخص و مظهر اصلی است.

به گفته محیط طباطبایی، سید محمد بهشتی یک حقیقت است. یک خبر خوش بهشتی برای حوزه فرهنگ و هنر است. خبری که به دنبال وقایع و گفته های نیک و بهتری می اید.

در این مراسم تعداد بسیاری از پیشکسوتان هنر و فرهنگ به ایراد سخنرانی پرداختند. این درحالی است که پس از پایان سخنرانی ها و تجلیل از بهشتی توسط کسانی چون علی معلم دامغانی و تعداد کثیری از اهالی فرهنگ و اهدای یادبود توسط موزه های ایکوم، ملک و خانه سینما و فرهنگستان هنر سید محمد بهشتی به سخنرانی پرداخت.

بهشتی در پایان با تقدیر از کسانی که این مراسم را برگزار کردند گفت: سهم قابل توجهی از زندگی هر فردی معطوف به دیگران است. اگر در این مراسم و در این نمایشنامه حضوری پررنگ دارم به دلیل سهم بزرگی است که خانواده و دوستان و تمام کسانی که امروز هستند، دارند.

به گفته بهشتی، بیشترین سهم این مجلس متعلق به کسانی است که در این نمایش بزرگ حضور دارند و کمک کردند تا من به عنوان آرتیست فیلم حضور داشته باشم.

او گفت: هفته معلم را به سهم خودم گرامی می دارم و ارج می نهم؛ سهم کسانی را که در این سالها همراهم بوده‌اند.

IMAGE635351049618298689 بهشتی مفهوم میراث فرهنگی را برای دولتمردان و افراد جامعه ملموس کرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *