جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین پیست های اسکی ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ایران کشور چهار فصل سرزمینی که هر فصلش زیبایی های خاص خودش را دارد . در زمستان که اکثر مردم از سرما به خانه های گرم خود می روند عده ای هم هستند که از سرما لذت برده و به تفریح می پردازند . بعضی افراد تصور می کنند که نمی توانند از پیست های اسکی استفاده کنند و آن را فقط مخصوص افراد ثروتمند می دانند. ولی این امر کاملا اشتباه است، زیرا ایران دارای پیست های اسکی فراوانی می باشد که همه افراد می توانند از آنها استفاده کنند و فقط مخصوص ناحیه و یا منطقه خاصی نمی باشد. در ایران پیست های اسکی بین المللی نیز وجود دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.
در فصل زمستان ها زیباترین پیست های اسکی ایران، بسیار شلوغ و دیدنی است. این امر نشان دهنده جذابیت پیست های اسکی در میان مردم است. تمام پیست های اسکی موجود در ایران دارای امکانات ورزشی و رفاهی می باشند. با گذر زمان مسئولان این پیست ها تلاش کرده اند که مکانی را برای استراحت گردشگران فراهم کنند تا دیگر نیاز به زدن چادر نباشد. رستوران ها و هتل های موجود در این پیست ها به اندازه ی کافی آماده پذیرایی از گردشگران می باشد.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین در۷۵کیلومتری کرج و ۶کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس واقع است.روستای ولایت رود به دلیل وجود پیست اسکی دیزین و همچنین دره زیبای ولایت رود، کوه ها و دشت های آن به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است.پیست اسکی دیزین در سال ۱۳۴۸ تأسیس شده است و در شمار پیست های معروف جهان قرار دارد . پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی درایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تأیید قرار گرفته،عنوان بین المللی یافته است.

دیزین بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو نه تنها در فصل زمستان برای مردم امکان اسکی را فراهم می کند بلکه در فصل تابستان نیز این امکان را فراهم کرده است. اسکی بر روی چمن نیز طرفداران مخصوص خود را دارد. این پیست اسکی دارای ۵۰ هزار کیلومتر مکعب مساحت می باشد. اگر می خواهید اسکی بر روی چمن را امتحان کنید حتما به این پیست اسکی بروید.

پیست اسکی خوشاکو3 بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی نسار بیجار

پیست اسکی بیجار در استان کردستان واقع است. این پیست در جنوب غربی شهرستان بیجار، بر دامنه کوه نسار و در جوار شهر قرار گرفته است و یکی از پنج تفرجگاه مهم این استان به شمار می رود. این پیست دارای وسعتی در حدود ۱۱۲ هکتار است و امکانات آن می توان به پیست کوب، تله سیژ، پیست چمن، پارکینگ، هتل، رستوران و مدرسه اسکی با ۲۰ مربی خانم و آقا اشاره کرد.

نسار بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی چلگرد

این پیست یکی از شناخته شده ترین پیست های اسکی واقع در زاگرس است که در شهر چلگرد در مجاورت تونل اول کوهرنگ در قسمت شرقی کوه کارکنان قرار گرفته است. طول پیست حدود ۸۰۰ متر با شیب ۲۰% می باشد، و دارای سه محوطه ی تفکیک شده جهت خانواده، آقایان و خانمها بوده و به دلیل طولانی بودن فصل سرما و آرامش اکثر روز ها در تمام فصل زمستان قابل استفاده است.

چلگرد بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند در جنوب شرقی تبریز قرار دارد به عبارتی از پلیس راه تبریز – تهران حدودا” ۲۷ کیلومتر فاصله دارد و حدود ۴۰ دقیقه از شهر تبریز فاصله دارد. این منطقه در زمستان علاقه مندان به ورزش مفرح اسکی را بخود جذب می کند کسانی هم که اسکی را آموزش ندیده اند با تیوب های بزرگ برای خودشان شادی می آفرینند.

سهند بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک در ۵۷ کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای شمشک واقع میباشد. پیست اسکی شمشک برای اولین بار در سال ۱۳۳۷ مورد بهره برداری قرار گرفت و شامل ۲ تله سیژ ، ۳ تله اسکی بشقابی و ۲ تله اسکی چکشی می‌باشد.پیست اسکی شمشک بعد از پیست اسکی دیزین در شهریور ۱۳۷۵ با تغییرات در شیب ، مسیر پیست و تایی آن از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت.

شمشک بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است. این پیست در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج نزدیک به دهستان کاکان واقع شده است. دهستان کاکان داری چندین روستا می باشد. مرکز دهستان کاکان روستای منصورخانی است. طول مفید پیست کاکان ۶۰۰ متر و عرض آن ۱۵۰ متر است. دستگاه بالابر پیست از نوع ۳ تله اسکی بشقابی و دارای رستوران و استراحتگاه است.

کاکان بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی پولادکف

پیست اسکی بین الملی پولادکف در ۸۸ کیلومتری شمال شیراز و کیلومتر ۱۵ جاده سپیدان به آبشار مارگون قراردارد. پیست پولادکف دارای هتل چهار ستاره، ۴ واحد غذاخوری، تله کابین به طول ۲ کیلومتر، ۲ دستگاه تلی اسکی ویژه اسکی بازان به طول ۱۶۰۰ متر و ۸ دستگاه موتور برفی است. در نزدیکی پیست اسکی پولادکف، پیست اسکی کوچک تری وجود دارد که به پیست اسکی سپیدان شناخته می شود.

پولادکف بهترین پیست های اسکی ایران

پیست اسکی پاپایی زنجان

پیست اسکی پاپایی در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی زنجان در منطقه‌ای کوهستانی و در ۳ کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود واقع است. وسعت این پیست حدود ۸۰ هکتار می باشد و می تواند ۵ هزار گردشگر را در خود جای دهد. از امکانات این پیست اسکی می توان به تله اسکی، برف کوب، رستوران و… اشاره کرد. مدرسه ای برای آموزش اسکی شامل ۲۰ مربی، در این مکان وجود دارد. شیب این پیست تند نبوده و افراد مبتدی می توانند در این پیست آموزش ببینند.

پیست اسکی پاپایی بهترین پیست های اسکی ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد