رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ دی ۱۳۹۹

بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

لینک این مطلب کپی شد!

کسانی که به صورت گروهی طبیعت گردی می کنند احتیاج به داشتن بی سیم را بیشتر احساس می کنند . خیلی از نقاط به خصوص کویرها و دشت های وسیع یا جنگلهایی با درختان زیاد آنتن دهی موبایل ندارند و بدلیل عدم دسترسی مداوم تلفن همراه در طبیعت، تلفن گزینه مناسبی برای برقراری ارتباط نیست. در این حالت بی‌سیم‌های دوربرد طبیعت وارد عمل می‌شوند که می‌توانند ارتباط بین اعضا را حفظ کنند.بی سیم ها از نظر کیفیت و برقراری تماس دوربرد با هم متفاوت هستند عموما بی سیم ها بردی بین ۱ تا ۱۰ کیلومتر دارند و باید به باتری شارژی، دامنه کانال، امکان اتصال هدفون، نوع آنتن و نحوه ارتباط بی‌سیم که در انتخاب این ابزار مهم هستند توجه شود .

در این مطلب ما بهترین بی سیم های دوربردی که در بازار موجود می باشد را انتخاب و معرفی می کنیم.نقاط قوت و ضعف این محصولات را برای شما مطرح می کنیم .
-1 بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

 

درسته که بیسیم های موتورولا که چند وقتی هست در ایران به سختی پیدا می شود ولی نمونه های مشابه خوبی برای این محصول در بازار وجوود دارد یکی از آنها بیسیم موتو R4 است که همانند موتورولا میتواند بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد.
وزن این محصول در حدود ۲۵۰ گرم ( هر لنگه بی‌سیم ) بوده و بدنه از پلاستیک سخت ساخته شده است.یکی از ویژگی‌های خوب این بی‌سیم امکان اتصال انواع هدفون‌های مخصوص است تا ارتباط به طور مداوم حفظ شود. این ویژگی خصوصا برای دوچرخه سواران بسیار کاربردی خواهد بود.
بیسیم موتو R4 از یک باتری ۲۲۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد، از اینرو شما می‌توانید مطمئن باشید که برای یک سفر چند روزه انرژی لازم برای ارتباط شما وجود خواهد داشت. البته این مورد بستگی زیادی به میزان مصرف شما از بی‌سیم دارد.ارتباط ۱۵ کاناله بی‌سیم به کاربر اجازه میدهد در محیط‌های شلوغ، مانند مناطق شهری که ارتباطات رادیویی زیاد است،کانال امن و خلوت مخصوص خود را انتخاب کنند تا کمترین تداخل میان گروه‌ها انجام شود.برد رادیویی بی‌سیم موتو R4 در فضای شهری بیشتر از ۱ کیلومتر و در طبیعت تا ۵ کیلومتر موثر است. از ویژگی‌های جانبی این بیسیم می‌توان به شارژ سریع آن اشاره کرد که در سفر بسیار کاربردی و ضروری خواهد بود.

ابعاد خوب، وزن مناسب و کارایی بالا از ویژگی‌های مثبت این بیسیم هستند در نقطه مقابل شاید قیمت نسبتا بالای این بیسیم شما را در انتخاب و خرید آن مردد کن، خصوصا اگر نیاز به استفاده از جفت‌های بیشتری برای فعالیت خود داشته باشید.

-موتو بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

بیسیم واکی تاکی کاوش مدل T816

یک بیسیم جمع و جور برای اعضای گروه کاوش شما، این مدل از برند کاوش خواهد بود. ابعاد کوچک و وزن مناسب از ویژگی‌های برجسته این بیسیم است که در نگاه اول شاهد آن خواهید بود. از امکانات جانبی و مفید این بیسیم می‌توان به باتری قابل شارژ آن اشاره کرد که بیسیم را یک روز کامل در حالت آماده بکار نگه داری می‌کند.در مقایسه با بیسیم موتو، بیسیم کاوش دارای فرکانس‌های رادیویی قابل تنظیم بیشتری است. ۳۵ کانال از پیش تعیین شده به شما اجازه میدهد حتی در شلوغ ترین مکان‌های رادیویی، کانال اختصاصی خود را داشته باشید.

چراغ قوه LED روی این بیسیم نیز شاید در نگاه اول فانتزی به نظر آید اما قطعا وسیله ای کار راه انداز خصوصا در طبیعت خواهد بود. امکان اتصال هندزفری، تغییر آنتن، صدای مناسب خروجی و بدنه محکم در برابر ضربه همگی از مزیت‌های این بیسیم است که آنرا گزینه مناسبی برای خرید می‌کند.

اگر قصد افزایش کاربر گروه بیسیم خود را دارید، این بیسیم گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، اما حتما به برد آن توجه کنید، برد بیسیم کاوش در نهایت ۳ الی ۴ کیلومتر بوده و از این نظر در مقایسه با بیسیم‌های مشابه طول برد کمتری دارد.

-کاوش بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

بیسیم تی بی مدل LPD 320-1

یک محصول دیگر برای افرادی که تمایل به تهیه لنگه بی‌سیم دارند. این بیسیم نیز مانند نمونه کاوش دارای ۳۵ کانال رادیویی است که در اتصال شما به کانال سایر بیسیم‌های گروه کمک میکند. نوع باتری ان شارژی بوده و با ظرفیت ۱۳۰۰ میلی‌آمپری مناسب استفاده‌های روزمره خواهد بود.از معایب این بیسیم میتوان به آنتن ثابت آن اشاره نمود که امکان اتصال به آنتن‌های خودرویی و دور برد را از کاربر صلب می‌کند. همچنین برد این بیسیم در حد نهایت خود ۳ کیلومتر بوده و با توجه به قیمت آن کمی پایین است.
از قابلیت‌های این بیسیم امکان استفاده هندز فری و بدون نیاز به حالت Push to Talk است که در استفاده‌های حرفه ای مانند دوچرخه سواری بسیار کاربردی خواهد بود.نمایشگر این بیسیم قادر است به شما میزان شارژ، کانال و زمان را نشان دهد.

-تی-بی بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

 

بیسیم آنالوگ جنرال الکتریک مدل IR35832

اگر به دنبال یک بیسیم اقتصادی برای کاربرد‌های روزمره هستید، این جفت بیسیم جنرال الکتریک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. برد مناسب این بیسیم به شما اجازه میدهد تا با اعضای تیم خود در محیط کمپ و طبیعت تا فواصل کوتاه ارتباط موثر داشته باشید، همچنین اندازه و ابعاد این بیسیم طوری است که حمل آن را راحت می‌کند.با توجه به قیمت و ابعاد محصول، برد نیم کیلومتری بیسیم مناسب بوده و قابل قبول است، کیفیت ساخت بیسیم خوب و قابل قبول است.از معایب این محصول میتوان به انرژی کم ذخیره باتری و تعداد کانال پایین برای انتخاب اشاره کرد. از اینرو در صورتی که قصد گسترش شبکه ارتباطی خود را دارید، حتما در هنگام خرید به پشتیبانی این بیسیم از کانال‌های شبکه خود اطلاع حاصل کنید.

 

-جنرال-الکترونیک بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

معرفی بیسیم های غیر مجاز

بیسیم موتورولا MOTOROLA مدل MT777 , MT888 – بیسیم کنوود KENWOOD مدلهای ۳۱۰۷ , ۳۲۰۷ , plus , mini دقت شود کلیه بیسیم های مجاز ایران به صورت تکی، بهمراه متعلقات ارائه میگردد و تمامی بیسیم هایی که به صورت جفت ارائه میگردد غیر مجاز بوده و فاقد مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی میباشند و در صورت نیاز به استفاده از تجهیزات رادیویی، از تهیه این دستگاهها خودداری و از دستگاههای بیسیم مجاز دارای مجوز استفاده نمایید.

بی سیم ها به صورت عامیانه شامل :بیسیم ، بی سیم ، واکی تاکی ، بیسیم مجاز ، واکی تاکی مجاز ، بیسیم حرفه ای ، بیسیم برد بلند ، بیسیم دیجیتال ، بیسیم UHF , VHF ، بیسیم کارگاهی ، بیسیم مهندسی ، بیسیم ارزان ، بیسیم برد کوتاه ، بیسیم دستی ، بیسیم خودرویی ، بیسیم پلیس و … میباشند.

 بهترین بیسیم های رادیویی مناسب طبیعت گردی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *