رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ مهر ۱۴۰۲

بهترین بریانی اصفهان کجاست؟

اشتراک گذاری

رفتن به شهر زیبای اصفهان و دیدن جاذبه های تاریخی و گردشگری زیادی که دارد به کنار، خوردن غذاهای محلی اصفهان لذت دیگری دارد. اصفهان هم مانند تمام شهرهای ایران غذاها و دسرهای محلی خوشمزه و خاص خود را دارد که معروفترین آنها بریونی ، خورش ماست و دوغ و گوشفیل است . پیشنهاد می کنیم اگر به اصفهان رفتید اصلا غافل نشوید و حتما این سه مورد را تست کنید. وقتی نزدیک رستورانها می شوید بوی گوشت و دارچین به مشامتان می رسد و تپش قلبتان آغاز می شود. ولی باید بدانید بهترین بریانی اصفهان کجاست؟ با سیری در ایران همراه باشید تا بدانی بهترین بریانی ها را از کجا می توانید تهیه کنید.

بریانی چیست؟

بریون یا بریان نام یکی از غذاهای محلی اصفهان است و بریونی یا بریانی به محلی اطلاق می‌شود که این غذا را در آن سرو می‌کنند. بریون غذای چرب و سنگینی است که معمولا در وعده ناهار مصرف می‌شود. مواد اولیه این غذا گوشت و چربی گوسفندی، پیاز و ادویه‌های مخصوص است. در کنار بریون مقدار کمی از جگر سفید گوسفندی قرار می‌دهند؛ این ترکیب همراه با ادویه‌های مختلف پخته و چرخ می‌شود.

بریون برحسب سلیقه با خلال پسته و بادام زعفرانی، کنجد، گردو، زرشک و دارچین تزیین و لای نان سنگگ سرو می‌شود. در کنار بریون می‌توان آبگوشت آن را نیز سفارش داد. از کشک برای طعم‌دار کردن آبگوشت بریان استفاده می‌کنند. گفتنی است که مهارت تهیه و پخت بریان اصفهان در فهرست آثار ناملموس ملی به ثبت رسیده است.

بریانی حاج محمود شفاعت

از قدیمی ترین بریانی های شهر اصفهان بریانی حاج محمود شفاعت است . یکی از راههای تشخیص یک رستوران خوب بررسی قدمت و تاریخچه آن است. وقتی یک رستوران بتواند سالها مشتریان قدیمی خود را حفظ کند و به مشتریان جدید هم سرویس خوبی بدهد چیزی به جز موقیت و شهرت در پی نخواهد داشت . وقتی مردم ساعت ها ایستادن در صف و کشیدن انتظار را به جان می‌خرند تا روزشان را با خوردن یک بریان عالی در یکی از بهترین بریانی های اصفهان حرف کمی نیست . پس یکی از بهترین بریانی ها بریانی حاج محمود شفاعت می باشد. حتما امتحان کنید.
آدرس: میدان امام علی، بازارانقلاب، کنار حمام شیخ بهایی

بهترین بریانی اصفهان

بریانی اعظم

یکی دیگر از بریانی هایی که در بین اصفهانی ها معروف و محبوب است بریانی اعظم می باشد که همه به همدگیر توصیه می کنند. بریانی اعظم چهار شعبه برای رفاه حال دوستدارانش ایجاد کرده است. این چهار شعبه دقیقا در نزدیکی جاذبه های گردشگری اصفهان می باشد که به راحتی پس از بازدید بتوان از خوردن بریانی لذت برد.
این بریانی در سال ۱۲۹۵ شمسی به همت مرحوم پهلوان علی اخوان و عبدالکریم اخوان در کوچه نیک‌پی تاسیس شد و پس از گذشت ۳۰ سال به کوچه دروازه دولت انتقال یافت. در سال ۱۳۷۲ شمسی بریانی اعظم به خیابان چهارباغ پایین منتقل شد. این بریانی به‌عنوان شعبه یک بریانی اعظم شناخته می‌شود. نام اعظم به‌معنای بزرگی و عظمت است و به شخص خاصی بازنمی‌گردد.

آدرس شعبه یک: در دروازه دولت، ابتدای خیابان چهار باغ عباسی
شعبه دو: خیابان مسجد سید، کنار ادراه پست
آدرس شعبه سه : خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
شعبه چهار:خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین / فقط بیرون‌بر

بهترین بریانی اصفهان

سفره خانه جارچی باشی

این سفره خانه که در یک حمام تاریخی است بسیار باشکوه است .جارچی منصبی درباری در دوره صفویه و قاجار بوده که ماموریت رساندن پیام و اخبار به‌گوش مردم را برعهده داشته است. سفره خانه سنتی «ملک سلطان جارچی باشی» در‌واقع یک حمام تاریخی و زیبا محسوب می‌شود که به‌دلیل از دست دادن کارایی در زندگی امروز، به‌همت حاج سیداحمد افتخاری در سال ۱۳۹۰ به محلی سنتی و زیبا برای سرو غذا تبدیل شده است. در این سفره‌خانه انواع غذاهای سنتی و محبوب کبابی و دریایی سرو می‌شود و بریان معروف و باکیفیتی دارد.ت
سفره‌خانه سنتی جارچی باشی با میدان نقش جهان فاصله چندانی ندارد و همین موضوع از دلایل شلوغی آن است. اجرای موسیقی سنتی زنده یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سفره خانه به شمار می‌رود. در این سفره خانه زیبا امکان برگزاری تولد و انجام تزیین وجود دارد.
آدرس: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم يا‌ کوچه باغ قلندرها

بهترین بریانی اصفهان

رستوران و سفره خانه سنتی نقش جهان

اطراف میدان نقش جهان بریانی های مختلفی هست که همه هم در کارشان استادند و بهترین بریان‌ها را دست مشتری می‌دهند. یکی از این بریانی‌ها هم رستوران و سفره خانه سنتی نقش جهان است. این رستوران از قضای روزگار در چند قدمی مسجد شیخ لطف الله قرار دارد. رستوران در یک مسیر کوچه‌مانند در طبقه بالاست.
آدرس: میدان نقش جهان، کوچه سمت راست مسجد شیخ لطف الله

بهترین بریانی اصفهان

بریانی ریحون اصفهان

رستوران ریحون در بین بهترین رستوران های اصفهان جای دارد. ساختار بنا رومی بسیار زیبا و شیک است و آرامش را به شما هدیه می دهد . در کنار این فضای دلنشین سالاد و انوع ترشی را می‌توانید به میزان دل‌خواهتان از روی میز سلف‌سرویس بردارید. نان سنگک داغ هم همین جا می‌پزند که کنار بریان عالی است. البته غذاهای دیگر هم هست که هر کدام از دیگری خوشمزه‌تر هستند. چهارشنبه و پنجشنبه هم اینجا موسیقی زنده پخش می‌کنند.
آدرس: بوستان ملت، حد فاصل پل آذر و هتل کوثر، کنار بانک شهر

بهترین بریانی اصفهان

کبابی و بریانی عشایر

این رستوران هم جزء بهترین بریانی های اصفهان است که چند شعبه دارد. از میدان کاوه گرفته تا خیابان سهروردی یا خیابان آتشگاه اصفهان می‌توانید سراغی از بریان عشایر بگیرید و این برای مسافران یا حتی ساکنان اصفهان خیلی عالی است.
شعبه ۱ : اصفهان، خیابان آتشگاه
شعبه ۲: اصفهان، خیابان امام خمینی
شعبه چهار: خیابان نشاط
شعبه پنج: خیابان کاوه، پل ۲۵ آبان
شعبه ۶: خیابان چهارباغ پایین، جنب هتل جمشید
شعبه هشت: سه راه سیمین، بلوار کشاورز، بعد از کوچه ۵۸
شعبه ۹: شیخ صدوق شمالی، بعد از کاخ سعادت آباد غربی

بهترین بریانی اصفهان

بریانی شاد

این بریانی در خیابان طالقانی است و تا سی و سه پل فاصله چندانی ندارد. خیلی‌ها این خیابان را بیشتر به تجهیزات وسایل برقی و مطب‌های دکتر می‌شناسند. به موازاتش هم خیابان چهارباغ با مغازه‌های مختلف و متنوع قرار دارد. بریان این رستوران را می‌توانید هم در خود محل نوش جان کنید و هم با خودتان بیرون ببرید. راستی می‌توانید کنار بریان، جگر کبابی هم سفارش دهید. اگر هم دوست داشتید، خورش ماست را هم امتحان کنید.
آدرس: دروازه دولت، ابتدای خیابان طالقانی

بهترین بریانی اصفهان

بریانی بیشه

یکی از بهترین بریانی های اصفهان بریانی بیشه می باشد که درست در قلب شهر قرار دارد. این بریانی سال ۱۳۵۹ توسط حاج باقر متشکر افتتاح شد. تا چندی پیش بریانی بیشه دو شعبه داشت؛ اما اخیرا شعبه دوم در خیابان کاوه، به‌دلیل تغییر مکان، تعطیل شده است. این بریانی در محیط به‌روز، بریون باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای مراجعان خود تهیه و سرو می‌کند. در زمستان ۱۴۰۰ قیمت بریون بیشه به‌همراه آبگوشت ۷۵ هزار تومان است. بریونی بیشه همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ قبل از ظهر تا چهار عصر به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کند.
آدرس: اصفهان، پل فلزی، بلوار بوستان سعدی، مقابل صدا و سیما، پلاک ۴۶

بهترین بریانی اصفهان

بریانی اخوان

بریانی اخوان باب دل اصفهانی‌های ساکن شرق شهر است که بدون معطلی و اذیت، یک دل سیر از عزا دربیاورند. تقریباً می‌توان گفت در اطراف این بریانی جاذبه گردشگری خاصی وجود ندارد و همین موضوع باعث می‌شود این مکان برای محلی‌های این قسمت از شهر، خلوت‌تر و در دسترس‌تر باشد.این بریانی در منطقه شرق اصفهان و نزدیک به ترمینال بابلدشت قرار دارد.
آدرس: میدان جمهوری، خیابان فروغی، بعد از خیابان ۵ رمضان، بعد از کوی انوشیروان

بهترین بریانی اصفهان

بریانی لرد

کبابی و بریانی لرد از مراکز نسبتا معروف سرو بریانی سنتی اصفهان است که به جاذبه‌های گردشگری مهمی چون باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، باغ پروانه‌ها، تله‌سیژ ناژوان و پارک ناژوان نزدیک است. هنگام بازدید از این جاذبه‌ها می‌توانید برای صرف ناهار و بریون به رستوران لرد مراجعه کنید. سالن غذاخوری این رستوران چندان بزرگ نیست.
آدرس: اصفهان، بین بزرگراه خرازی و خیابان میرطاهر. نبش خیابان میرطاهر ۱.

بهترین بریانی اصفهان

بریانی شمشاد

شمشاد بیشتر با اسم کبابی بین مردم شهر معروف شده است. اما می‌توان برای تهیه بریان‌های خوشمزه، می‌توان آن را در لیست بهترین بریانی های اصفهان قرار داد. خبر خوب برای مسافران اینکه این بریانی هم به میدان نقش جهان نزدیک است. در واقع شما میدان را از خروجی جنوبی و سمت مسجد امام که بیرون بروید، به خیابان حافظ می‌رسید. خیابان حافظ بورس انواع ظروف و وسایل آشپزخانه است.
آدرس: خيابان حافظ

بهترین بریانی اصفهان

 

بریانی هشت بهشت

یکی از نام‌های معروف پرکاربرد در اصفهان، هشت بهشت است. می‌دانید که عمارت هشت بهشت اصفهان یکی از کاخ های شاهنشاهی در نزدیکی میدان نقش جهان است. این اسم آن‌قدر زیباست که روی یکی از خیابان‌های شهر هم نشسته است و برخی از شهروندان نام مغازه یا خدمات خود را هشت بهشت گذاشته‌اند. بریانی هشت بهشت هم با نامش، اصالت اصفهانی خود را فریاد می‌زند. این بریانی در محله چرخاب و چند قدمی سی و سه پل قرار دارد. فضای بریانی خیلی بزرگ نیست؛ اما در مواقعی که هوا خوب باشد، صندلی‌هایش را بیرون از مغازه می‌چیند تا مراجعان در هوای آزاد غذایشان را میل کنند.
آدرس: اصفهان، میدان چهارباغ، خیابان چرخاب

بهترین بریانی اصفهان

بریانی صدف

کباب و بریانی صدف در محله پاچنار اصفهان است. این محله در محدوده خیابان حکیم نظامی است و به کلیسای وانک و کوهستان پارک صفه نزدیک است. در این رستوران می‌توانید چند مدل کباب، بریان و خورش ماست سفارش دهید. اکثر مخاطبان این رستوران از برخورد پرسنل مجموعه بسیار راضی بوده‌اند.
آدرس: خیابان حکیم نظامی، محله پاچنار

بهترین بریانی اصفهان

بریانی سنتی ماه

در خیابان مشتاق و کمی آن‌طرف‌تر از پارک مشتاق، همان حوالی زاینده رود، یکی دیگر از بهترین بریانی های اصفهان به اسم بریانی سنتی ماه قرار دارد. فاصله این بریانی هم تا جاهای دیدنی اصفهان خیلی زیاد نیست. این بریانی تا پل خواجو و باغ گل های اصفهان هم فاصله کمی دارد. از بریانی که بیرون آمدید، کمی قدم بزنید و عصرگاه خودتان را مهمان فالوده‌بستنی مشتاق کنید. این بستنی‌فروشی آنقدر معروف است که از هر کسی بپرسید نشانتان می‌دهد. هنگام غروب هم کنار شیرهای سنگی دوطرف پل خواجو بروید و برق چشمانشان را تماشا کنید. اهالی شهر هم شب‌ها زیر طاق‌های پل خواجو به ساز و آواز می‌گذرانند. کمی کنارشان باشید و لذت ببرید.

آدرس: خیابان مشتاق، حدفاصل میدان خواجو و میدان بزرگمهر

بهترین بریانی اصفهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *