رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ بهمن ۱۳۹۸

بلوار معلم رشت

لینک این مطلب کپی شد!

شهر رشت شهری تاریخی که در طول تاریخ به القاب دروازه اروپا ، عروس شهرهای ایران و شهر همیشه بارانی و دل انگیز مشهور بوده است . یکی از خیابانهای این شهر که محله ای زیبا و دیدنی است و کافه و پاساژهای زیادی در آن هست بلوار معلم رشت است .بلوار معلم و محله معلم از محله های خوب رشت است که ساختمانهای مدرن جای خود را به ساختمانهای قدیمی داده و اثری از گذشته در آن پیدا نمی شود . بلوار معلم رشت از دو فاز و دو میدان اصلی تشکیل شده است. میدان سرگل در فاز دوم و میدان مادر و میدان کوچک‌تر با نام معلم جزو فاز اول هستند. یک سمت به خیابان طالقانی متصل می‌شود و از سمت خیابان سعدی و استادسرا هم به معلم راه دارد. از طریق میدان سرگل نیز به میدان قلی‌پور راه پیدا می‌کند.

-معلم-رشت بلوار معلم رشت

خوشمزه‌های بلوار معلم

در طول بلوار معلم رشت چند شیرینی فروشی مشهور و با سابقه شعبه دارند. شیرینی سهیل، با بیش از ۴۰سال سابقه و پنج شعبه در رشت و انزلی و ماسال از آن شیرینی فروشی‌ها است که همه اهالی رشت می‌شناسند و قبولش دارند.شیرینی اشهدی که در سال۱۳۳۰ آغاز به‌کار نمود و برای اولین‌بار در استان گیلان سه گواهینامه بین‌المللی را دریافت کرد، در این رقابت عقب نمانده است.

شیرینی فروشی ویلانج با باقلوا‌ها و کیک‌های خوش رنگ‌وبو و شعار کیفیت راه صحیح زندگی است، با انواع شیرینی تر و خشک انتظار شما را می‌کشد. در کنار آن‌ها خانه کیک هم قرار دارد. هر کدام از آن‌ها در اماکن و شهر‌های دیگر استان گیلان شعبه‌ای دارند و در کار‌شان با تجربه‌اند.

خانه بازی کودکان
همچنین دو خانه بازی برای کودکان نیز در بلوار معلم رشت با فاصله‌ای از هم قرار دارند. اولی خانه بازی، خانه کودکی و دیگری رنگین کمون که برنامه‌ها و اسباب‌بازی‌های مناسبی برای هر سنی از کودکان در آن‌ها وجود دارد.برای هر مناسبت خاصی برنامه‌ای دارند و برای پرورش فکری و اجتماعی بچه‌ها تلاش می‌کنند. اهداف خود را این‌گونه بیان کرده‌اند که آموزش غیر مستقیم به وسیله بازی و تجربه، شیوه‌های آموزشی بر اساس کنش‌ورزی نه کنش‌پذیری و کلی کارگاه‌های مادر و فرزندی برای جایگزینی مهد در اینجا وجود دارد.

اماکن مذهبی بلوار معلم

مسجد ثامن الائمه و مسجد النبی هم در بلوار معلم رشت قرار گرفته‌اند. اولی در کنار خیابان است و دومی در کوچه‌ای زیبا که روبه‌روی آن بقعه سیده رقیه قرار دارد.این بقعه کوچک در خیابان صفاری، تقریبا وسط خیابان و دو طرفش راه ماشین رو است. می‌گویند از نوادگان امام هفتم هستند و قبلا اینجا درخت کهنسالی بوده که شب‌ها مردم دور آن شمع روشن می‌کردند. امروزه درخت را قطع کرده‌اند و مقبره کوچکی و مسجد النبی را در مقابلش ساخته‌اند. در سال ۱۳۵۷توسط ایت الله احسان بخش کلنگ ساخت آن زده شده است و بانی اصلی حجت الاسلام باقری است.

روبه‌روی بقعه هم پارک کوچک نیک‌مرام قرار دارد. پارکی سر سبز با وسائل ورزشی و البته برای بچه‌ها هم اسباب‌بازی‌های معمول در همه پارک‌ها اینجا هم وجود دارد.

البته مراکز تجاری و فروشگاه‌هایی پر از لباس‌ها و مارک‌های مختلف هم در بین بقیه دیده می‌شوند. گالری بهارستان در اول میدان مادر با پنج طبقه پر از گل و ساعت، تابلو و آباژور، مبل و میز، گلدان و ویترین و خیلی چیز‌های کوچک و بزرگ خانه در کنار هم خودنمایی می‌کند. دراین گالری می‌توانید در یک جا همه چیز را تهیه کنید. طبقه اول پر از گرامافون و تلفن‌های مدل قدیمی و جدید است.

مرکز تجاری پالادیوم، مرکز خرید تیپ وان و مغازه‌هایی با ویترین‌ها و اجناس زیبا پر از لباس‌های فصل در انتظار شما هستند. لباس‌های مردانه، کت و شلوار‌های شیک و کاپشن‌های زنانه در کنار هم در هر کدام از این فروشگاه‌ها برای هر سلیقه‌ای دیده می‌شوند.

کافه‌های بلوار معلم رشت

کافه بام هرمس از آن کافه‌های دلنشینی است که در طبقه پنجم با بالکنی زیبا محیط مناسبی برای دورهمی‌ها ساخته است. معماری مدرن در کنار گل و گیاه و هوای رشت همه دست در دست هم داده‌اند تا در کافه هرمس کمی وقت بگذارید و از سکوتش لذت ببرید. منو صبحانه ایرانی و فرنگی و غذا‌های معمول هر کافه‌ای را در اینجا می‌توانید سفارش دهید. کافه موزه رشت و کافی شاپ سیب هم در دو فاز بلوار معلم رشت هستند.

کافه موزه با معماری و پنجره‌های چوبی قشنگش در این خیابان روبه‌روی باغ وطن آبادی جای دارد. تخته سیاه گچی جلوی کافه و نمای زیبایش آن‌را از بقیه جدا کرده است. باری پر از خرد و ریز‌های زیبا که از بیرون دیده می‌شود و خودنمایی می‌کند و داخل کافه هم با وسایل‌ خاص خاطرات گذشته‌ها را در خود جای داده است. فضای دلنشین و آرامی برای وقت گذرانی و نوشیدن فنجانی قهوه یا دمنوش در اینجا مهیا است. کافه سیب با آبمیوه‌های خوش طعم و کافه دنیز با انواع قهوه‌های خوش‌عطرش هر کدام به نحوی مشتری خود را دارند.

نفسی تازه در نمایشگاه گل و گیاه

نمایشگاه گل و گیاه الله وردی وطن آبادی با بیش از ۸۰سال عمر پر رنگ و عطر‌، با شمعدانی‌های رنگارنگ و ویترین تر و تازه‌اش در بلوار معلم رشت خوش می‌درخشد. می‌گویند از اوایل دوران پهلوی اینجا بوده است. در سال ۱۲۹۴ توسط پدر باغبانی گیلان، ابراهیم وطن آبادی احداث شده و امروزه نوه و همسر وی در قسمتی از باغ به تولید گل و گیاه مشغول هستند.پروفسور شفیع جوادی درباره باغ الله وردی چنین نوشته است، در رشت باغبانی به نام الله وردی یک باغ بزرگ در اختیار داشت و بدون اینکه مهندس کشاورزی باشد، عالی‌ترین میوه‌ها و صیفی‌جات را پرورش داد. میچورین از شوروی و عده‌ای از فرانسه و کشور‌های دیگر برای دیدن و آشنا شدن با کار‌های علمی‌اش از باغ وی در رشت دیدن می‌کردند.

-معلم-رشت2 بلوار معلم رشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *