رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ مرداد ۱۳۹۳

برپایی کنفرانس «گردشگری سلامت» کشورهای اکو

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ – کنفرانس «گردشگری سلامت» با حضور اعضای اکو در رامسر با حضور ۷۰ مهمان خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران اعلام کرد: ۲۷ تا ۲۹ مردادماه کنفرانس گردشگری سلامت با هدف شناساندن قابلیت‌های گردشگری و سلامت مازندران، با حضور کارشناسان و متخصصانی از آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان و مهمانان داخلی برپا خواهد شد.

به گفته‌ی فلاح، متاسفانه در سال‌های گذشته، امکان جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در مازندران به زیبایی‌هایی طبیعی، محدود مانده و پتانسیل‌های بزرگ این استان در سایه نبود تبلیغات و اطلاع‌رسانی به محاق رفته است. امیدواریم با برپایی سلسله کنفرانس و فستیوال‌های موضوعی، مانند گردشگری سلامت، استعدادهای ناب استان به‌خصوص در گستره منطقه‌ای شناسانده شود.

او یادآور شد: مازندران به لحاظ نزدیکی به پایتخت، ۳۵۰ کیلومتر نوار ساحلی، سه فرودگاه، جذابیت‌های جنگلی و منابع درمانی طبیعی، زمینه تبدیل شدن به قطب گردشگری در میان کشورهای حاشیه دریای خزر و همچنین عضو اکو را دارد، بر همین اساس در این کنفرانس، توانمندی‌های استان در عرصه گردشگری سلامت تبیین و تشریح خواهد شد.

استاندار مازندران ادامه داد: آمارهای جهانی، صنعت گردشگری را دومین صنعت پردرآمد اعلام می‌کند، همچنین از حوزه‌ سلامت به عنوان سومین بازار پردرآمد جهان یاد می‌شود و در کشورهای پیشرفته، حوزه سلامت بیش از ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد. تلفیق این دو بازار بزرگ برای ایجاد یک بازار مشترک، به ایجاد یک اقتصاد مطمئن و سودآور منجر خواهد شد که مازندران این موقعیت ممتاز را دارد.

فلاح با اشاره به نگاه ویژه‌ی دولت تدبیر و امید به توسعه صنعت گردشگری در ایران و اتخاذ سیاست‌های راهبردی کارگشا، گفت: مازندران در صورت فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم می‌تواند بازویی توانمند در ارزآوری باشد که برگزاری این کنفرانس بین‌المللی گویای این پتانسیل است.

او ادامه داد: در کنفرانس گردشگری سلامت، در کنار شش پنل علمی، تخصصی و عمومی زیر نظر هیات علمی، نمایشگاه جامعی از تجهیزات پزشکی، گردشگری سلامت، توانمندی درمانی و طبیعت‌گردی مازندران در ۷۲ غرفه در رامسر برگزار می‌شود. در روز پایانی هم با حضور مهمانان، آیین افتتاحیه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل برگزار و بازید از بیمارستانی دیگر در چالوس انجام می‌شود تا گوشه‌ای از روزآمدی و کارآمدی فرایند درمانی استان معرفی شود.

=_UTF-8_B_cmV6YSByYWdoaW1pICgxIG9mIDEzKS5qcGc=_= برپایی کنفرانس «گردشگری سلامت» کشورهای اکو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *