جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

برنامه سفر سه روزه به مشهد

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ بهمن ۱۳۹۹

برنامه سفر سه روزه به مشهد از ضروریات و بایدهای اقامت در شهر پرجاذبه مشهد مقدس برای گردشگرانی است که قصد دارند از مدت زمان کوتاه اقامت خود در این شهر زیارتی بیشترین بهره را ببرند. چنانچه شما نیز جزء این افراد محسوب می شوید و قصد دارید بزودی با رزرو آنلاین بلیط هواپیما مشهد به این شهر دیدنی سفر کنید، مطالعه این مطلب برای شما سودمند خواهد بود.

مشهد مقدس برنامه سفر سه روزه به مشهد

مشهد، افزون بر افتخار میزبانی از حرم مطهر امام هشتم (ع)، از اماکن دیدنی بی شماری نیز برخوردار گشته است: آرامگاه نادرشاه افشار، خانه ملک مشهد، روستای پاژ و خانه فردوسی بزرگ، خواجه ربیع، باغ وحش وکیل آباد، پیست اسکی شیرباد، پارک کوهسنگی و بوستان مینیاتوری از جمله اماکن جذاب و دیدنی این شهر دل انگیز به حساب می آیند که علیرغم جذابیت های فراوانی که دارند، توسط بسیاری از گردشگران بنا بدلایلی نظیر هزینه بازدید و نداشتن زمان کافی نادیده گرفته می شوند. اما در واقع بازدید از بسیاری از این اماکن رایگان بوده و در مدت زمان اندکی نیز امکان پذیر است. فقط کافی است برنامه سفری چند روزه داشته باشید تا حتی در زمان محدود اقامت در این شهر نیز قادر باشید از تمامی ظرفیت های گردشگری این مقصد محبوب و پربازدید بهره مند گردید. پرسیدید چه برنامه سفری؟ همراه سفرستان باشید تا به پاسخ این پرسش پی ببرید.

نکاتی که پیش از خواندن مطلب باید بدانید

پیش از خرید بلیط مشهد از سفرستان و خواندن این مطلب بهتر است بدانید که منظور از برنامه سفر سه روزه به مشهد، برنامه اقامتی سه روزه در مشهد است و روز رفت و برگشت در این برنامه لحاظ نشده است. با این حال، حتی اگر قصد داشته باشید مدتی کمتر و یا بیشتر از سه روز را در مشهد اقامت کنید، باز هم این مطلب برای شما مفید خواهد بود؛ کافی است برحسب اولویت های خود، تعدادی جاذبه را حذف (در صورت اقامت کوتاه تر) و تعدادی را بدان بیفزایید (در صورت اقامت بلندتر) تا این برنامه سفر را مطابق میل خود سفارشی سازید. لازم است ذکر گردد که در انتخاب و معرفی جاذبه های گردشگری مشهد سعی برآن شده که جاذبه هایی که در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند، با یکدیگر و در همان روز به گردشگران معرفی گردند تا از هزینه حمل و نقل گردشگران کاسته شود.

زیارت امام رضا برنامه سفر سه روزه به مشهد

برنامه سفر مشهد – روز اول

• زیارت امام رضا: هدف اصلی بازدید از مشهد برای بسیاری از گردشگران، زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) است، اما از آنجایی که حرم مطهر صرفا مکانی مذهبی نیست و از معماری تماشایی و منحصربفرد و همچنین بخش های فرهنگی و تفریحی فراوانی نیز تشکیل شده است، بازدید از این مکان زیارتی به افرادی که صرفا برای دیدن اماکن فرهنگی و تفریحی مشهد به این شهر دیدنی سفر می کنند، نیز توصیه می گردد. وجود جاذبه های گردشگری فراوانی نظیر بازارهای مختلف (بازار رضا، بازار عباس قلی خان و بازار جنت) و مراکز خرید لوکس و متنوع (مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید پروما، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید آرمان، پاساژ کاسپین مد و مرکز خرید زیست خاور) در نزدیکی حرم موجب گردیده که بازدید از حرم مطهر، امکان بازدید از دیگر اماکن دیدنی این شهر را فراهم سازد.
• بازدید از طرقبه: روستای ییلاقی طرقبه، بهترین مکان برای استراحت و تماشای طبیعت دل انگیز مشهد مقدس در نخستین روز اقامت در این شهر دیدنی محسوب می شود. این روستا در جنوب غربی مشهد و در جاده جاغرق واقع شده و در اندک زمانی از مرکز مشهد قابل دسترسی است. وجود جاذبه های تفریحی و تاریخی فراوانی از قبیل پارک کمر مقبولا، بند گلستان، دریاچه و مجموعه تفریحی چالیدره موجب گردیده که برخی گردشگران نه تنها از این مکان بازدید کنند، بلکه اتاقی را برای خود و خانواده خود در هتل بزرگ خوش آب و هوای طرقبه مشهد که در دامنه کوه های بینالود قرار گرفته، رزرو کنند. اگر به این مکان سفر کردید، حتما سری به آشکده جاده جاغرق بزنید تا طعم لذیذ آش های رشته و کشکی این رستوران را در طرقبه مشهد بچشید.
ساعت بازدید: همه روزه
هزینه ورودی: رایگان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، ۱۸ کیلومتری مسیر جاده جاغرق (جنوب غربی مشهد)

روز دوم برنامه سفر به مشهد

چنانچه ارادت ویژه ای به امام هشتم دارید، می توانید آغاز روز دوم خود را نیز به بازدید از حرم مطهر امام رضا (ع) اختصاص دهید و باقی روز را صرف بازدید از اماکن دیدنی زیر کنید:
• بازدید از سرزمین موج های آبی: حتی اگر به انجام تفریحات آبی نیز علاقه ندارید، محض شادی کودکانتان هم که شده، سری به این پارک آبی بزنید. در حقیقت بازدید از پارک آبی بزرگی که لقب وسیع ترین مجتمع تفریحی آبی کشورمان را یدک می کشد، چیزی نیست که هر روز بتوانید تجربه کنید. این پارک ۸۵۰۰ متری که بیش از دو دهه قدمت دارد، با ارائه امکانات بی شماری از قبیل استخرهای شنا، جکوزی، حمام ترکی، سالن های سونای خشک و انواع مختلفی از سرسره های آبی نظیر سرسره موج، مارپیچ، تورنادو، تاپسی توروی، جت موج و سقوط آزاد قادر است روزی فرح بخش و بیادماندنی را برای شما و خانواده محترمتان رقم بزند. گفتنی است که کلیه تجهیزات مدرن این مجموعه با استانداردهای جهانی طراحی گشته و از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، نیازی به نگرانی نیست و کافی است تن خود را به آب های زلال و پاکیزه سرزمین موج های آبی بسپارید تا حس رضایت را از خرید بلیط هواپیما و اقامت در این شهر با تمام وجود تجربه کنید.
ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب روزهای شنبه تا سه شنبه و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب روزهای چهارشنبه تا جمعه
هزینه ورودی: ۳۰ هزار تومان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳
• بوستان مینیاتوری: این بوستان سرسبز که به ایران کوچک نیز شهرت دارد، ماکت مینیاتوری بسیاری از اماکن دیدنی و جاذبه های گردشگری کشورمان را در خود جای داده است. ماکت جاذبه هایی نظیر تخت جمشید، باغ شازده کارون، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، سد کارون، فرودگاه هاشمی نژاد و … به زیبایی و با جزئیات فراوان در جای جای این بوستان سرسبز گنجانده شده تا بازدیدکنندگان نه تنها از فضای سرسبز و دل انگیز این بوستان -که به تنهایی بازدید از آن را توجیه می کند- لذت ببرند، بلکه نمونه سه بعدی و کوچک برخی از دیدنی ترین اماکن گردشگری کشورمان را نظاره گر باشند. افزون بر موارد فوق، بوستان مینیاتوری مشهد از امکانات فراوانی نظیر فضای بازی کودکان، پیست مسابقه ماشین های کنترلی، کافی شاپ، رستوران و پارکینگ اختصاصی نیز برخوردار گشته است.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۳۰/۱۰ شب
هزینه ورودی: ۱۵ هزار تومان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بلوار سجادیه

پارک کوهسنگی برنامه سفر سه روزه به مشهد

برنامه سفر روز سوم

در روز آخر نیز، طبق روال روزهای گذشته، ابتدا بازدید از حرم مطهر امام رضا را به شما پیشنهاد و سپس شما را به بازدید از اماکن دیدنی زیر که در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند، دعوت می‌کنیم:
• خانه ملک: چنانچه دوست دارید در روز آخر از عمارتی تاریخی که از دوران قاجار بجا مانده، دیدن کنید، بازدید از خانه ملک را به هیچ وجه از دست ندهید. این جاذبه که جزء محبوب ترین و پربازدیدترین منازل تاریخی مشهد مقدس محسوب می شود، از جلوه بسیار تماشایی و شگفت انگیزی بهره مند گشته و تلفیقی از معماری مدرن اروپایی و سنتی را به نمایش بازدیدکنندگان گذاشته است. آثار هنرنمایی معماران ایرانی در وجب به وجب این خانه مشهود است: از سقف مشبک و منبت کاری شده آن گرفته تا شومینه گچ بری شده‌اش، هنر دست اساتید معماری ایران زمین به شکل نقش و نگاری پرجزئیات و تماشایی در جای جای خانه برجای مانده است تا یادگاری برای آیندگان و هنردوستان باشد. افزون بر معماری متفاوت و مسحورکننده این مکان، از اجناس عتیقه و گرانبهایی نظیر قالی های دست باف خوش طرح و نقش، تندیس های چوبی، تابلوهای نقاشی، ظروف سرامیکی و سفالی و غیره نیز برای تزئین بخش های مختلف خانه استفاده شده است تا بر زیبایی جلوه دلفریب و شگفت انگیز این خانه، بیش از پیش بیفزاید.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر (جمعه ها تعطیل است)
هزینه بازدید: رایگان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، خیابان امام خمینی
• پارک کوهسنگی: برای بازدید از این پارک باید کفش های کوهنوردی خود را بپوشید، چراکه برای دسترسی به آن باید به کوهی نسبتا مرتفع صعود کنید. برای رفاه حال بازدیدکنندگان و یاری آن ها در طی این مسیر، پله هایی تعبیه شده که صعود به این کوه را بسیار آسان کرده است. بنابراین نیازی به نگرانی نیست، شما با هر شرایط جسمانی نیز می توانید به راحتی به پارک کوهسنگی دست یابید. خوب است بدانید که دلیل نامگذاری این پارک به کوهسنگی، دو کوهِ سنگی کم ارتفاعی است که در این پارک دیدنی جا خوش کرده و جلوه زیبایی را به این مکان بخشیده اند. اما چیزی که این پارک را به مکانی جذاب و پرطرفدار مبدل کرده، صرفا طبیعت شگفت انگیز و دلفریب آن نیست، بلکه امکاناتی است که در این پارک برای تفریح عموم گنجانده شده است: از شهربازی و استخر گرفته تا بازار، رستوران، کافی شاپ و حتی مسجد، طیف وسیعی از امکانات رفاهی در این مکان تعبیه شده تا بازدیدکنندگان را ساعت ها سرگرم سازد. افزون بر امکانات یاد شده، این پارک بدلیل موقعیت مکانی و قرار گرفتن در ارتفاعی بلند، از هوایی پاکیزه و تمیز بهره مند گشته و چشم انداز رویایی و شگفت انگیزی از شهر مشهد را به نمایش گذاشته است.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
هزینه بازدید: رایگان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بزرگراه کلانتری
• باغ گیاه شناسی مشهد: این مقصد باصفا و خوش منظره، بهترین مکان برای اتمام سفری سه روزه به مشهد و پایانی خوش برای اقامت در این شهر بشمار می رود. در توصیف وسعت و زیبایی های باغ گیاه شناسی باید گفت که این باغ بیش از ۴۴ هزار متر مربع فضای سبز، ۱۴۹۰۰ درخت و ۲۵ هزار متر مربع گل و گیاه رنگارنگ را در خود جای داده است. خوب است بدانید که بیش از ۳۹۰ گونه ژنتیکی از گیاهان مختلف -که ۲۰۰ گونه آن جزء گیاهان دارویی محسوب می شود- قرار گرفته است تا بازدید از این مکان نه تنها جنبه تفریحی داشته باشد، بلکه برای مطالعات گیاه شناسی نیز مکانی ارزشمند باشد. وجود بخش های مختلفی نظیر باغ پرندگان، دهکده صنایع دستی، مجموعه منازل روستایی، باغ طبیعت کودکان، پارک حیوانات ماقبل تاریخ، باغ میوه، باغ تروپیکال، مرکز طب سنتی، فست فود، کافی شاپ و هایپر مارکت موجب گردیده که این مجتمع وسیع ۲۵ هکتاری به یکی از مراکز تفریحی بزرگ استان خراسان مبدل گردد. ناگفته نماند که این مجتمع از وسیع ترین شهربازی سرپوشیده شرق کشور نیز میزبانی می کند و یکی از برترین اماکن تفریحی برای گذراندن ساعاتی مفرح و خاطره انگیز در طول اقامت در مشهد مقدس به حساب می آید.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب
هزینه بازدید: ۱۲ هزار تومان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بلوار جمهوری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *