رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ مهر ۱۳۹۳

برنامه‌های روز جهانی گردشگری تشریح شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۷/۲ – بازدید رایگان از موزه‌ها و کاخ‌موزه‌ها در روز پنجم مهر، راه‌اندازی سایت خانه‌مسافر و پاک‌سازی نمادین ۱۰۰ غاز از جمله برنامه‌های روز جهانی جهانگردی هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از افتتاح استودیو سفر و گردشگری در برنامه زنده رادیو ایران به تشریح برنامه‌های روز جهانی جهانگردی پرداخت و گفت: همزمان با ۵ مهر برابر با روز جهانی جهانگردی در سراسر جهان برنامه‌هایی متناسب با این روز برگزار می‌شود که در همین راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم برنامه‌هایی با محوریت گردشگری تدارک دیده است.

مسعود سلطانی‌فر افتتاح استودیو سفر و گردشگری را به عنوان مقدمه‌ای برای راه‌اندازی رادیو سفر دانست و تصریح کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری روز شنبه ۵ مهرماه با حضور دست‌اندرکاران و فعالان حوزه گردشگری کشور، بخش خصوصی و تشکل‌های مردم‌نهاد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی همچنین به راه‌اندازی سایت خانه‌مسافر در روز جهانی جهانگردی اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این سایت حرکتی مثبت برای ساماندهی اماکن شخصی است که در ایام اوج سفر با استقبال مسافران و گردشگران مواجه می‌شود، این اقدام برای نخستین بار انجام شده است و افرادی که قصد اسکان در اماکنی غیر از هتل‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به این سایت از اطلاعات اماکن شخصی قابل اسکان مطلع شوند.

سلطانی‌فر یادآور شد: با راه‌اندازی سایت خانه‌مسافر این اماکن تحت نظارت معاونت گردشگری قرار می‌گیرند و نحوه ارائه خدمات و امنیت این اماکن کنترل می‌شود.

وی با اعلام خبر امکان بازدید رایگان موزه‌ها و کاخ‌موزه‌های سراسر کشور برای عموم مردم به مناسبت روز جهانی جهانگردی تصریح کرد: مجموعه هتل‌های شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی از تاریخ ۵ تا ۱۲ مهرماه به صورت نیم‌بها با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار مردم و مسافران قرار می‌گیرد.

معاون رئیس‌جمهوری به پاکسازی نمادین ۱۰۰ غار سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت روز جهانی جهانگردی اشاره و بیان کرد: در تمامی استانها، جشنواره‌ها و مراسم‌هایی با محوریت گردشگری برگزار می‌شود.

سلطانی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری در کشور ما هم طراز و هم‌جهت با گردشگری دنیا در حال رشد و توسعه است، اضافه کرد: با رویکرد مثبت دولت در تعامل با دنیا و ادبیات محترمانه دولتمردان با سایر کشورها به همراه حفظ منافع ملی، هر روز شاهد افزایش حضور گردشگران در کشور هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در بسیاری از موارد به صورت ظالمانه به کشور ما تحمیل شد، در یک سال گذشته شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران به کشور بوده‌ایم.

وی از رشد قابل توجه در بخش گردشگری داخلی خبر داد و افزود: ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری داخلی به طور جدی در این حوزه پیگیری می‌شود.

معاون رییس‌جمهوری در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایران امروز از توجیه بالایی برخوردار است و گردشگری موتور محرک خروج از رکود اقتصادی کشور است.
جشنواره مشارکت ملی گردشگری برنامه‌های روز جهانی گردشگری تشریح شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *