جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بررسی فرهنگ و ابعاد زندگی در ترکیه {مزایا و معایب}

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ آبان ۱۴۰۰

ترکیه از جمله کشورهای متمدن و توریست‌پذیر جهان است که سالانه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان به سوی خود می‌کشاند و تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز برایشان به ارمغان می‌آورد. اما سوال اینجاست که آیا تاکنون به سبک زندگی مردم کشور ترکیه توجه کرده‌اید؟ چه چیزی از فرهنگ کشور ترکیه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ از آن‌جایی که امروزه افراد بسیاری ترکیه را برای زندگی، تحصیل و یا حتی مسافرت‌های کوتاه مدت انتخاب می‌کنند، ما نیز در نظر داریم تا در این مقاله فرهنگ و ابعاد زندگی در ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ترکیه بررسی فرهنگ و ابعاد زندگی در ترکیه {مزایا و معایب}

فرهنگ ترکیه در یک نگاه

به طور کلی ترک‌ها انسان‌های بسیار خون‌ گرمی هستند و خانواده و دورهمی‌های خانوادگی برایشان بسیار حائز اهمیت است. اکثر ترک‌ها علاوه بر زبان ترکی استانبولی به زبان دیگری مسلط نیستند که البته نمی‌توان این مسئله را به پای نژاد پرستی آن‌ها گذاشت، چراکه از گذشته تاکنون اینطور بوده و بخشی از فرهنگ آن‌ها به حساب می‌آید. بنابراین اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید این مسئله را مد نظر قرار دهید. در صورتی که با زبان ترکی استانبولی آشنا نیستید، سعی کنید کلمات معمولی روزمره را یاد بگیرید تا بتوانید به راحتی با مردم ترکیه ارتباط برقرار کنید. برای شروع می‌توانید از دیالوگ‌های ساده نظیر سلام، صبح بخیر، حال شما چطور است، خداحافظ و… شروع کنید.
توجه داشته باشید که ترک‌ها نیز همانند ایرانیان فرهنگ احترام به بزرگ‌تر را بسیار مهم می‌شمارند. از این رو اگر به جمعی وارد شدید ابتدا با افراد سن بالای آن جمع احوال‌ پرسی کنید. همان‌طور که گفته شد مردم ترکیه بسیار خون گرم و مهمان‌نواز هستند و بهترین و لذیذترین غذاهای خود را برای مهمان‌هایشان سرو می‌کنند و اسباب راحتی آن‌ها را به وجود می‌آورند.
به عبارت دیگر می‌توان گفت ترک‌ها انسان‌های بسیار خوش مشربی هستند و هم‌نشینی با آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. همچنین اگر همسایه‌ای برایشان یک ظرف غذا ببرد، حتما باید در آن ظرف چیزی بگذارند و بعد به رسم ادب به صاحبش برگردانند. در کل همان‌طور که مطالعه کردید فرهنگ ترکیه از جهت‌های مختلفی همچون دین و مذهب، آداب معاشرت، آداب غذا خوردن، مراسم‌های مذهبی و ملی، مراسم ازدواج و… شباهت بسیار زیادی با ایران دارد و همین امر سبب شده تا اغلب ایرانیان ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنند و دچار مشکلات متداول مهاجران نشوند. مثلا ممکن است تصمیم بگیرید با خرید ملک در ترکیه به این کشور مهاجرت کنید، در این صورت مطمئن باشید حتما در همسایگی خود ایرانیان دیگری نیز پیدا می‌کنید و حس غربت کمتر به سراغتان می‌آید.

مزایای زندگی در ترکیه

در این بخش از مقاله برخی از مزایای زندگی در ترکیه را به صورت خلاصه برایتان شرح خواهیم داد:
۱- آب و هوای ترکیه
آب و هوای بسیار معتدل و مطبوع، ترکیه را به یکی از پول‌سازترین و محبوب‌ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل کرده است. در واقع ترکیه کشوری چهار فصل به حساب می‌آید که شما می‌توانید با انتخاب محل زندگی خود در روزهای سرد زمستان نیز به تفریح و شنا در شهر آنتالیا بپردازید.
۲- افتتاح حساب بین‌المللی
برخلاف کشور ایران ترکیه دارای بانکداری بین‌المللی است و شما با زندگی در این کشور قادر خواهید بود از طریق یکی از بانک‌های معروف ترکیه نظیر ایش بانک یا زراعت بانک اقدامات لازم را برای افتتاح حساب بین‌المللی به کار گیرید و از یک مستر کارت معتبر برخوردار شوید.
۳- هزینه‌های زندگی
از دیگر مزایای زندگی در ترکیه می‌توان به هزینه‌های مناسب و پایین برای شهروندان خارجی اشاره کرد. در واقع به جز قیمت خرید و اجاره خانه، سایر هزینه‌ها در کشور ترکیه فرق چندانی با ایران ندارد و شاید کمی بالاتر نیز باشد، اما در مقایسه با هزینه‌های سایر کشورهای دنیا و با در نظر گرفتن امکانات متنوع و پیشرفته برای زندگی بسیار مقرون به صرفه و منطقی است.
۴- اقامت دائم و اخذ شهروندی
در صورتی که از تمکن مالی کافی برخوردار باشید، می‌توانید یک یا چند خانه به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار از ترکیه خریداری کنید و از مزایای حق شهروندی و اقامت دائم برای خود و خانواده بهره‌مند شوید. اقامت ترکیه با خرید خانه از سریع‌ترین روش‌های اخذ شهروندی این کشور محسوب می‌شود.
۵- شبکه حمل و نقل
دسترسی بسیار راحت برون شهری و درون شهری به واسطه وجود انواع وسایل نقلیه نظیر مترو، اتوبوس، ترولی، تاکسی، کشتی، هواپیما، متروبوس و… از مزایای چشمگیر زندگی در ترکیه به حساب می‌آید.

معایب زندگی در ترکیه

• یادگیری زبان ترکی استانبولی
• هزینه بالای بنزین
• نبود امنیت کافی و امکان دزدی در برخی از مناطق ترکیه
• نرخ بالای مالیات
• رفتار غیرعادی افراد مذهبی و متعصب در برابر برخی از شهروندان خارجی
• وجود فیلترینگ و سانسور اینترنتی
• شلوغی و ترافیک خیابان‌ها

سخن پایانی

همان‌طور که مطالعه کردید در این مطلب فرهنگ، مزایا و معایب زندگی در ترکیه را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که قصد خرید آپارتمان در استانبول و اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم وارد سایت ام تی سی هوم به نشانی https://mtcco.net شوید، مقاله‌های مرتبط را مطالعه کنید و با مشاوران باتجربه و حرفه‌ای ام تی سی هوم در ارتباط باشید تا شما را به طور کامل در پروسه اخذ اقامت ترکیه همراهی کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد