جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ راه فدک

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ تیر ۱۳۹۶

یکی از پروژه های شاخص در سطح منطقه ۲ ساماندهی ۲۷ هکتار از رود دره اوین درکه بوده است که تحت نام بوستان باغ راه فدک احداث گردیده است موقعیت منحصر بفرد این بوستان از منظر شهری و جلوه بصری بالا از برج میلاد از ویژگی های این بوستان می باشد با توجه به آنکه این منطقه سالها محل تجمع بی خانمانان و بعضا معتادینی بود که غیر از نازیبا کردن این فضا آن را برای شهروندان به فضایی ناامن تبدیل کرده بودند، اهتمام این معاونت گام بزرگی در جهت ساماندهی این منطقه به شمار می آید.

در بیان اهمیت این بوستان همین بس که یک سوم منظر برج میلاد نمای شهر تهران با چشم انداز این بوستان مزین شده است. بوستانی که با همت معاونت امورشهری منطقه ۲ تهران اکنون جایگزین چهره ی نازیبای مخروبه ها و زاغه نشینی های متکدیان شده است.

زیباسازی

به یقین فضای یک بوستان با استقرار المان های تزیینی و رنگ آمیزی ها جلوه بصری دلپذیرتری پیدا خواهد کرد زیباسازی بوستان باغراه فدک زیرنظر اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ شهرداری یکی از خدمات ارزنده این معاونت در جهت چشم نوازتر کردن باغراه فدک برای شهروندان بوده است ، بخش های انجام شده زیر نظر این اداره شامل ، نقاشی های دیواری ، نقاشی های پولیستر ، کاشی شکسته، تعبیه المان و مجسمه های بی نظیر بوده است.

آبنماها

از دل انگیرترین تصاویری که می توان در یک بوستان دید منظره ای از عبور جریان آب در دل فضای سبز آن است بی شک وجود آبنما در باغراه فدک به غیر از زیباتر و دل انگیز تر کردن فضا صدایی از بافت طبیعی و جنگلی را به ذهن شهروندان القا می کند آبنما های باغراه فدک در ۵ دستگاه با مناظری متفاوت و زیبا به بهره برداری رسیده است.

تاسیسات

تاسیسات برق رسانی و روشنایی بوستان باغراه فدک دیگر خدمت این معاونت بوده است که با هزینه ای نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال به انجام رسیده است. و از دیگر خدمات تاسیساتی معاونت در ارتباط با باغراه فدک می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

• غلاف گذاری آب و برق بوستان بصورت شبکه رنگی

• اجرای منهول آب و برق به فاصله هر ۲۰ متر

• اجرای برج نورهای ۱۸ متری ، ۹ متری ، ۶ متری و پایه چراغ های ۳ متری

• اخذ انشعاب آب و اجرای مخزن ۳۰ مترمکعبی گالوانیزه با امکان اضافه نمودن بیشتر و پوستر پمپ دور متغیر جهت تامین فشار در کل بوستان

• طراحی سیستم وایرلس صوت و جانمایی ۵۰ عدد پایه صوت

فضای سبز

بدون شک بخش قابل توجهی از اهتمام معاونت خدمات شهری در احداث بوستان های منطقه معطوف به گسترش فضای سبز آن می باشد فضای سبز به عنوان بستری جهت تلطیف آلودگی های سطح منطقه و ایجاد چشم اندازی زیبا برای القای احساس مثبت و پیوند روح شهروندان به طبیعت جنگلی، گونه های گیاهی متنوع استفاده شده در این بوستان در کنار موسیقی گوش نواز عبور جریان آب در آبنماهای آن احساس زندگی در دل طبیعت بکر را در دل سه اتوبان پرتردد شهر در ذهن شهروندان القا می کند.

مبلمان و تجهیزات

قطعا تجهیزات و وسایل یک بوستان در تبدیل آن به فضایی جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان تاثیر به سزایی دارد استقرار وسایل بازی کودکان ، وسایل ورزشی ، آب خوری ها سطل های زباله و… از دیگر خدمات اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ به شمار می رود.

آبرسانی

آبیاری بوستان باغ راه فدک جهت حفظ گونه های گیاهی و تلطیف فضای بوستان و زیبایی آبنماهای آن از خدمات ارزنده این معاونت به شمار می رود که با هزینه ای کمتر از هفتاد میلیارد ریال مساحتی بالغ بر ۲۵ هکتار آبرسانی می گردد.

1 باغ راه فدک

2 باغ راه فدک

3 باغ راه فدک

4 باغ راه فدک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *