جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایران دارای رتبه اول ثبت شهرهای جهانی است

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ دی ۱۳۹۷

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، «پویا محمودیان» افزود: صدرنشینی ایران در ثبت شهرها و روستاهای جهانی نشان دهنده ظرفیت های پنهان کشور است و نشان می دهد که صنایع دستی، گنج پنهان استانهای مختلف کشور به حساب می آید که نیازمند توجه بیشتری است.
وی اظهار داشت: قرار گرفتن شهرها و روستاها در فهرست شهرهای جهانی وقتی از سوی شورای جهانی صنایع دستی، نخستین قدم برای شناسایی و معرفی آنهاست و صنایع دستی به عنوان یک موضوع مهم در حوزه اقتصاد و نیز مسائل فرهنگی و اجتماعی می تواند در معرفی هرچه بهتر آن شهر به مردم دنیا کمک کند.
به گزارش ایرنا، تاکنون شهرهای تبریز برای فرش، اصفهان برای صنایع دستی خلاق، مشهد برای گوهر سنگ‌ها، لالجین همدان برای سفال، مریوان کردستان برای کلاش بافی(گیوه)، سیرجان کرمان برای گلیم شیریکی پیچ، آباده استان فارس برای منبت، میبد یزد برای زیلوبافی، روستای کلپورگان در سیستان و بلوچستان برای سفالگری هفت هزار ساله‌اش و روستای خراشاد خراسان جنوبی برای حوله‌بافی از کشورمان در فهرست شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسیده اند.
محمودیان در ادامه با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای دستیابی به صادرات دو میلیارد دلاری صنایع دستی گفت: در حال برنامه ریزی برای دستیابی به صادرات سالانه دو میلیارد دلار صنایع دستی هستیم، سال گذشته ۲۸۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که البته بدون احتساب صادرات چمدانی است و باید این نکته را در نظر بگیریم که عمده صادرات کشور، به صورت چمدانی است.
وی درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: از تیرماه امسال در تفاهم نامه‌ای با صندوق توسعه روستایی و عشایری سعی کردیم مشکل بیمه هنرمندان روستایی را رفع کنیم و با همت و پیگیری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال بیمه هنرمندان شهری نیز هستیم و در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این خصوص خواهیم بود.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: به دنبال این هستیم که با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی، جایگاه صنایع دستی را ارتقا دهیم و تعصب و غیرت همه ایرانیان را نسبت به صنایع دستی ایرانی داشته باشیم که در همین ارتباط با دستگاههای مختلف جلساتی را برگزار کرده ایم.
محمودیان به بودجه صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امسال در بودجه سازمان میراث فرهنگی شاهد رشد قابل توجهی بودیم که شامل حال صنایع دستی نیز می شود، البته انتظار ما با توجه به فعالیت دو میلیون نفر در این حوزه، بیشتر است و اگر قرار است بازارهای جهانی را به دست آوریم به حمایتهای بیشتری احتیاج داریم.

ایران دارای رتبه اول ثبت شهرهای جهانی است ایران دارای رتبه اول ثبت شهرهای جهانی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد