رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ شهریور ۱۳۹۴

ایجاد بازار سنتی و رونق گردشگری در فریدون‌کنار

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۲- فرماندار فریدونکنار گفت: در سفر ریاست‌جمهوری به‌دنبال آن هستیم تا فریدونکنار را به‌عنوان منطقه‌ی آزاد معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، «مهرداد ابراهیمی» در نخستین همایش راهکارهای توسعه‌ی فریدونکنار در سالن آمفی‌تئاتر اردوگاه شهید رجایی این شهرستان، اظهار کرد: توسعه یک پروسه ادامه‌دار است و همیشه در دوران گذار هستیم و باید خود را در این راه به‌روز کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در مقطعی توسعه با توقف روبه‌رو شود احیای مجدد آن دشوار و هزینه‌بردار است و در مقاطعی پس از انقلاب نیز شاهد این توقف‌ها بودیم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به شاخصه‌های اصلی توسعه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: کشاورزی، توریسم و بازار مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه در فریدونکنار هستند.

ابراهیمی با بیان این‌که فریدونکنار چندین شاخصه‌ی توسعه را ندارد، گفت: به‌جهت وجود تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی از داشتن شهرک‌های صنعتی ممنوع هستیم و به‌لحاظ جغرافیایی نیز وسعت کمی داریم.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی زیادی داشتیم تا ساحل به بخش خصوصی واگذار شود و توریسم ماندگاری مسافر را در این شهرستان بالا بریم.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به این‌که ماندگاری توریست در این شهرستان ۲ ساعت و در شهرهای هم‌جوار ۳ روز است، اظهار کرد: باید بسترهای توسعه فراهم شود و بسترهای توسعه‌ی گردشگری دولتی نیست بلکه باید به بخش خصوصی واگذار شود.

ابراهیمی گفت: توسعه نشاط به آمدن بخش خصوصی در این شهرستان می‌تواند کمک کند، ما در این شهرستان و کشور با بحران شادی روبه‌رو هستیم و آمار طلاق نیز در این شهرستان از همه بدتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ۶۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان به زیر کشت می‌رود، خاطرنشان کرد: باید بر روی زمین‌های کشاورزی برنامه‌ریزی بهتری صورت بپذیرد تا با ایجاد صنایع تبدیلی و برندسازی موجب تقویت این صنعت شویم.

ابراهیمی هم‌چنین با بیان این‌که باید در این شهرستان بازار سنتی دائمی ایجاد کنیم، گفت: این امر موجب افزایش رونق توریست و گردشگری می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که بازار مدرن برندهای جهانی هستند، اظهار کرد: باید این بازارها را قانون‌مند کنیم.

فرماندار فریدونکنار با بیان این‌که تا قبل از عید امسال استقرار ادارات در این شهرستان را به اتمام می‌رسانیم، گفت: تا امروز ۹ اداره را در فریدونکنار مستقر کردیم.

ابراهیمی با بیان این‌که بندر فریدونکنار یک شبه ره صدساله توسعه را برای این شهرستان می‌پیماید، خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به مازندران به‌دنبال منطقه آزاد کردن این شهرستان هستیم.

وی افزود: شهرستانی که منطقه‌ی آزاد شود هزار میلیارد تومان وجه نقد به آن شهرستان تزریق می‌شود و منابع متعدد وارد می‌شود که می‌توانیم به‌عنوان یک اتفاق خاص در فریدونکنار رقم بخورد.

فرماندار فریدونکنار خاطرنشان کرد: از بندر فریدونکنار بهره‌برداری خوبی نشد، ما باید بتوانیم به کمک عواید این بندر امور عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این شهرستان را به آسانی به پیش ببریم.

1523 ایجاد بازار سنتی و رونق گردشگری در فریدون‌کنار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *