رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ دی ۱۳۹۲

انحصارطلبی‌های بخش گردشگری باید قطع شود

لینک این مطلب کپی شد!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت: یکی از مشکلات موجود در بخش گردشگری استان در مرز مهران انحصارطلبی برخی است که باید متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، «عبدالمالک شنبه‌زاده» در مراسم معارفه اظهار کرد: از زمانی که میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با یکدیگر ادغام شده است موفقیت چندانی به‌دست نیاورده است و علت عمده‌ی آن بخشی‌نگری است چون هر کدام از قسمت‌ها هنوز فعالیت‌های خود را بهتر و برتر از حوزه‌ی دیگر می‌دانند و این درست نیست و باید به تعریف صحیحی از کار سازمان برسند.

شنبه‌زاده خاطر نشان کرد: تا پیش از یک دهه‌ی گذشته اسم میراث ذهن انسان را به آثار تاریخی متبادر می‌کرد اما باید این موضوع درک شود که سازمان در کنار کارکرد مادی، کارکرد معنوی نیز دارد.

وی تصریح کرد: میراث یک کشور آمیخته از فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم و… است که جنبه‌ی معنوی آن غیرملموس بوده و به‌صورت سینه به سینه حفظ شده و به ما انتقال یافته است پس وظیفه‌ی ماست که آن را حفاظت کرده و به نسل پس از خود تحویل دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یادآور شد: وظیفه‌ی ما حفاظت از میراث گذشتگان است چون هویت و شناسنامه‌ی فرهنگی هر فردیست که در محدوده‌ی مرزی ایران زندگی می‌کند.

شنبه‌زاده از مرز مهران به‌عنوان نعمتی بزرگ برای استان ایلام یاد و خاطرنشان کرد: جذب گردشگر در مرز نباید دیدگاهی فردی داشته باشد و باید برخی انحصارطلبی‌ها موجود در این بخش قطع شود تا علاوه برای ایجاد انگیزه برای فعالیت بخش خصوصی کل استان از مزایای این بخش بهره‌مند شوند.
azizi (7 of 17) انحصارطلبی‌های بخش گردشگری باید قطع شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *