رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اسفند ۱۳۹۸

امامزاده هبه الله شازند

لینک این مطلب کپی شد!

مقبره امامزاده هبه الله (ع) در روستای تکیه شهرستان شازند وایشان قرار دارد.این زیارتگاه در دامنه کوهی واقع شده است و آب بسیار سردی از زیر ساختمان آن از دل کوه بیرون می آید. در ماه محرم هیات های عزاداری روستاهای اطراف از جمله چشمه پهن، واشه، عمارت، قاسم اباد ، قلعه پسیجان و روستای تکیه در این زیارتگاه تجمع کرده و به عزاداری می پردازند.

تابستانها و فصل پاییز همیشه این زیارتگاه مملو از جمعیت است.بر اساس پژوهش های انجام شده توسط یک موسسه پژوهشی شهر قم ، این امامزاده نسل نهم حضرت امام سجاد(ع) است. شجره ان هم به این شرح است. سید هبه الله فرزند علی فرزندالحسین فرزند ابو جعفر محمد فرزند علی فرزند ابوالحسن محمد فرزند علی برطه فرزند الحسن الافطس فرزند ابوالحسن علی اصغر فرزند امام زین العابدین. البته سید هبه الله فرزندی بنام محمد داشته است.

امامزاده هبه الله شازند

این زیارتگاه ساختمان آجری نوساز دارد. بنای آن دو طبقه و کاملا جدید است. اطراف آن محوطه سازی اندکی شده است و و زورار روی آن می نشینند. در ساختمان زیارتگاه و در طبقه فوقانی سالن بسیار بزرگی وجود دارد که مرقد مطهر وسط آن قرار گرفته است. ضریح زیارتگاه روی مرقد قرار گرفته است. نماز جماعت گاه و بیگاه با حضور زائران در اطراف ضریح برگزار می شود.در ۲۰۰متری زیارتگاه نیز قبر دو شهید دفاع مقدس قرار دارد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *