رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ خرداد ۱۳۹۸

امامزاده محمد و عبدالله (ع) شمیرانات

لینک این مطلب کپی شد!

امامزاده محمد و عبدالله (ع) مربوط به سدهٔ ۸ و ۹ که در شهرستان شمیرانات، بخش لوسانات، روستای بوجان واقع شده و مجموعه تلوزیونی تنهایی لیلا در آن ساخته شده است. قدمت بنای بقعه امامزاده محمد و عبدالله (ع) به دوره صفویه باز می گردد. امامزاده محمد و عبدالله (ع) در تاریخ ۱ مهر ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۳۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. اهالی به این امام زاده سید محمد می گویند. عصر ها امامزاده محمد و عبدالله (ع) حال و هوای زیبایی دارد.
بنای ساختمان بقعه متبرکه با مساحتی حدود ۲۰ متر مربع در فضایی به وسعت حدود ۲۵۰۰ متر مربع درمنطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا است. و چندین درخت چنار قدیمی نیز در محل بقعه قرار دارد. پلان بنا مربع شکل و سقف آن از داخل به صورت مدور است که در قسمت بالا به صورت گچبری و دارای طرح شمسه است. اراضی و موقوفات زیادی جزو در آمدهای این بقعه است.
نَسَب این دو امامزاده، طبق نوشته روی سنگ قبر، به امام زین العابدین می رسد. محمد و عبدالله بن هادی بن زین العابدین. اما آیت الله ضیاءالدین نجفی، این گونه ذکر می کند که «امامزاده محمد [و عبدالله ]، از نوادگان امام کاظم (علیه السلام) است»
کمی بالاتر از امام زاده، داخل خیابان مسجد سقاخانه ای وجود دارد که آب بسیار خنکی از شیرهای آن جاری است.
این آستان در مرکز روستا، جنوب مسجد و غرب جاده ی ارتباطی لواسان کوچک به بوجان و ناصرآباد قرار دارد. موقعیت جغرافیایی آن: ۳۵ درجه و ۵۱ دقیقه و ۰/۵۴ ثانیه عرض جغرافیایی و ۵۱ درجه و ۳۷ دقیقه و ۱/۲۳ ثانیه طول جغرافیایی است که در ارتفاع ۱۹۸۵ متری سطح دریا قرار دارد.
سرویس بهداشتی این امام زاده در محوطه حیات قرار دارد. کوچک است و به همین دلیل زنانه و مردانه ندارد.
تمامی سکانس های سریال تنهایی لیلا در این امام زاده و روستای بوجان ساخته شده است.
پس از فیلم برداری فیلم تنهایی لیلا، افراد محلی و اهالی روستا با زائران بد برخورد می کنند.
نحوه دسترسی
مسیر خودروی شخصی
از تهران به سمت لواسان حرکت کنید. قبل از میدان به سمت خیابان اسدیان بروید. این خیابان را تا انتها بروید. پس از طی کردن حدود ۶ کلیومتر به روستای بوجان می رسید. تمامی مسیر آسفالته است.
آدرس : استان تهران ـ شهرستان شمیرانات ـ بخش لواسان کوچک ـ شهر ـ دهستان لواسان کوچک ـ روستای بوجان

-محمد-و-عبدالله-ع-1 امامزاده محمد و عبدالله (ع) شمیرانات
-محمد-و-عبدالله-ع-2 امامزاده محمد و عبدالله (ع) شمیرانات

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *