جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

الموت ؛ رویای هر ماجراجو

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ خرداد ۱۳۹۳

گروه گردشگری روزنامه دنیای اقتصاد: منطقه الموت در نزدیکی قزوین و دریاچه اوان برای کسانی که هوادار گردشگری ماجراجویانه هستند یکی از مقاصد جذاب به شمار می‌آید؛ شاید از همین رو است که حسن صباح، سردمدار اسماعیلیه نیز به دنبال یافتن نقطه‌ای امن و استراتژیک نهایتا الموت را برگزید و قلعه خویش را در آنجا بنا کرد. هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان و علاقه‌مندان گردشگری ماجراجویانه در گروه‌های رسمی و غیررسمی رهسپار الموت می‌شوند‌؛ مقصد ابتدایی کوهنوردان و گردشگران ماجراجو چنانچه قصد صعود به قله خشچال را داشته باشند، دریاچه اوان قزوین است.
از آنجا یک پیاده‌روی سنگین و کوه‌پیمایی تا چشمه پری ادامه می‌یابد. در این منطقه عموما سیاه‌چادرهای عشایر به چشم می‌خورد. پس از آن بخش سخت‌تر آغاز شده و تا ییلاقات شهرستان تنکابن ادامه می‌یابد. منطقه کوهستانی منتهی به خشچال در کنار چشمه‌های آب اندک و شیب‌های فراوان موجب شده است تعداد کسانی که وارد منطقه می‌شوند نسبت به قله دیگر این منطقه به نام سیالان اندک باشد و بکر بودن آن حفظ شود. البته برای ورود به این منطقه باید حتما از راهنمای محلی کمک گرفت، دره‌های خطرناکی نظیر نیاردره ممکن است هر راهنمای باتجربه‌ای را به اشتباه بیندازد و زندگی افراد گروه را در معرض خطر قرار دهد.
سیالان که به نسبت خشچال هواداران بیشتری دارد، از روستای هنیز در قزوین شروع شده و به عسل محله ختم می‌شود؛ جاده باریک و کوهستانی این روستا خود یکی از نقاط هیجان‌انگیز سفر است، همچنین اقامت شبانه در پناهگاه منتهی به قله سیالان می‌تواند شبی به یادماندنی برای هر فرد ماجراجویی باشد؛‌ البته چنانچه از آمادگی بدنی و تجربه کافی برخوردار باشد.
پیاده‌روی از طالقان به الموت از دیگر مسیرهایی است که کوهنوردان حرفه‌ای آن را برمی‌گزینند. این مسیر جدا از طولانی بودن نسبت به دو مسیر قبلی نیز سخت‌تر است. این مسیر از روستای حسنجون شروع شده و درنهایت به منطقه سه‌هزار تنکابن ختم می‌شود. گلگشت در الموت و بازدید از قلعه حسن صباح از برنامه‌های سبک این منطقه است، ؛ این برنامه از معلم کلایه در قزوین شروع شده و پس از روستای گازرخان به قلعه الموت می‌رسد. با توجه به سبک بودن پیاده‌روی، می‌توان آن را یک روزه نیز اجرا کرد.
3f74cb8200e4665b6acf5cd051361f8d الموت ؛ رویای هر ماجراجو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد