رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

اصفهان گردشگر پذیر یا گردشگر پرور

اشتراک گذاری

کفه ترازوی گردشگری نصف جهان به سوی گردشگران خروجی سنگینی می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه پارسال ۴۵۰هزارنفر گردشگرخارجی به استان سفرکرده اند گفت:آمارها نشان میدهد سه برابراین رقم اصفهانی به کشورهای دیگر رفته اند.
یارمحمدیان با بیان اینکه برابرنبودن ورودی وخروجی گردشگر ترازگردشگری را منفی می کند افزود: منفی شدن تراز توسعه گردشگری را با اخلال روبرو می کند.
وی افزود:آنچه هنوز سبب متعادل شدن تراز گردشگری نشده ،نبود بستر توسعه گردشگری عدالت محور در همه نقاط استان است که از گذشته به جای مانده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان سفر خارجی را حق مردم دانست، ولی گفت :از هم استانی هایمان خواهش داریم اگر نیازهای سیاحتی شان دراستان و کشور تامین نشد به خارج از کشورسفرکنند.
رئیس هئیت مدیره انجمن صنفی دفاترخدمات مسافری استان هم با اشاره به اینکه در آمارها نباید هر سفری به خارج از کشور را سیاحتی دانست گفت:متاسفانه سفرهای علمی،تجاری و دید وبازدید از سفرهای تفریحی در جمع آماری تفکیک نمی شود.
مسعودی افزودآنچه که سبب شده دفاتر خدماتی مسافری دراستان بیشتر به سمت ترانسفر مسافر گام بردارند مشکلات دریافت ارز از گردشگران خارجی هنگام ورود است که باید آن را مسولان حل کنند.
وی افزود: هر گردشگر هنگام خروج دسته کم ۵۰۰تا ۱۰۰۰دلار برای کشور هزینه دارد
چند روز پیش سعید لیلازاقتصاد دان و استاد دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده بود مصرف ارزی گردشگران ایرانی که سال قبل فقط برای تفریح به خارج سفر کرده بودند ۱۴میلیارد دلار بوده است.
رئیس امور فرهنگ ،گردشگری و ورزش سازمان برنامه وبودجه هم اعلام کرد ه بود :ترازگردشگری کشور منفی ۴میلیون نفر است یعنی سال گذشته ۵میلیون گردشگر به کشور آمده اند و ۹میلیون نفر خارج شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 اصفهان گردشگر پذیر یا گردشگر پرور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *