رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اسفند ۱۳۹۲

اشتون ، اصفهان را ترک کرد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : اصفهان – ایرنا- مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که یکشنبه شب وارد اصفهان شده بود، غروب دوشنبه، شهر گنبدهای فیروزه ای را به مقصد کشور عمان ترک کرد.

به گزارش ایرنا، ˈکاترین اشتونˈ در این سفر تفریحی از آثار تاریخی چهلستون، تالار اشرف، مجموعه میدان امام و کلیسای وانک دیدن و لحظاتی کوتاه نیز در کنار پل خواجو توقف کرد.

هنگام رسیدن اشتون به پل خواجو، هوای اصفهان بارانی بود.

اشتون که در مدت سفرش به اصفهان خنده بر لب داشت، در میدان امام(نقش جهان) سری هم به مغازه های فروش صنایع دستی زد و سوغات سفرش را خرید.

شهروندان اصفهانی و برخی دانش آموزان که برای تفریح به این میدان آمده بودند، با دیدن اشتون او را به نام صدا زدند و ابراز احساسات کردند، موضوعی که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با استاندار اصفهان، آن را جالب خواند.

اشتون در دیدار با استاندار اصفهان، سفر به این شهر را فرصتی برای دیدن زیباییهای اصفهان خواند و گفت: مسوولان اروپایی که از این شهر دیدن کرده بودند، اصفهان را واقعا استثنایی برشمردند و تاکید کردند که حتما از این شهر دیدن کنم.

وی با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان با مهر اصالت یونسکو بسیار حائز اهمیت است، افزود: اصفهان با داشتن جاذبه های تاریخی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی؛ فوق العاده قابل توجه است ولی این استان احتمالا با چالش هایی نیز روبروست.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نگهداری و بازسازی بناهای تاریخی اصفهان را یکی از این چالش ها عنوان کرد و افزود: نگهداری این بناها با تاریخ کهن، کاری بسیار مهم است.

وی با بیان شرحی از بازدید خود از اماکن تاریخی شهر اصفهان گفت: در بازدید از میدان نقش جهان با دانش آموزان زیادی روبرو شدم و برایم جالب بود که آنها مرا می شناختند.

سفر مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اصفهان می توانست فرصتی دیگر برای شناساندن این شهر موزه ایرانی از طریق مخابره عکسهای حضور او در آثار تاریخی اصفهان باشد، فرصتی که بدلیل اجازه ندادن به خبرنگاران و عکاسان برای ثبت این لحظات از دست رفت.
81081530-5559656 اشتون ، اصفهان را ترک کرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *