جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اسکان گردشگران نوروزی در مدارس لغو شد

تاریخ بروزرسانی :
۷ اسفند ۱۳۹۶

معاون گردشگری کشور از کاهش ورود گردشگران سلامت و زیارت به‌کشور در ۹ ماهه سال‌جاری خبر داد. به گزارش روزنامه ایران کاهش ورود گردشگران مسلمان به کشور به‌دنبال حادثه سفارت عربستان شروع شد و آمارهای سازمان میراث فرهنگی نشان می‌دهد همچنان این کاهش ادامه دارد. گردشگران سلامت و زیارتی ایران بیشتر از کشورهای عرب و مسلمان همسایه هستند. محب خدایی گفت: «در مقطع ۹ ماهه امسال رشد ورود گردشگران در حد یکی، دو درصد نسبت به سال گذشته بوده که آمار گردشگران تاریخی و فرهنگی با توجه به ارز‌آوری بالایی که به نسبت سایرین دارند بیشتر بوده است. هر چند که تعداد گردشگران سلامت و زیارت مقداری افت داشته است.»

ستاد اسکان گردشگران نوروزی در مدارس لغو شد
محب خدایی همچنین از دستور ویژه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای کنترل قیمت سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و به دستور ستاد هماهنگی خدمات سفر نیز قرار شده مدارس از چرخه اسکان نوروزی برای عموم مسافران خارج و خدماتش فقط به فرهنگیان محدود شود. به‌گزارش «ایران»، «محمد محب خدایی» چالش اصلی مدارس را این نکته دید که گاهی خارج از حوزه خانواده آموزش و پرورش خدمات می‌دادند. او گفت:«امسال روی این موضوع تأکید شد که آنها خارج از دایره خود عمل نکنند تا تهدیدی در هتلداری و اقامتگاه‌های رسمی نباشد. در عین حال هتلدارها نیز پیشگام شدند و به آموزش و پرورش پیشنهاد اقامت در هتل‌های تهران را با ۵۰ درصد تخفیف ارائه کردند.» پیش از محب خدایی، مدیر کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بر آماده‌سازی ۱۲ هزار مدرسه و ۱۰۵ هزار کلاس درس و ۳۴۵ خانه معلم برای اسکان نوروزی تأکید کرده بود. خدایی در واکنش به آن گفت:«امکان ندارد خدمات مدارس عمومی باشد، چون در جلسه ستاد هماهنگی سفر روی این موضوع تأکید و توافق شد، اگر این کار انجام شود «تخلف» است، حتماً رسیدگی خواهد شد.» به‌گفته او همزمان با فعالیت‌های نوروزی دو سامانه راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها خدمات سفر را با حداقل هزینه و حداکثر کیفیت از یک پنجره واحد در دسترس قرار می‌دهد. این سامانه در فاز نخست رستوران‌ها و تأسیسات گردشگری را با هدف از بین بردن نابسامانی در قیمت‌ها معرفی خواهد کرد.
او نظارت آنلاین بر خدمات گردشگری سامانه را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: «فاز نخست آن هتل‌ها و رستوران‌ها را تحت کنترل قرار می‌دهد. از طریق این سامانه می‌توان شکایت‌ها را دریافت کرد و نظارت‌ها را سریع‌تر انجام داد.» او در همین راستا به طرح تور ارزان ایران در نوروز برای گردشگران خارجی اشاره کرد و گفت: این پروژه با استفاده از ظرفیت خالی در پروازها و هتل‌ها اجرا می‌شود. برای سفرهای ارزان قیمت داخلی نیز برنامه‌ریزی شده که پس از نوروز به‌صورت کلان در اختیار کل کشور قرار می‌گیرد. محب خدایی برای اجرای طرح تور ارزان ایران تشکل‌هایی همچون هتلداران همکاری منسجمی داشتند تا ظرفیت خالی با قیمت مناسب در خدمت گردشگری قرار گیرد. او از پیگیری برای ایجاد ظرفیت در شرکت‌های هواپیمایی خبر می‌دهد و می‌گوید: «برنامه‌ریزی تورهای ارزان براساس آفر (تخفیف‌ها) انجام می‌شود.»

مرخصی تحصیلی
معاون گردشگری در ادامه درباره به سرانجام رسیدن طرح تعطیلات زمستانی گفت: یک طرح در مجلس پیگیری می‌شود که تعطیلات زمستانی وارد تقویم شود. آنچه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پی می‌گیرد استفاده از دو روز تعطیلات آخر هفته با ضمیمه مرخصی کارمندی و تحصیلی است تا سفرها توزیع زمانی شود. او گفت: سازمان میراث فرهنگی با وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی است تا دانش‌آموزان دو، سه روزی را مرخصی تحصیلی بگیرند تا در کنار دو روز تعطیلات آخر هفته، ظرفیتی خارج از تعطیلات رسمی برای سفر ایجاد شود. این طرح به قانون خاصی نیاز ندارد بلکه همکاری بین سازمانی را می‌طلبد.

منبع: روزنامه ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *