رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ بهمن ۱۳۹۴

از هر ۱۱ نفر، یک نفر نان گردشگری می خورد !

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱۱/۲۲ – به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، صنعت گردشگری امروز در جهان اهمیت روز افزونی پیدا کرده است اما اقدامات تروریستی که در گوشه و کنار جهان روی می دهد این صنعت را شکننده کرده است.
،در سال ۲۰۱۵، یک میلیارد و ۱۸۴ میلیون نفر به قصد دیدن اماکن دیدنی دیگر کشورهای جهان از شهر وکشور خود خارج شدند. این میزان گردشگر نسبت به سال گذشته حدود چهار ممیز چهار دهم درصد، افزایش نشان می دهد.

اروپا و روسیه، یکسان درگردشگری
بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، اروپا و روسیه با هم بیشترین میزان گردشگر را در سال گذشته داشته است. سال ۲۰۱۵، در مجموع ۶۰۹ میلیون نفر به کشورهای اروپایی سفر کردند. بعد از اروپا، آسیا و اقیانوسیه با ۲۷۷ میلیون نفر و آمریکا با ۱۹۰ میلیون نفر بازدید کننده در رتبه های دوم و سوم قرار می گیرند.
اما شمار گردشگران بازدید کننده از کشورهای شمال آفریقا در سال گذشته حدود هشت درصد کاهش یافته است. علت اصلی این کاهش نیز وقوع عملیات تروریستی درکشورهای این منطقه بوده است.
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری میزان درآمدهای ناشی از گردشگری (با در نظر گرفتن هزینه اقامت در هتل، خرید غذا و ترابری) به هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار رسید. حال آنکه رقم همین شاخص در سال ۲۰۱۰ حدود ۹۰۰ میلیارد دلار بود.
چینی ها بیشترین پول را هزینه سفرهای گردشگری خود کرده اند و بعد از چینی ها، آمریکایی ها قرار می گیرند.

درآمدهای جهانی گردشگری
سازمان جهانی گردشگری تصریح کرده است که درآمدهای ناشی از صنعت گردشگری حدود ۱۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد. از نظر اشتغالزایی نیز این گزارش تصریح می کند امروز در جهان از هر ۱۱ نفر یک نفر در بخش های مربوط به صنعت گردشگری مشغول به کار است.
نتایج همین گزارش نشان می دهد که چینی ها ،آمریکایی ها و انگلیسی ها بیشترین میزان سفر به خارج از کشورشان را دارند و این در حالی است که از شمار گردشگران روسی و برزیلی درسالهای اخیر به شدت کاسته شده است که علت اصلی نیز بحران اقتصادی و مالی در این کشورها بوده است.
سازمان جهانی گردشگری در بخش دیگر از گزارش خود چنین تصریح می کند: سهم بازار اقتصادهای نوظهور در صنعت گردشگری از ۳۰ درصد در سال ۱۹۸۰ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۴ رسید و قرار است تا سال ۲۰۳۰ به ۵۷ درصد خواهد رسید. این میزان درصد معادل ورود حدود یک میلیارد گردشگر بین المللی خواهد بود.
download-14 از هر 11 نفر، یک نفر نان گردشگری می خورد !

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *