رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ تیر ۱۳۹۸

ازاعلام فرسودگی بازار قم تاحمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری

اشتراک گذاری

اعلام فرسودگی بازار نو قم، طرح احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر، تکمیل طرح های نیمه تمام نخستین اولویت استان، فرسوده بودن ۷۰ درصد واحدهای مسکونی منطقه خاکفرج، افتتاح فاز نخست شهرک خدمات خودرویی وپایین بودن نرخ بیکاری در قم از جمله اخبار هفته گذشته این استان بود.

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای برای رفع محرومیت در مناطق روستایی، زندگی ۱۶۳ هزار تن از جمعیت قم در سکونتگاه های غیر رسمی، توجه بیش از پیش مسئولان استان به طرح های گردشگری، توجه به طرح های توسعه محور در قم از دیگر اخبار مهم در هفته پایانی تیرماه در این استان می باشد.

بازار قم  ازاعلام فرسودگی بازار قم تاحمایت از سرمایه گذاران بخش گردشگری

حمایت از سرمایه گذاری دربخش گردشگری

استاندار قم هفته گذشته درچهاردهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش خلجستان قم گفت: از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قم حمایت می‌شود و مدیران استانی دین خود را در حق فعالان و سرمایه‌گذاران عرصه گردشگری ادا کنند. بهرام سرمست افزود: بخش گردشگری در عرصه تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته و باید موانع و مشکلات پیش روی این بخش مهم اقتصادی برداشته شود. وی با انتقاد از برخی وعده‌های بلاتکلیف مسئولان استان در سال‌های گذشته اظهار کرد: مدیران استانی در وعده به سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات موجود صرفاً باید قولی بدهند که قابلیت اجراشدن داشته باشد. استاندار قم همچنین اضافه کرد: گلاب‌گیری، پرورش ماهی، توسعه گیاهان دارویی و کشت‌های گلخانه‌ای در مجتمع‌های توریستی و گردشگری استان باید شکل بگیرد.

فرسودگی بازار نو قم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: بازار نو قم در آستانه فرسودگی و تخریب کامل قرارگرفته است که این امر نشان از بی‌توجهی دوسویه دستگاه‌های متولی و مالکین واحدهای تجاری دارد. محسن بهشتی هفته گذشته در جلسه ستاد بازآفرینی قم بیان کرد: برای بازآفرینی بازار کهنه و نو قم، باید تعامل لازم با میراث فرهنگی کشور انجام و ۵۰ درصد از اعتبارات آن از طریق آنها تأمین شود. وی گفت: درصورتی‌که سهم ۵۰ درصدی میراث فرهنگی برای ساماندهی این بازار تأمین شود، ۵۰ درصد اعتبارات دیگر نیز از طریق منابع استانی و شهرداری تأمین خواهد شد. وی اظهار داشت: وضعیت بازار کهنه و نو مطلوب نیست، بسیاری از ستون‌های تاریخی آن توسط مغازه‌داران تراشیده شده و از بین رفته است. بهشتی بیان کرد: هرسال باید بخشی از اعتبارات بازآفرینی شهری به ساماندهی بازار نو و کهنه اختصاص پیدا کند، همچنین برای احداث مکانی برای عرضه صنایع‌دستی محلی مناسبت‌تر از بازار کهنه و نو وجود ندارد.

فرسودگی ۷۰ درصد واحدی مسکونی محله خاکفرج

مدیرکل بنیاد مسکن قم گفت: محله خاکفرج یکی ازمهمترین نقاط هدف این استان دربازآفرینی شهری است، دراین منطقه ۷۰ درصد واحدهای مسکونی قدمتی بین ۳۰ تا ۵۰ سال داشته و نوع سازه آن‌ها نیز نوعاخشتی و فرسوده است. داریوش بلدی هفته گذشته در جلسه ستاد بازآفرینی در استانداری قم اضافه کرد: ۴۸ درصد از ساکنان این منطقه نسبت به طرح‌های بازآفرینی شهری موافق بوده و حاضر به همکاری با ستاد بازآفرینی شهری هستند.وی گفت: مشکلات مالی مهمترین معضل ساکنان منطقه خاکفرج قم در بازآفرینی شهری و بهسازی واحدهای مسکونی است.

طرح احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: طرح احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با فروش ۳۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت عملیاتی می‌شود. حسن صبوری هفته گذشته اعلام کرد: مساحت کل این طرح ۱۹۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع است. وی ادامه داد: درطرح احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر، ۳ طبقه پارکینگ پیش‌بینی و یکی از طبقات نیز ویژه خدمات زائر در نظر گرفته‌شده است. وی اضافه کرد: بسته‌های پیشنهادی وتشویقی برای جلب همکاری‌های مردمی و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد این طرح توسط شهرداری قم ارائه خواهد شد. صبوری همچنین با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در بافت فرسوده شهر قم گفت: روند بازآفرینی بافت‌های فرسوده با تعامل با دستگاه‌های همکار وضعیت مطلوبی دارد. وی ادامه داد: هیات اجرایی بازآفرینی شهری در محلات هدف تشکیل‌شده که متشکل از نمایندگان استانداری، راه و شهرسازی و شهرداری می‌باشد.

زندگی ۱۶۳ هزار تن از جمعیت قم در سکونتگاه های غیر رسمی

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی قم با اشاره حجم قابل‌توجه سکونتگاه‌های غیررسمی استان گفت: ۱۶۳ هزار تن از جمعیت قم ساکن این سکونتگاه‌ها هستند. داود طلوعی هفته گذشته اظهار داشت: این حجم قابل‌توجه از جمعیت قم در ۲۰۰ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی گردآمده‌اند. وی با اشاره به‌ضرورت بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی استان اضافه کرد: باید در مساله بازآفرینی شهری و ارائه تسهیلات توجه بیشتری به سکونتگاه‌های غیررسمی شود. وی همچنین عنوان کرد: محلات هدف بازآفرینی، مجتمع‌های بالای ۱۰ واحد مسکونی فرسوده و واحدهای دارای شرایط خاص سه اولویت اصلی استان در بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده است. طلوعی بیان کرد: تعداد تسهیلات معرفی و پرداخت‌شده برای بازآفرینی شهری در قم قابل‌توجه نیست که بخش مهمی از این مساله به دلیل کمبود تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های عمومی ناشی می‌شود. وی اظهار کرد: امسال ۲۰ هزار فقره وام ویژه بازآفرینی در سطح کشور پرداخت می‌شود که سهم قم ۴۰۰ فقره بوده که ۲ درصد از تسهیلات بازآفرینی را شامل می‌شود.

اجرای طرح های نیمه تمام نخستین اولویت قم باشد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص بودجه به طرح های مختلف قم طبق یک اولویت بندی صورت گیرد و اجرای طرح های نیمه تمام نخستین اولویت دراین استان باشد. حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری هفته گذشته در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری در واکنش به گزارش معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم در مورد دستور العمل توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای قم در سال ۹۸ اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل طرح هایی بیشتر اولویت قرار گرفتند، که احداثی هستند و با سیاست های دولت مبنی بر اولویت داشتن طرح های نیمه تمام در بودجه ریزی همخوانی ندارند. وی بیان داشت: اولویت نخست اختصاص بودجه باید طرح های نیمه تمام باشد، و طرح های کوچک و زودبازدهی که به اعتبار کمتری نیاز دارند نیز در اولویت دوم قرار داده شوند.

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای رفع محرومیت از روستاهای قم

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان قم هفته گذشته با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان و کارشناسان دستگاه های مختلف اجرایی قم برگزار شد که دراین جلسه حدود ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از درآمد حاصل از ارزش افزوده قم برای روستاها و رفع محرومیت زدایی از این استان تصویب شد. فرماندار قم در این جلسه با بیان اینکه ارزش افزوده موجود در حساب فرمانداری بر اساس درخواست‌ها و پیشنهادهای مطرح شده به امور مختلفی تعلق داده شده است، اظهار داشت: ۵۰۲ میلیون تومان از اعتبارات ارزش اخذ شده برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای اجرای طرح بهسازی معابر در ۴۵ روستا فاقد دهیاری است.مرتضی حیدری همچنین ۸۰۶ میلیون تومان از این اعتبارات را برای اداره کل زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی استان بابت طرح‌های اشتغالزایی زندانیان و احداث قرنطینه زندان لنگرود دانست و گفت: ۲ میلیارد ریال از آن نیز به سازمان بسیج سازندگی سپاه علی بن ابیطالب (ع) جهت احداث منبع یکهزار متر مکعبی آب جهت تأمین آب روستاهای فاقد دهیاری موجود در مسیر آزاد راه قم – تهران اختصاص پیدا کرده است.

۳۰ درصد ادارات قم مدیریت بهینه مصرف برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: با وجود اینکه اداره ها باید درساعتهای اوج مصرف برق همکاری لازم را برای کاهش مصرف داشته باشند، ولی فقط ۳۰ درصد آنها در قم مدیریت بهینه مصرف دارند. مهدی آهنین پنجه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اداره هایی از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت مخابرات و آبفای شهری تاکنون بیشترین همکاری را در مدیریت مصرف برق داشته اند. وی با انتقاد از همکاری نکردن برخی از اداره ها، اضافه کرد: اجازه داریم با هماهنگی استانداری، برق شرکت ها و سازمان هایی که همکاری لازم را ندارند یا میزان برق مصرفی آنها بیش از قدرت خریدشان است را در ساعت های اوج مصرف، قطع نماییم. وی ادامه داد: از اداره ها و شرکت ها انتظار می رود همکاری لازم را داشته باشند تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطع برق سایر مشترکان در ساعات اوج مصرف، برق آنها مشمول خاموشی نشود.

افتتاح فاز نخست شهرک خدمات خودرویی قم

فاز نخست شهرک خدمات خودرویی قم به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک خودرویی کشور همزمان با میلاد امام رضا (ع) به بهره‌برداری رسید. آیین بهره‌برداری از فاز نخست شهرک خدمات خودرویی قم به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک خودرویی کشور با حضور امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر قم، سقائیان نژاد شهردار قم، حیدری فرماندار قم، گروسی معاون استاندار قم، سایر مسئولان استانی و هنرمندان برگزار شد. شهرک خودرویی قم در زمینی به مساحت ۳۳۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع در شش فاز پیش‌بینی‌شده است که در فاز نخست شامل ۳۴ واحد نمایشگاهی، ۶ واحد ویژه خدماتی و ۴۸ واحد تعمیرگاهی است.

پایین بودن نرخ بیکاری درقم

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان برای اشتغال جوانان فعالیت های خوب و موثری را انجام داده که پایین بودن نرخ بیکاری قم از متوسط کشوری از نتایج آن است. رسول منعم هفته گذشته در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: نرخ بیکاری سال ۹۶ در کل جمعیت کشور ۱۲.۱ درصد و در بخش جوانان ۲۸.۴ درصد بوده، در صورتی درقم در کل جمعیت ۱۰.۹ درصد و در بخش جوانان ۲۴.۸ درصد بوده است.وی بیان داشت: در سال ۹۷ نیز نرخ بیکاری کل کشور ۱۲ درصد و در حوزه جوانان ۲۷.۷ درصد اعلام شد، ولی در قم این نرخ در کل جمعیت استان ۱۰.۸ درصد و در جمعیت جوان ۲۳.۳ درصد بوده، که آمار مطلوب و مناسبی در مقایسه با نرم کشوری به شمار می آید.

قم درانتظار هشت دستگاه شتاب نگار جدید

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هشت دستگاه شتاب‌نگار جدید در استان باهدف ایجاد سیستم هشدار و پاسخ سریع برای زلزله با مشارکت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود.حسن صبوری هفته گذشته در گفت‌وگویی افزود: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌عنوان متولی شبکه شتاب‌نگاری زلزله کشور مرجع مهمی در طراحی سازه‌های مقاوم و مدیریت بحران و زلزله در کشور می‌باشد، ازاین‌رو با پیگیری‌های صورت گرفته استان یک دستگاه شتاب‌نگار نسل جدید در محوطه فرمانداری قم نصب‌شده است. وی گفت: این دستگاه‌ها که جنبش زمین و حرکت‌های تکنیکی آن را رصد و اطلاعات را به‌روز در اختیار قرار می‌دهد برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب‌آوری شهر امکان بسیار خوبی فراهم می‌کند.

دانش و فناوری محور سیاستگذاری کلان قم

استاندار قم با اشاره به جایگاه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در اجرای طرح‌های توسعه محور استان، اولویت‌سنجی نیازهای پژوهشی را ضروری دانست و گفت: سیاست‌گذاری کلان قم باید بر محور دانش و فناوری استوار باشد.بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری با تاکید بر اهمیت توجه به اولویت‌سنجی نیازهای پژوهشی در راستای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خواستار استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری قم در سیاست‌گذاری کلان استان شد. وی همچنین به اهمیت مباحث چهارگانه این کارگروه در برنامه‌ریزی و توسعه استان اشاره و اظهار کرد: پژوهش‌ها و آموزش‌های نتیجه گرا و کاربردی، خلاء بین دانشگاه و صنعت را پر می‌کند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *