رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ آبان ۱۳۹۳

ارمغانی که منتشر نمی‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۸/۱۰ – طراح نرم‌افزار «ارمغان توس» گفت: این نرم‌افزار به دلیل حمایت نکردن مسئولان و همچنین بیم از کپی شدن تاکنون منتشر نشده است.

شهرام شمشیری به خبرنگار ایسنا – منطقه خراسان، گفت: این نرم‌افزار که یک نرم‌افزار چندرسانه‌یی بین‌المللی با دو زبان فارسی و انگلیسی است در جشنواره رسانه‌های دیجیتال سال جاری موفق شده است در بخش ایران‌شناسی رتبه اول را کسب کند.

او اظهار کرد: این نرم‌افزار دوزبانه در یک محیط کاملا سه‌بعدی اجرا می‌شود و در آن کاراکتر فردوسی اقدام به روایت «شاهنامه» می‌کند؛ همچنین کاربر می‌تواند در این نرم‌افزار به محیط‌هایی مانند آرامگاه فردوسی، موزه توس و دروازه رزان وارد شود و در آن‌ها به سیاحت بپردازد.

این طراح نرم‌افزار خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار یک اثر فاخر ملی است که نشان سلامت را کسب کرده و کاربردی‌های مختلفی در زمینه تاریخی و گردشگری دارد.

شمشیری اظهار کرد: برای تولید این نرم‌افزار حدود ۱۶۰ نفر در طی چهار سال فعالیت داشته‌اند و یک تیم پنج‌نفره نیز به صورت مداوم پیگیر انجام آن بوده‌ است. تولید این نرم‌افزار مجموعا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دربر داشته اما هم‌اکنون که به سرانجام رسیده است به دلیل نبود حمایت مسئولان نمی‌توانیم آن را منتشر کنیم.

این طراح نرم‌افزار بیان کرد: از طرف دیگر از آن‌جا که ما در ایران قانون کپی‌رایت نداریم ترس دیگرمان این است که نرم‌افزارمان کپی شود و به همین جهت فعلا از انتشار آن منصرف شده و منتظر جلب حمایت هستیم. مسئولان مختلفی از زمان استانداری دکتر صلاحی به ما قول همراهی و همکاری داده‌اند اما عملا اتفاقی نیفتاده است و ما در سالی که نام سال فرهنگ را یدک می‌کشد نیز بدون حمایت مانده‌ایم.

او در ادامه گفت: به دلیل شرایط خاص بین‌المللی ما حتی نمی‌توانیم در رویدادهای نرم‌افزاری بزرگ دنیا شرکت و آثارمان را ارائه دهیم و از طرف مقابل نیز در ایران کسی از ما حمایتی نمی‌کند در حالی که نرم‌افزار ما یک اثر فاخر ملی محسوب می‌شود که جای خالی آن در بازار حس می‌شود.

=_UTF-8_B_MTQwLTEwLmpwZw==_= ارمغانی که منتشر نمی‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *