جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اختصاص ارز دولتی به گردشگران یا حجاج ضرورتی ندارد

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ تیر ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی ارز دولتی کشور باید به کالاهای اساسی و دارو اختصاص پیدا کند تا زندگی مردم مختل نشود، گفت: در چنین شرایطی اختصاص ارز دولتی به گردشگران یا حجاج ضرورتی ندارد.
به گزارش ایرنا، محمداسماعیل سعیدی روز (شنبه) افزود: وقتی حکومت آل سعود به صراحت دشمنی با ایران را علنی می‌کند هزینه کردن با ارز دولتی در این کشور و رونق بخشیدن به اقتصاد عربستان هیچ توجیهی ندارد و مسئولان سازمان حج نیز نباید برای گرفتن ارز دولتی فشار به بانک مرکزی وارد کنند.
وی درباره اختصاص ارز ۳۹۰۰ تومانی به حجاج نیز ادامه داد: یکی از شرایط حج استطاعت مالی حجاج است لذا با این قید دینی حجاج باید بتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند بنابراین ضرورتی ندارد که در چنین شرایطی در کشور دلار دولتی را با نرخی بسیار کمتر از نرخ آزاد تهیه کنند.

arz dolati اختصاص ارز دولتی به گردشگران یا حجاج ضرورتی ندارد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از اختصاص ارز گردشگری به گردشگران در شرایط نامساعد اقتصادی کشور، عنوان کرد: شرایط اقتصادی کشور در مقطع کنونی، شرایط عادی و معمولی نیست لذا نمی‌‎توان همان سیاست‌هایی را که در شرایط عادی که سال‌های گذشته و حتی ماه‌های گذشته ­برای پیشبرد اقتصاد کشور اتخاذ می‌شد، امروز نیز اجرایی کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقطع کنونی نیاز به تدابیر ویژه و خاص داریم، اظهار کرد: در این شرایط باید تمرکز مسئولان کشور به ویژه در مباحث اقتصادی به مسائل اصلی و ضروری معطوف باشد به طوری‌که مردم برای تهیه نیازمندی‌ها و ضرورت‌های خود دچار مشکل نشوند.
به گزارش خانه ملت، سعیدی ادامه داد: قطعا فردی که به منظور گردشگری و تفریح از کشور خارج می‌‎شود توانایی مالی مناسبی دارد و ضرورتی ندارد دولت برای این فرد ارز دولتی اختصاص دهد.
به گزارش خانه ملت، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی یادآور شد: در این شرایط ارز دولتی کشور باید به کالاهای اساسی و دارو اختصاص پیدا کند تا زندگی مردم مختل نشود.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *