رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ تیر ۱۳۹۴

احیای صنعت مسگری در خراسان‌شمالی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۰۴-مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: صنعت مسگری استان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از محل کمک‌های بلاعوض احیا شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، محمد سویدانلویی در آیین افتتاحیه احیای این صنعت اظهار کرد: در راستای احیاء و باز زنده سازی رشته مسگری، تجهیزات و مواد اولیه چهار کارگاه‌ مسگری با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون ریال از محل منابع کمک‌های بلاعوض به این کارگاه‌ها اهدا شد.

وی با تاکید بر توجه به هنرمندان صنایع دستی، افزود: ۱۸ رشته تاکنون احیا شده و سایر رشته‌ها پس از مشخص شدن اعتبارات در سال جاری معرفی می‌شوند.

سویدانلویی، برگزاری دوره‌های آموزشی، فراهم کردن زمینه فروش هر چه بیشتر صنایع دستی و همچنین کاربردی شدن تولید را از راهکارهای حفظ و احیای صنایع دستی بومی استان عنوان کرد و ادامه داد: هر هنری که در معرض خطر باشد و استقبالی از آن نشود در زمره آثار در حال منسوخ و یا منسوخ شده قرار می‌گیرد. پوستین دوزی، دباغی و چلنگری به خودی خود از چرخه خارج شده‌اند.

وی عنوان کرد: جایگزین کردن مصرف کالاهای تولید شده توسط هنرمندان بومی هر استان به جای کالاهای لوکس خارجی گام موثری در حفظ و احیای رشته‌های مختلف صنایع دستی است.

سویدانلویی تعداد رشته‌های صنایع دستی فعال در استان را ۶۱ رشته نام برد و گفت: این رشته‌ها در گروه‌های دست بافته‌های داری، نساجی سنتی، سفال، چوب و سرامیک جای می‌گیرد.

1954 احیای صنعت مسگری در خراسان‌شمالی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *