رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اسفند ۱۳۹۴

احیاء جاده ابریشم؛ از وعده تا عمل

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۱۲/۱۳- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: موضوع احیای جاده ابریشم از سال گذشته برای رونق بحث گردشگری مطرح شده است.

محمد سویدانلویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه خراسان‌شمالی در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و در این مسیر تعداد زیادی کاروانسرا نیز احداث شده است، تاکید کرد: برای احیاء این مسیر نیازمند همکاری برخی از سازمان و اداره کل‌ها همچون راه و شهرسازی هستیم و این اداره کل به تنهایی نمی‌تواند این طرح را اجرایی کند.

وی افزود: متاسفانه گستردگی ماموریت‌ها در اداره‌ها موجب شده تا به این طرح به صورت جدی پرداخته نشود. از سوی دیگر به جزء فرمانداری، سایر اداره‌ها و سازمان‌ها در اجرای این طرح با این تفکر که متحمل هزینه خواهند شد، رغبتی وجود نداشته است.

سویدانلویی با تاکید بر اینکه احیای این جاده یکی از برنامه‌های جدی این اداره کل است، اظهار کرد: احیاء این جاده موجب می‌شود تا این جاده تبدیل به یک برند ارزشمند گردشگری در این استان تبدیل شود. البته این اداره کل احیای برخی از کاروانسراهای موجود در مسیر این جاده همچون قلی و قره بیل را احیاء کرده و درصدد است به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با بیان اینکه این جاده در مسیر قدیم جرجان به نیشابور قرار دارد، افزود: در طول این مسیر ۱۰ کاروان سرا وجود دارد که هشت کاروان از این تعداد در استان قرار دارد.

598 احیاء جاده ابریشم؛ از وعده تا عمل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *