جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

احیاء بافت پارچه های دوره ساسانی و آل بویه

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ بهمن ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۲۶-خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه میراث فرهنگی – روح ا… دهقانیمسئول کارگاه زری بافی با اشاره به احیای۲شیوه بافت در این کارگاه درسالجاری گفت : فعالیت هنرمندان در کارگاه زری بافی پژوهشکده هنرهای ملیسنتی همواره بر پایه یک کار پژوهشی بوده است .

او افزود: در این کارگاه با بررسی پارچه های تاریخی موجود شیوه بافت و نقش ،توسط هنرمندان بررسی و بعد از اقدامات کارشناسی احیاء می شود.

دهقانی با اشاره به فعالیت های این کارگاه برای احیای روش های بافت اظهارداشت : نوعی بافت برگرفته از پارچه ۲رو متعلق به دوره ساسانی و آل بویه وبافت ترمه سنتی که ۵۰ سال پیش منسوخ شده بود روش هایی از بافت است که دراین کارگاه احیا شده است.

مسئول کارگاه زری بافی افزود: هنرمندان درحال گذراندن مرحله مقدماتیاحیای نقشه پارچه ای با نقش شاهزاده و اسیر هستند که در صورت انجام اقداماتاولیه به مرحله بافت خواهد رسید .

به گفته او، این پارچه که هم اکنون در موزه متروپلیتن نیویورک نگهداری میشود مربوط به دوره صفویه بوده و بعد از این دوره دیگر بافته نشده است .

این هنرمند هنرهای سنتی با بیان اینکه هم اکنون کار آموزش توسط هنرمنداناین کارگاه انجام می گیرد تصریح کرد :این آموزش ها به منظور آشناییعلاقمندان با این رشته و با هدف حفظ و احیای آن انجام می گیرد.

مسئول کارگاه زری بافی تصریح کرد : تمامی طرح های در حال اجرا در اینکارگاه کاملا یک کار پژوهشی به حساب می آیند که برای احیای این هنر سنتی بهمرحله اجرا در می آیند.

669 احیاء بافت پارچه های دوره ساسانی و آل بویه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *