رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ شهریور ۱۳۹۶

آی تی، گردشگری و صنایع دستی بالاترین ظرفیت برای اشتغال را دارند

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر مونسان دوشنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه اقوام در گرگان افزود: حوزه گردشگری این قابلیت را دارد که با سرمایه های خُرد تا عمق روستاهای کشور شغل ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی که بیشتر در شهرهای کوچک و روستاها رونق دارد امکان توزیع ثروت و عدالت اجتماعی از طریق ایجاد درآمد برای مردم و رونق اقتصادی به راحتی میسر است.
مونسان با بیان اینکه ورود هر توریست به کشور ۱۲۰۰ دلار درآمد ایجاد می کند به تاریخ و تمدن کهن ایران اشاره و خاطرنشان کرد: صنعت توریسم و گردشگری ظرفیتی فوق العاده برای ایجاد مشاغل پایدار و افزایش درآمد است.
معاون رییس جمهور با یادآوری برنامه های توسعه ای و سند چشم انداز کشور گفت: ایجاد سالانه یک میلیون شغل بدون توجه به بخشهای آی تی، گردشگری و صنایع دستی که هر یک می تواند با سرمایه های کم رونق بگیرد؛ ممکن نیست.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: با اندک سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی می توان رونق اقتصادی را به جامعه رساند و جلوی مهاجرت روستاییان را به شهرها با ایجاد درآمد پایدار برای آنان، گرفت.
به گفته وی؛ سرمایه گذاری دراین بخش برای ایجاد اشتغال مبلغ بالایی را نمی طلبد و علاوه بر آن توجه به این حوزه تبعات مثبت اجتماعی و اقتصادی ارزنده ای بدنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تحقق اشتغال مد نظر صرفا از طریق بخش صنعت میسر نیست، افزود: این درصورتی بوده که برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت، دولت باید هزینه های بسیاری را متقبل شود.
معاون رییس جمهور گفت: در دولت دوازدهم تلاش بر آن داریم که اقدامات بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی در حوزه اقتصادی اثر گذار باشد و در ایجاد شغل نقش جدی را برعهده بگیریم.
مونسان همچنین اظهارداشت که استان گلستان آثار تاریخی و طبیعت زیبایی دارد و سعی داریم که به اقتصاد گردشگری استان کمک کنیم.
به گزارش ایرنا جشنواره و نمایشگاه فرهنگ اقوام از ۱۳ تا ۱۶ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در گرگان – کیلومتر چهار جاده گرگان، آق قلا آماده حضورعلاقمندان است.
همچنین این جشنواره در نیمه دوم از ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه در شهرستان گنبدکاووس برگزار می شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام ومذاهب مختلف هستند.

-تی آی تی، گردشگری و صنایع دستی بالاترین ظرفیت برای اشتغال را دارند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *