جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آنچه برای سفری ایمن باید بدانید

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ فروردین ۱۳۹۴

خطر در گوشه و کنار دنیا وجود دارد اما ماهیت و شدت آن در هر کشور یا منطقه متفاوت است. صرف نظر از جایی که می روید شما باید در رابطه با مسافرت خود اقدامات اساسی خاصی را انجام دهید. سطح این اقدام بستگی به مقصد دقیق شما دارد. مع الوصف، برای مسافرت به توصیه‌های ذیل توجه کنید
۱- هرگز بدون آشنایی کافی از مقصد و مسیری که برای سفر انتخاب می‌کنید، به مسافرت نروید. قبل از سفر درباره پاسخ سوالات زیر تحقیق کنید.
الف) آیا برای سفر به مقصد مورد نظر هشدار خاصی به لحاظ امنیتی، سیل، آتش سوزی، زلزله، برف و بوران و غیره داده شده است یا خیر؟
امروزه، با گسترش امکانات ارتباطی، فنی و ماهواره‌ای، به راحتی می‌توان از وضعیت راه‌ها، آب و هوا، حوادث طبیعی خطرناک مثل وقوع سیل و طوفان و غیره مطلع شد.
حصول اطمینان از ایمنی راه‌ها و مسیری که باید طی کنیم. هم چنین به همراه داشتن تجهیزات مورد نیاز سفر، ما را در برابر آسیب‌های احتمالی محفوظ نگاه می‌دارد.
ب) امنیت جاده‌ای در چه ساعاتی از شب یا روز کاهش می‌یابد؟
ج) چه امکانات جاده‌ای برای مقابله با حوادث احتمالی وجود دارد؟
د) کدام نقطه از مسیری که طی خواهید کرد، برای اطراق و استراحت بین راهی مناسب و امن تر است؟
هـ) چه رستوران‌هایی را برای صرف غذا باید انتخاب کرد؟
و) مصرف چه غذای بین راهی مناسب‌تر است؟
۲- در صورت تمایل به صرف غذا در رستوران ها هرگز سالاد (به ویژه در رستوران های ناشناس)، میوه‌های پوست نکنده و آشامیدنی های همراه با یخ را میل نکنید.
۳- هرگز پول‌ها و اشیاء ارزشمند خود را در یک کیف یا یک ظرف قرار ندهید.
سعی کنید قبل از سفر، وضعیت فرهنگی و اقتصادی ساکنین مناطقی که در مسیرتان قرار خواهند گرفت، اطلاعات لازم را بدست بیاورید.
محتویات کیف شما شاید معادل ماه‌ها حقوق افرادی باشد که در مناطق فقیرنشین زندگی می‏‌کنند. معمولاً مسافران پول نقد و اموال ارزشمندتری نسبت به افراد بومی دارند، لذا ممکن است به راحتی هدف دستبرد یا حمله افراد ناشناس قرار بگیرید.
به ویژه آن که بومی‌ها، مناطق امن و ناامن را می‌شناسند. عدم آشنایی با افراد و محیط یا محدوده‌ای که تردد می‌کنید، مطمئناً احتمال آسیب پذیری را افزایش می‌دهد.
۴- سعی کنید از مردم رهگذر در خیابان آدرس نپرسید. سعی کنید افسر پلیسی را پیدا کنید. با این کار یک فرد غریبه را از مقصد خود مطلع می‌کنید.
نقشه‌ای تهیه کرده و از کسانی کمک بگیرید که احتمال بیش‏تری دارد به شما کمک کند. برای انتخاب بهترین و ایمن ترین مسیر، همیشه از افراد موجه مثل مأمورین راهنمایی و رانندگی و یا افرادی که شناسایی آن‌ها آسان است، مثل رانندگان تاکسی، مغازه دارها و غیره سوال نمایید.
در موارد خاص، وقتی فرد مطمئنی را برای اخذ راهنمایی نیافتید، سعی نمایید در پرسش خود مقصد نهایی خود را بیان نکنید بلکه در شهرهای بین راهی براساس نقشه‌ای که در اختیار دارید، آدرس نزدیک ترین شهر بعدی مسیر خود را بپرسید تا دیگران از مقصد نهایی شما مطلع نگردند.
۵- در مسافرت، هرگز اسناد خود را درون هتل‌‏ها ‏و اطاقتان نگذارید.
در مسافرت‌ها به ویژه مسافرت‏های خارج از کشور سعی کنید هیچ‏گونه اسناد و مدارکی به همراه خود به داخل هتل‏‌ها نبرید و در صورت نیاز هرگز آن‏ها ‏را در داخل هتل نگذارید. زیرا افراد غریبه می توانند در غیاب شما با پوشش نظافت به داخل اطاق‏ های هتل رفته و به اسناد شما دسترسی پیدا کنند.
15 آنچه برای سفری ایمن باید بدانید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *