جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آلاچیق درختی خمام

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

آلاچیق درختی خمام به شما امکان اقامتی متفاوت و فراموش نشدنی در جنگل های بکر و دست نخورده ی گیلان را می دهد.در این آلاچیق های زیبای درختی می توان ساعت ها به طبیعت خیره شد و طلوع و غروب خورشید را در آرامشی محض تماشا کرد.
رستوران آلاچیق درختی یکی از پرطرفدارترین هاست و در چندسال اخیر با استقبال بی نظیر گردشگران ایرانی و خارجی مواجه شده است. آلاچیق هایی که باعث شده گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند و همچنین نقش ویژه ای در اقتصاد و جذب توریست به این منطقه را داشته است.

ماجرای آلاچیق درختی خمام

کاشت درختان این آلاچیق توسط مرتضی ملائی صورت گرفته و ابتدا به طور شخصی از آن استفاده نموده و بعدها یعنی از سال ۹۰ به بعد مورد استقبال و استفاده عموم قرار گرفت. آلاچیق درهتی خمام در سه طبقه بر بالای ۲۰ درخت و به متراژ های ۸ ،۱۰ و ۱۲ ساخته شده اند. البته بعدها آلاچیق هایی با استانداردهای بهتر و در شش طبقه توسط آقای ملائی ساخته شده است. علاوه بر این آلاچیق ، آقای ملائی طرح های گردشگری بیشتری را مدنظر دارد که در آینده از آن بیشتر خواهید شنید.

نمای آن در شب ها فوق العاده است، انعکاس نور و درخت و آلاچیق درون استخر چشمان هر گردشگری را به خود جذب می کند. درختان اطرافش هم سایه بانی خوب هستند، که مسافران را از گرما و آفتاب در امان بدارد.

آلاچیق درختی خمام آلاچیق درختی خمام

لذت ماهیگیری در کنار آلاچیق درختی خمام

غذاهای محلی گیلان در این رستوران آلاچیق درختی سرو می شود و یک اتفاق جالب اینکه شما می توانید در استخر آنجا ماهیگیری کنید و سپس آن را خریداری کنید. استخر روبروی آن هم و لذت ماهیگیری در آنجا همه و همه تجربیات منحصربفردی است ، که گردشگران در طول سفر از آن بهره مند می شوند.

بازدید گردشگران خارجی از آلاچیق درختی خمام

جالب است که گردشگران خارجی از کشورهای مختلف نظیر فرانسه، کلمبیا، آمریکا، چین، بلژیک و …. از این خانه درختی دیدن کرده اند. ایده ی آن هم از کارتن خانواده دکتر ارنست گرفته شده است و برای نسل دهه ی ۶۰ این کارتن با خاطراتی زیادی همراه است. نمونه های آلاچیق درختی در کشورهای دیگر دنیا مانند فرانسه، هند، سوئد، آمریکا ، کاستاریکا، کانادا، ژاپن وجود دارد. در مسیر رسیدن به این آلاچیق ها مردان و زنانی را می بیند که در شالیزارها مشغول کارند و می توان شاهد مناظر طبیعی زیبایی بود.

روستای دهنه سر شیجان ( خمام) علاوه بر خانه درختی جاهای جذاب دیگری دارد. این روستای زیبا به یمن ظرفیت های بالای گردشگری زنان و مردان زیادی را مشغول به کار کرده است. فعالیت و جنب و جوش حس نشاط و سرزندگی را به گردشگرانی که به این منطقه پای می گذارند را القاع می کند.

آلاچیق درختی خمام1 آلاچیق درختی خمام

مسیر دسترسی آلاچیق درختی خمام

مسیر دسترسی شهر رشت ، خمام ، روستای دهنه سر شیجان ، آلاچیق درختی است. بعد از عبور از شالیزارها و دیدن صحنه های زیبا و تلاش زنان و مردان زحمت کش گیلکی در این خطه سبز به مکان مورد نظر خواهید رسید.

اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید به آلاچیق های درختی روستای دهنه سرشیجان سری بزنید که اقامتی خاطره انگیز برای شما به یادگار خواهد گذاشت.
جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۱۳۳۸۹۵۷۴ آقای ملائی تماس بگیرید.

آدرس:استان گیلان ، خمام ، روستای دهنه سرشیجان ، خیابان تختی ، آلاچیق درختی

آلاچیق درختی خمام3 آلاچیق درختی خمام

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 24 میانگین: 3.4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مبین پور حسین زاده

    طبیعت زیبایی داره واقعا عالی هستش پرسنل هاش مودب هستن ولی خدایی از زیبایی الاچیق درختی اقای ملایی نمیشه دل کند بهتون توصیه میکنم حتما اردیبهشت ماه بخاطر گل مرداب همون پسته دریایی برید ببینید

    ۱۰ خرداد, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • سینا محمودی

    عکس سومی اصلا اونجا نیس فک کنم خارجیه!!
    فقط بدی اونجا اینه که پر دراکولاست متاسفانه و بخاطر درختی بودنش نمیشه جلوشم گرفت

    ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • صمد دستمرد

    خیلی عالیه. باید یکبار بری تا بفهمی ترکیب زیبایی طبیعت بکر و خلاقیت انسانی چه صحنه دلنشینی پدید میاره. آقای ملایی عزیز دست مریزاد. خدا قوت . منتظر توسعه هرچه بیشتر اونجا هستیم که بیایمو لذتشو ببریم.

    ۱۶ مهر, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • محمد

    مواقع تعطیلی شلوغه ولی ارزش دیدن داره ، خوب و دوی داشتنی طراحی شده و درستش کردن ، با منظره اطرافش بهترم شده

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد