رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۶

آغاز جشنواره سمیرم سرزمین هزار چشمه

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، فرماندار سمیرم در آئین افتتاح این جشنواره و نمایشگاه های آن اظهار کرد : در این رویداد فرهنگی نمایشگاهی با ۶۰ غرفه در موضوع های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و با هدف معرفی شهرستان درزمینه های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، بوم گردی و هنرهای تجسمی برپا شده است.
محمد حسین نصرتی با بیان اینکه نمایشگاه کودک نیز در این دوره به طور اختصاصی برپا شده است افزود: شناخت و کشف استعدادها و خلاقیت های کودکان شهرستان در این دوره ویژگی خاصیت دومین جشنواره سرزمین هزار چشمه خواهد بود.
به گفته وی این جشنواره با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در قالب کارهای فرهنگی و شناخت آسیب های اجتماعی و همچنین فرهنگ نماز در شهرستان برپا شده است.
سجاد افشاری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم نیزگفت: از مجموع ۹۱ منطقه نمونه مصوب گردشگری در استان اصفهان، ۹ منطقه نمونه گردشگری مصوب آن در شهرستان سمیرم وجود دارد که این بیانگر ظرفیت‌ های موجود این شهرستان در زمینه فرهنگی و گردشگری است.
وی در گفت و گو با ایرنا افزود: صنایع دستی نمد و گلیم این شهرستان، مُهر اصالت یونسکو را دارند که این نیز بیانگر فرهنگ غنی و هنر اصیل این شهرستان است که ضرورت شناخت و برگزاری این دست جشنواره های فرهنگی را دوچندان می کند.
جشنواره و نمایشگاه های جنبی سرزمین هزار چشمه تا روز دوشنبه در سالن بزرگ ورزشی ۱۷ شهریور ورزشگاه شهید صابری شهر سمیرم ادامه دارد.
اولین جشنواره هفته فرهنگی اجتماعی سمیرم شهریور سال گذشته در محل ورزشگاه شهید صابری این شهرستان برگزار شد.
اجرای سیرک و نمایش، گروه موسیقی، شادیانه کودکان، شب شعر و مسابقات و سرگرمی های مختلف از جمله برنامه های این جشنواره شهرستانی است.
پارک ‘تقرچه’، چشمه ‘خوانسار’، تخت سلیمان آب ملخ، حمام ‘کمال الملک وزیر’، ‘تل شاهی و وزیری’، ‘قلعه بهمن’، آبشار ‘خفر’، آبشار سمیرم، چشمه ‘ناز ونک’، ‘تالاب خان وردشت’،آبشار ‘بی بی سیدان’،چشمه’بابا زرنگ کمه’، چشمه ‘نوول’ غار ‘دنگزلو’ ، ‘لای سرخ دنا’ و ‘امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سیدمحمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا’ از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم است.
شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهری عشایری و روستایی ، دارای ۹ منطقه نمونه گردشگری در جنوب استان اصفهان است.
پیشینه تاریخی، بافت عشایری روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی ازقبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر، سمیرم را به عنوان ظرفیت بی بدیل گردشگری در استان اصفهان و منطقه میانی ایران مطرح کرده است.

 آغاز جشنواره سمیرم سرزمین هزار چشمه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *