جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آشنایی با کشور استرالیا قبل از مهاجرت

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ دی ۱۴۰۰

استرالیا یکی از بخش‌های پهناور قاره اقیانوسیه و از وسیعترین کشورهای جهان است که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. به استرالیا سرزمین آکاسیای طلایی (Acacia pycnantha) می‌گویند. آکاسیای طلایی گل ملی کشور استرالیاست.
پایتخت استرالیا شهر کانبرا (Canberra) است که از جنوب غربی با شهر سیدنی و از شمال شرقی با شهر ملبورن هم مرز است. با اینکه زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی استرالیا مشخص نشده است اما عمده مردم به زبان بین المللی انگلیسی صحبت می‌کنند. با این حال صدها زبان بومی در استرالیا وجود دارد که سال به سال از تعداد گویش‌وران آن ها کم شده است یا به طور کلی منقرض شده‌اند.
در ادامه مطلب مهم‌ترین اطلاعات تکمیلی استرالیا را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

استرالیا آشنایی با کشور استرالیا قبل از مهاجرت

ایالت ها و قلمرو های استرالیا

استرالیا دارای ۶ ایالت و ۳ قلمرو است. ایالت‌های استرالیا را در زیر می بینید:

استرالیا 1 آشنایی با کشور استرالیا قبل از مهاجرت

ایالت‌ های استرالیا

• ایالت نیوساث ولز (New South Wales)
• ایالت کوئینزلند (Queensland)
• ایالت ویکتوریا (Victoria)
• ایالت استرالیای غربی (Western Australia)
• ایالت استرالیای جنوبی (South Australia)
• ایالت تاسمانی (Tasmania)

استرالیا 2 آشنایی با کشور استرالیا قبل از مهاجرت

قلمرو های استرالیا

استرالیا دارای سه قلمرو اصلی زیر است:
• قلمرو پایتختی استرالیا (Australian Capital Territory)
• قلمرو خلیج جرویس (Jervis Bay Territory)
• قلمرو شمالی (Northern Territory)

استرالیا 3 آشنایی با کشور استرالیا قبل از مهاجرت

استرالیا ۷ قلمرو مهم برون‌مرزی دیگر هم دارد. این قلمروها معمولا جزیره‌هایی هستند که تحت حاکمیت دولت استرالیا قرار دارند و جز خاک این کشور محسوب می‌شوند.

مهم ترین و پرجمعیت ترین شهر های استرالیا

استرالیا در مجموع از ۵ شهر با جمعیت بالای یک میلیون و ۱۴ شهر بین ۱۰۰ هزار الی ۱ میلیون نفر و ۳۷۵ شهر کوچک بین ۱۰هزار الی ۱۰۰ هزار نفر تشکیل شده است. در زیر مهم‌ترین و اصلی‌ترین شهرهای استرالیا را معرفی کرده‌ایم:
• سیدنی (Sydney)
• ملبورن (Melbourne)
• بریزبن (Brisbane)
• پرث (Perth)
• آدلاید (Adelaide)
• اقتصاد استرالیا

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از اداره آمار استرالیا (Australian Bureau of Statistics)؛ اقتصاد استرالیا سیزدهمین اقتصاد برتر جهان است. تولید ناخالص داخلی استرالیا حدود ۱.۳۶ تریلیون دلارآمریکا است.

اقتصاد استرالیا

عمده اقتصاد استرالیا وابسته به بخش کشاورزی و بازرگانی است. با این حال صنعت گردشگری نقش چشمگیری در اقتصاد رو به رشد استرالیا دارد. از لحاظ سرانه درآمد، استرالیا در رده ۱۸ اقتصاد جهان قرار دارد و از نظر ثروت‌های طبیعی این کشور در بین ۱۰ کشور برتر جهان است. به طور کلی وضعیت اقتصادی استرالیا یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این کشور برای متقاضیان مهاجرت است.

تاریخ استرالیا

طبق منابع تاریخی؛ در سال ۱۶۰۶ هلندی‌ها جز اولین نفراتی بودند که استرالیا را کشف و شناسایی کردند اما قبل از این گروه صدها هزار بومی استرالیا در این کشور زندگی می‌کردند.
ملکه ویکتوریا در سال ۱۹۰۰ میلادی طی قانونی استقلال سیاسی استرالیا را اعلام کرد و این کشور در ژانویه سال ۱۹۰۱ به طور رسمی به استقلال رسید. فرماندار کل استرالیا در سال ۱۹۹۹ با رای ۸۲ درصدی مردم ملکه الیزابت شد و در حال حاضر ملکه انگلستان فرماندار کل استرالیا است.

آب و هوای استرالیا

به طور کلی هوای کشور استرالیا در مقایسه با دیگر کشورهای انگلیسی زبان گرم‌تر است. اما در مقایسه با ایران هوای خنک تری دارد. استرالیا دارای ۶ ایالت و سه قلمرو است که هرکدام از این مناطق آب و هوای مخصوص به خود را دارند.
بر همین اساس هر چه قدر به ایالت‌های شمالی استرالیا نزدیک می‌شویم آب و هوایی گرم تر و هرچه به ایالت‌های جنوبی نزدیک می شویم آب و هوایی سردتری را تجربه خواهیم کرد.

حکومت استرالیا

استرالیا یک نظام سیاسی لیبرال دموکراتیک باثبات تحت قانون اساسی دارد که یکی از قدیمی‌ترین نظام‌های جهان از زمان نخستین ساختار حکومتی در کشور استرالیا (فدارسیون) در سال ۱۹۰۱ است.
استرالیا ششمین دموکراسی قدیمی مستمر در جهان است و عمدتاً به عنوان یک سیستم دو حزبی عمل می‌کند که در آن رای دادن جزء قوانین اجباری است. در کشور استرالیا، در وهله نخست نمایندگان مجلس توسط مردم برگزیده ‌می‌شوند.
ریاست حزبی که بیشترین نفرات انتخاب شده را در مجلس داشته باشد به‌عنوان نخست ‌وزیر مسئول تشکیل کابینه دولت می‌شود. دولت استرالیا از سه زیر شاخه قانون گذاری، اجرایی و قضایی، تشکیل شده است.

فرهنگ و زندگی در استرالیا

استرالیا یکی از بهترین و عالی‌ترین کشورهایی است که هم از نظر درآمد و هم از جنبه‌های شاخص‌های کیفیت زندگی در رتبه بندی‌های بالایی قرار دارد. طبق آخرین گزارش worldhappiness در سال ۲۰۲۱؛ استرالیا دوازدهمین کشور شاد در جهان است. همچنین بر اساس گزارش OECD؛ شاخص امید به زندگی در استرالیا ۸۳ سال است.
شاخص فلاکت (Misery Index) در استرالیا در وضعیت خوبی است به طوری که طبق گزارش های منتشر شده استرالیا در بین ۱۵۶ کشور بررسی شده از این نظر در رتبه ۱۱۵ جهان جای گرفته است. این آمار و ارقام نشان دهنده این است که استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای زندگی و کار است.
فرهنگ استرالیا بسیار گسترده و متنوع است. استرالیا چند فرهنگی و چند نژادی است و این در نوع غذا، شیوه زندگی و نمودهای فرهنگی این کشور انعکاس یافته است.استرالیا میراث مهمی از مردم بومی خود را دارد که نقش تعیین کننده ای در چشم اندازهای فرهنگی این سرزمین ایفا می کند. این تنوع تأثیرات، یک جو فرهنگی را در استرالیا ایجاد می‌کند که فضای این کشور را سرزنده، پویا و فعال کرده است.

مهاجرت به استرالیا

کشور استرالیا از بهترین مقاصد جذاب و توریستی جهان است که سالانه هزاران مهاجر از نقاط مختلف دنیا جذب آن می‌شود. وضعیت رو به رشد اقتصاد استرالیا، حمایت زیاد از نیروهای کار، درآمدهای بالا و برخورداری از استانداردهای بالا روز دنیا این کشور را به یکی از توسعه‌یافته‌ترین نقاط جهان معرفی کرده است. در زیر مهم‌ترین روش‌ های مهاجرت به استرالیا را به شما معرفی می کنیم:
• مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل (مهاجرت تحصیلی به استرالیا)
• مهاجرت به استرالیا از طریق کار (مهاجرت کاری به استرالیا)
• مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری
• مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج و خانواده
• مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

جمع بندی

سرزمین اصلی استرالیا با مساحتی بالغ بر ۷.۶۹ میلیون کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره جهان – اما کوچکترین قاره است.
از نظر مسافت، این قاره حدود ۳۷۰۰ کیلومتر از شمال به جنوب و ۴۰۰۰ کیلومتر از شرق به غرب امتداد دارد که آن را به ششمین کشور بزرگ پس از روسیه، کانادا، چین، ایالات متحده و برزیل تبدیل می کند. استرالیا به طور غیررسمی به عنوان یک قاره جزیره ای شناخته می شود که توسط اقیانوس ها احاطه شده است.
در این مطلب سعی کردیم منابع زیادی را در ارتباط با مهم‌ترین شهرهای استرالیا، ایالت و قلمروها، وضعیت اقتصادی، تاریخچه و فرهنگ این کشور را در اختیار شما قرار دهیم. برای خواندن اطلاعات دقیق تر درباره کشور استرالیا، روش های مهاجرتی کشورهای مختلف به سایت مهاجرتی پارسی کانادا (https://parsicanada.com/ ) مراجعه کنید. یا با شماره های : ۹۱۰۰۳۵۵۸ (۰۲۱) – ۹۱۰۰۹۷۰۱ (۰۳۱) تماس حاصل فرمائید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *