جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آرامگاه امامزاده سید مسیب بیجار

تاریخ بروزرسانی :
۸ مهر ۱۳۹۸

آرامگاه امامزاده سید مسیب در روستای میرک بیجار یکی از بقاع متبرکه‌ای است که پذیرای زائران در ایام مختلف سال است. آرامگاه امامزاده سید مسیب دارای ۱۵۰۰متر مساحت و از سال ۱۳۷۳ به کمک هیئت امنا و اهالی روستای میرک کلنگ‌زنی مرمت و بازسازی شد. آرامگاه امامزاده سید مسیب، دارای شبستان و یک سالن بزرگ با سقف گنبدی شکل است و در شجره‌نامه سلاله طیبه این بزرگوار مشخص شده که این سید جلیل‌القدر هشت پشت به امام موسی‌بن جعفر(ع) می‌رسد. آرامگاه امامزاده سید مسیب روزانه پذیرای مسافران و زائران فراوانی از نقاط مختلف است و بین اهالی دیار گروس مشتاقان در روزهای خاصی از سال مراسم تعزیه‌خوانی و زیارت عاشورا برگزار می‌کنند.

آرامگاه امامزاده سید مسیب 1 آرامگاه امامزاده سید مسیب بیجار

ویژگی‌های منحصر به فرد امامزاده‌ها در کنار بهره‌برداری از این مکان دینی و مذهبی برای فعالیت‌های اجتماعی از جمله مزایای استان کردستان است و به همین دلیل بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان کردستان یکی از مناطق برتر کشور در میزان داشتن امامزاده‌ها به شمار می‌رود. از جمله این امامزاده‌ها در بیجار می‌توان به سلسله سادات جلیل‌القدر امام زاده سید مسیب سیدشکر اشاره کرد که بنا و مقبره این سید بزرگوار در روستای میرک از توابع شهرستان بیجار است. اهالی میرک هر ساله با برداشت محصول و شکرگزاری از خداوند نذورات خود را به این امامزاده اهدا می‌کنند. لازم به ذکر است در این امامزاده قبر یکی دیگر از پسران این سیدجلیل‌القدر به نام «سیدمجید سیدشکر» نیز مدفون است.
این امام زاده روزانه پذیرای مسافران و زائرین زیادی از اکثر شهرها می باشد و دربین اهالی دیار گروس نیز مشتاقان زیادی دارد و در روزهای خاصی از سال مراسم تعزیعه خوانی و زیارت عاشورا برگزار می شود و اهالی روستا هر ساله با برداشت محصول خود و به واسطه شکرگزاری از خداوند نذورات خود را به این امام زاده اهدا می کنند وآنها حاجات خود را به واسطه آن سید بزرگوار از خداوند خواستار هستد.واغلب اهالی روستا سال تحویل را در کنار این امام زاده هستند و سال جدید خود را با زیارت امام زاده آغاز می کنند.
امامزاده محمد، عبدالله و اسماعیل در شهر پیرتاج، امامزاده سید مسیب در روستای میرک و امامزاده حمزه عرب از شاخص ترین امامزادگان شهرستان بیجار هستند که هر ساله شاهد برگزاری برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی در آنها هستیم.

آرامگاه امامزاده سید مسیب 2 آرامگاه امامزاده سید مسیب بیجار
آرامگاه امامزاده سید مسیب 3 آرامگاه امامزاده سید مسیب بیجار

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *