رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ تیر ۱۳۹۸

آذربایجان غربی امسال میزبان ۶ رقابت بین المللی است

اشتراک گذاری

عبدالله چمن گلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویدادها شامل برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی، بازی های فوتسال غرب آسیا در رده بزرگسالان، مسابقات بوکس جوانان و نوجوانان آسیا، مسابقات جهانی کبدی، کاراته و پاراگلایدر است که در سال جاری به میزبانی این استان برگزار می شود.وی ادامه داد: اماکن و تجهیزات ورزشی استان هم اکنون شرایط خوبی را برای برگزاری مسابقات بین المللی دارد و همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های مرتبط برای برگزاری مطلوب این مسابقات وجود دارد.چمن گلی با بیان اینکه برگزاری مسابقات بین المللی ضمن مایه دلگرمی ورزشکاران منطقه است، اضافه کرد: این مسابقات زمینه ارتقا و رشد ورزش، بهبود زیرساخت های ورزشی، رونق گردشگری و ایجاد اشتغال را به همراه خواهد داشت.

آذربایجان غربی  آذربایجان غربی امسال میزبان ۶ رقابت بین المللی است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال نیز اظهار داشت: میزبانی این مسابقات با موفقیت به پایان رسید به طوری که نماینده فدراسیون جهانی والیبال از نحوه میزبانی ارومیه رضایت کامل داشت.

چمن گلی ضمن تقدیر از میهمان نوازی شایسته مردم آذربایجان غربی و به خصوص ورزش دوستان و طرفداران ورزش والیبال در این استان در مسابقات آینده نیز خواستار همکاری بیش از پیش همگان برای ادامه این روند در سایر رقابت های بین المللی شد.

وی ابراز امیدواری کرد سال آینده نیز آذربایجان میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال را برعهده بگیرد.

با توجه به اعتبارات مناسب عمرانی آذربایجان غربی طی سال جاری بسیاری از طرح های نیمه تمام ورزشی در استان در حال بهره برداری هستند و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، سالی طلایی در بخش توسعه زیرساخت های ورزش استان به شمار می رود.

سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه یکی از بزرگترین سالن‌های کشور به شمار می‌رود که طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه / ‏۲۴‬ تا ۲۶ خرداد ماه گذشته / میزبانی هفته سوم رقابت های لیگ جهانی والیبال‏‬ را با حضور تیم‌های ملی ایران، کانادا، لهستان و روسیه برعهده داشت.

آذربایجان‌غربی هم اکنون رتبه بیست و یکم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد؛ سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی ۱۵ سانتی متر و در سالن‌های روباز ۴۲ سانتی متر است که در مجموع به ۵۷ سانتی‌متر می‌رسد.
از ۳۹۳ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، ۱۲۶ مکان ورزشی در روستاها و ۲۶۷ مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.
در مجموع ۶۴۱ مکان ورزشی و ۵۹۶ باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *