جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار کیوان لیشتر

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

آبشار کیوان لیشتر در استان کهگیلویه و بویراحمد است. آبشار کیوان در ۲۵ کیلومتری شمال غرب گچساران و در نزدیکی پاسگاه عبداللهی، منطقه زیبای لیشتر واقع شده است. آب کوه‌های دیل، آب گرمو و چهاربیشه در نزدیکی پاسگاه عبدالهی به هم پیوسته و تشکیل رودی فصلی را می‌دهند که از اواسط پاییز تا اواخر بهار جریان دارد. آب در یک مسیر پلکانی با ایجاد هفت آبشار کوچک، منظره‌ای بدیع را ایجاد کرده است.

آبشار کیوان لیشتر که در ۲۸ کیلومتری غرب شهرستان گچساران و جنوب دشت لیشتر و ورستای هفت-چشمه واقع شده. قسمتی از مسیر دسترسی به آبشار کیوان در لیشتر آسفالت و بعد از روستای هفت چشمه ۴ کیلومتر مسیر خاکی است.
آبشار کیوان طبیعتی بکر و دست نخورده دارد که در محل برخورد دو رودخانه یا دره که در اصطلاح محلی به آنها دره تنگ درک و دره سور(شور) گفته می‌شود واقع شده است. در یک سمت آبشارهای با ارتفاع زیاد و پوشش گیاهی مناسب و البته برکه‌ها یا به اصطلاح محلی برم‌های بزرگ دارد و از سمت دیگر و بر روی شاخه دیگر آبشارهای پله پله همراه با استخرهای طبیعی که برای شنا مناسب است را دارد.
در ۲۵ کیلومتری شمال غرب گچساران و در نزدیکی پاسگاه عبداللهی، منطقه زیبای آبشار کیوان لیشتر واقع شده است.
بیش از سه چهارم مسیر دسترسی بدان با اتومبیل و بقیه، با پیاده روی امکان پذیر است. آب کوه‌های دیل، آب گرمو و چهاربیشه در نزدیکی پاسگاه عبدالهی به هم پیوسته و تشکیل نهری فصلی را می‌دهند که از اواسط پاییز تا اواخر بهار جریان دارد.

آب در یک مسیر پلکانی با ایجاد هفت آبشار کوچک، منظره‌ای بدیع را ایجاد کرده است.

کیوان 1 آبشار کیوان لیشتر

کیوان 2 آبشار کیوان لیشتر

کیوان آبشار کیوان لیشتر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    ابشار كوچك ولي ديدني زيبا كه نگاه كردن به ايت ابشار كوچك نيز لذت بخشه

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد