رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ تیر ۱۴۰۲

آبشار نورآباد خوشاب

اشتراک گذاری

آبشار نورآباد خوشاب، با بهترین پتانسیل‌ های گردشگری در پنج کیلومتری جنوب شرق روستای نورآباد خوشاب واقع شده است. این آبشار در ۵۰ کیلومتری شهرستان سبزوار قرار دارد. آب آبشار نورآباد از کوه‌ های اطراف روستای نورآباد تامین شده و پس از طی مسیری نه کیلومتری به روستای زعفرانیه که یکی از روستاهای تابعه بخش مرکزی سبزوار می‌ باشد، می ‌ریزد. این آبشار از میان صخره ها فرو می ریزد و در زیر پای خود حوضچه ای به وجود آورده که به رودخانه می پیوندد.

آبشار نورآباد خوشاب

این حوضچه می تواند مکان مناسبی برای آب تنی و شنا باشد. همچنین از آنجا که گرداگرد این آبشار را صخره های بلند فرا گرفته می توان در آنجا به صخره نوردی نیز پرداخت. درو تا دور آبشار نورآباد خوشاب را پوشش گیاهی پوشانده که عمده آنها را نیزار و درختان تنک تشکیل می دهد. شدت آب این آبشار در ماه های مختلف سال متفاوت است. در فصل بهار می توان بیشترین شدت جریان آنرا شاهد بود و در تابستان به خصوص اواخر آن کمترین حجم آب را دارد. لازم به ذکر است که آب آن به صورت دائمی است و از کوه های اطراف روستای نور آباد سرچشمه می گیرد.

ارتفاع آبشار نورآباد خوشاب حدودا به پنج متر می رسد که باعث می شود در دسته آبشار های کوچک جای بگیرد. در اطراف این آبشار بقایای معماری بوم‌ کند یا دستکند وجود داشته که حاکی از محل سکونت آسیابان ‌ها بوده است.

آبشار نورآباد خوشاب

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *