رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ فروردین ۱۴۰۳

آبشار دشت ارژن شیراز

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار دشت ارژن شیراز در استان فارس واقع است. منطقه زیبا و حفاظت شده دشت ارژن و کوهمره سرخی. واقع در ۴۰ کیلومتری مسیر جاده شیراز به کازرون، با طبیعت خاص خود و غنای گونه های گیاهی و جانوری محل مناسبی جهت تحقیق و سیاحت است. رودخانه طویل دالکی به طول ۱۷۰ کیلومتر از دامنه های جنوبی دشت ارژن سرچشمه می گیرد. پس از عبور از روستاهای بسیاری در انتهای مسیر طولانی خود رودخانه هله را تشکیل می دهد. آبشار زیبای این محل در نزدیکی استراحتگاه دشت ارژن واقع شده و به نام آبشار چرونیز معروف است. در این مسیر چشمه های پرآب، آبشارهای متعدد و طبیعی جلب نظر می کند. برای دیدن این جاذبه و جاهای دیدنی شیراز می توانید با رزرو هتل شیراز اقامت خوب و دلنشینی داشته باشید.

715 آبشار دشت ارژن

در نزدیکی دشت ارژن و در منطقه کوهمره سرخی نیز آبشارهای زیبا و جلوه های طبیعی قابل ذکری وجود دارند. از آن جمله می توان به آبشار دریاهک(بین روستای بگدانه و مسخون)، آبشار دم اسب(نزدیک روستای کوه زرگ) و آبشار رامغان(نزدیک روستای امامزاده و پایین روستای فاریاب) اشاره کرد که نیاز به تحقیق و تفحص بیشتری دارند.

دشت ارژن شیراز یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین تفرجگاه‌های شیراز به شمار می‌آید. طوری‌که اگر پای خاطرات سفر به شیراز باز شود، از این دشت چندین قصه شیرین از خاطرات بزرگ‌ترهایمان نصیب‌مان می‌شود.ارژن تا همین چند سال پیش بخشی از شهر کازرون به شمار می‌رفت. اما چند سالی است به فرزندی شهر شیراز در آمده است. با این حال بعضی‌ها هنوز دشت ارژن را جز کارزون می‌دانند. جالب است بدانید، در شعرهای فردوسی قاآنی از این دشت به درختچه بادامی اشاره شده که از چوب آن کمان می‌ساختند و از بادام تلخ آن دارو.

پوشش گیاهی منطقه

هم‌نشینی با کوه‌های زاگرس برای این دشت یک موهبت الهی بوده و باعث شده به طور منظم در این منطقه بارندگی باشد. آب‌وهوای کوهستانی و خاک حاصلخیز روی خوش به دشت نشان داده تا شاهد رویش درختان (بلوط، زالزالک و بادام)، علفزارهای سرسبز و پدید آمدن چندین دریاچه و آبشار باشیم.

برای آشنایی بیشتر با شیراز پیشنهاد می کنیم به صفحه جاهای دیدنی شیراز مراجعه بفرمایید.

نحوه دسترسی به آبشار دشت ارژن

آدرس :استان فارس، شهرستان کازرون، بخش جره و بالاده

آبشار چرونیز

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    تو این مسیر چندتا آبشار میبینید … کلا دشت ارژن ی منطقه محافظت شده و بکره … برای شیرازیا هم مناسبه چون خیلی بهمون نزدیکه

    ۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • علی

      آدرس دقیترشو میشه بگید؟

      ۱۵ مرداد, ۱۳۹۸

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *