جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۶۰ ظرفیت گردشگری کشاورزی در البرز شناسایی شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۴۰۰

رییس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد که ۶۰ ظرفیت و پتانسیل گردشگری کشاورزی در عرصه های مختلف این استان شناسایی و معرفی شده است.فاطمه بشیری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۶۰ ظرفیت شناسایی شده در البرز، هفت مورد فعال و ۵۳ مورد بعدی ظرفیت های بالقوه است.وی به هفت ظرفیت فعال گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: باغ نمایشی گل دیزین در کنار مجتمع تفریحی بین المللی دیزین، مزرعه بوم گردی لزور در کندر و مجتمع تفریحی باغ طوبی در محمد شهر از جمله این ظرفیت ها می باشد.

گردشگری کشاورزی 800x466 ۶۰ ظرفیت گردشگری کشاورزی در البرز شناسایی شد

رییس گروه محیط زیست و سلامت سازمان جهاد کشاورزی البرز از باغ بنیاد خیریه پورکاشانی فردیس ، باغ بازنشستگان ارتش و باغ لاله های آسارا از دیگر این ظرفیت ها به شمار می رود.

بشیری افزود: ظرفیت های بالقوه نیز در زمینه های باغبانی، آبزی پروری، گیاهان دارویی، گلخانه، دامداری، عشایری، زنبورداری، پرورش طیور، زنجیره تولید بز سانن، پرورش اسب و صنایع لبنی شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه البرز به عنوان منطقه تحقیقاتی کشور در بخش کشاورزی به شمار می رود، بیان داشت: این ظرفیت ها در استان باعث شده تا دانشجویان و اقوام مختلف از استان های مختلف به البرز سفر کرده و از این فعالیت ها برای امور ترویجی و تحقیقی بازدید کنند.

رییس گروه محیط زیست و سلامت و مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: این ظرفیت های کشاورزی در البرز پتانسیلی برای جذب گردشگران خارجی می باشد به طوریکه تاکنون تعداد زیادی از محققان خارجی نیز از این بخش ها بازدید کرده اند.

بشیری با بیان اینکه بازدیدکنندگان در این شکل از گردشگری، اقامت در مزرعه، صرف محصولات ارگانیک آن مزرعه و فعالیت‌های تفریحی را تجربه می‌کنند، گفت: گردشگری کشاورزی از طریق بازدید گردشگران از مزارع روستاییان باعث افزایش درآمد کشاورزان و اهالی و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *