جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یخچال طبیعی دنیا کجاست ؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ آبان ۱۳۹۲

فرماندار رودبار گفت: شناساندن غار درفک، رودبار را به دنیا معرفی می‌کند.

غلامحسین رجبی، فرماندار رودبار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه غار درفک به یخچال طبیعی دنیا نیز معروف است، اظهار کرد: این غار زیبا و بی‌نظیر از افتخارات شهرستان رودبار است که ارزش آن برای ما کمتر از سوسن چلچراغ نیست.

وی با بیان اینکه حتی در گرمترین روزهای سال این غار همواره پوشیده از برف است و افراد بومی این منطقه برای تهیه آب دامهای‌شان از این غار، برف برداشت می‌کنند، ادامه داد: این مکان می‌تواند به یک منطقه گردشگری زیبا به دنیا معرفی شود و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در این بخش دعوت می‌کنیم.

فرماندار رودبار خاطرنشان کرد: از همه هموطنانی که برای گردش به گیلان می آیند دعوت می کنیم در صورت امکان از این غار زیبا دیدن کنند.

به گزارش ایسنا، “درفک” نام قله‌ای در استان گیلان و در رشته‌ کوه البرز است. نام قلهٔ درفک به روایتی از دال فَک (دٌلفَک) آمده ‌است که در گویش دیلمی، دال، نام پرنده‌ای است از خانوادهٔ عقاب و فَک به معنی آشیان و آشیانه است. بنابراین دالفک، به معنای آشیانه عقاب است. اما براساس روایت دیگری، نام درفک از قوم “دربیک” آمده که تیره‌ای از ساکنان حوالی دریای خزر بوده‌ است.

قلهٔ درفک در ارتفاع ۲۷۳۳ متری البرز غربی در کوه‌های گیلان قرار دارد. این قله را از چند مسیر می‌توان بالا رفت. کاسهٔ درفک، محل ییلاق دامدارانی است که در تابستان از روستاها و جنگل‌ها به این قلّه کوچ می‌کنند. در کاسه‌ٔ درفک یک غار وجود دارد که ییلاق‌نشینان منطقه در تابستان از یخ‌های آن به عنوان منبع آب استفاده می‌کنند.

این قله در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی رشت در استان گیلان و مقابل رستم آباد در بخش خورگام شهرستان رودبار واقع شده‌است.
101 117 یخچال طبیعی دنیا کجاست ؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *