جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گواب، دریاچه ای میان کویر

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ مرداد ۱۳۹۸

از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی که به تازگی بعد از چندین سال رنگ و لعاب دیگری گرفته منطقه گواب در شهرستان خوسف است. طی بارندگی های اخیر در زمستان ۹۷ و بهار امسال گواب خشکیده، بعد از ۲۰ سال پر آب شد که شادی را به دل مردم منطقه برگرداند. این مکان تفریحی دل انگیز در نزدیکی آرامگاه ابن حسام و بافت تاریخی شهر، مجاور مزارع مردم واقع شده است.

در برهه زمانی که آب گواب خشک شده بود زمین آن به مرور زمان تبدیل به نمکزار و محلی برای دفن زباله شد و زیبایی خود را از دست داد که با اعتراض ساکنان منطقه روبرو شده بود این باعث شد تا مسئولین راه چاره ای پیدا کنند. طرح راه اندازی اردوگاه تفریحی که از ۶ ماه گذشته کلنگ زنی شده بود بعد ار سه ماه عملیات اجرایی آن آغاز شد و در سوم فروردین ۱۳۹۸ به صورت رسمی با حضور مسئولان افتتاح شد.

نوروز امسال در کنار بناهای تاریخی خوسف، گواب با استقبال بی نظیر مسافران روبرو شد. از جمله امکاناتی که جهت رفاه مسافران به همت مسئولان، بخش خصوصی، و تعاونی امور عشایری در اردوگاه گواب در نظر گرفته شده بود میتوان به چندین کپر که در اطراف دریاچه ساخته شده، راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی دامی و عشایری استان در ۲۲ غرفه و سیاه چادر عشایری، قایق و اجرای موسیقی محلی زنده اشاره کرد که موجب جذب هر چه بهتر گردشگر و در نتیجه درآمد چشمگیری برای مردم منطقه داشته است.

بر اساس پیش بینی های انجام شده با تجهیز این جاذبه تفریحی زمینه اشتغال برای چندین نفر فراهم خواهد شد. اگر قصد سفر به خوسف را دارید و یا در طول سفر خود از این شهر گذر کردید دیدن و قایق سواری در گواب را فراموش نکنید.

آدرس :خراسان جنوبی، شهرستان خوسف، نزدیک آرامگاه ابن حسام خوسفی، منطقه تفریحی گواب

گواب گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب1 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب2 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب3 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب4 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب5 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب6 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب7 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب8 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب9 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب10 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب11 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب12 گواب، دریاچه ای میان کویر

گواب13 گواب، دریاچه ای میان کویر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *