رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گلستان از لحاظ تاریخی، اکوتوریسم و جذب گردشگر فقیر نیست

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ مهر ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۷/۳۰-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گلستان با بیان اینکه اولویت نخست در برنامه توسعه ششم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، گفت: در این استان با وجود ظرفیت‌های بالقوه بسیار در حوزه گردشگری، هنوز رویکرد جدی برای استفاده از توانمندی‌های این بخش کمرنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رحمان فرمانی روز چهارشنبه در جمع فعالان حوزه گردشگری استان در گرگان اظهارکرد: این استان دارای چهار اقلیم بسیار مناسب برای جذب گردشگر بوده که تاکنون از ظرفیت آن برای ایجاد زیرساخت و جذب گردشگر به درستی استفاده نشده است.

وی افزود: برای اینکه از ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان استفاده مفید شود، باید آسیب شناسی کرده و برای رفع آن چاره‌اندیشی درست صورت گیرد.

فرمانی اضافه کرد: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ از یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت استان فقط یکهزار و ۷۲۴ نفر به طور مستقیم در حوزه گردشگری گلستان فعال هستند که این آمار نشان می‌دهد هنوز گردشگری نقش اساسی در توسعه استان نداشته و نیازمند توجه جدی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: امروز افزایش تعداد نشست‌های تخصصی در حوزه رونق گردشگری و نقش آن در توسعه اقتصادی استان یک ضرورت محسوب می‌شود و یکی از سرمایه‌گذاری این معاونت در این زمینه برای آینده است.

معاون گردشگری گلستان در ادامه رونق صنعت گردشگری استان را نیازمند همراهی ۴۳ دستگاه در این حوزه بیان کرد و افزود: همراهی در راستای رونق گردشگری استان توسط دستگاه‌های مرتبط کمرنگ بوده و فقط از میراث فرهنگی انتظار است.

فرمانی خواستار همراه شدن مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای رفع موانع و رونق گردشگری استان شد.

یکی از مدرسان مراکز کارآفرینی دانشگاه نیز در خصوص برند شدن جاذبه گردشگری در هر شهر و به تبع آن جذب گردشگر در منطقه گفت: استان گلستان از لحاظ تاریخی، اکوتوریسم و جذب گردشگر فقیر نیست، ولی برای جذب گردشگر، نیاز به برند شدن جاذبه‌های آن است.

مجید کاظمی افزود: گلستان جاذبه‌های فراوان در حوزه‌های تاریخی، طبیعی، ورزشی، فرهنگی و هنری دارد که برای جذب گردشگر باید برنامه ریزی و تلاش شده و محصول بومی به جامعه معرفی شود.

وی ادامه داد: باید بی رحمانه از منطقه خود انتقاد کرد تا زمینه رشد آن در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری فراهم شود.

طبق برخی آمارهای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، سالانه از این استان ۲۰ میلیون نفر مسافر گذر می‌کنند.

2641 گلستان از لحاظ تاریخی، اکوتوریسم و جذب گردشگر فقیر نیست

           

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Share this post.

 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *