جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گشنیز کباب آذری

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ بهمن ۱۳۹۹

طعم های مختلف و جدید کباب برای ما ایرانی ها بسیار لذت بخش است . هر کدام از شهرها و استانهای ایران کباب مخصوص خود را دارند .گشنیز کباب هم اصالتش به ماکو می رسد که از لذیذ ترین نوع کبابها می باشد . این کباب همانند کباب تابه ای داخل روغن سرخ می شود و همراه سس مخصوص سرو می شود .

کباب گشنیز گشنیز کباب آذری

مواد لازم برای ۶ نفر

گوشت چرخ کرده نیم چرب: نیم کیلو
لپه: ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
تخم مرغ: ۲ عدد
گشنیز تازه: نیم کیلو
لیمو عمانی: به مقدار لازم
آرد: یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب آذربایجانی باید لپه‌ها را بشویید و برای ۲ ساعت در آب بریزید تا خیس بخورد. سپس لپه‌ها را به همراه مقداری آب در یک قابلمه بریزید و برای حدود ۱ ساعت با شعله متوسط روی گاز قرار دهید تا خوب پخته شود. بعد از اینکه لپه‌ها پخته شدند، لبه‌ها را از آب جدا کنید و آب آن را نگه دارید.
در دومین مرحله از تهیه گشنیز کباب ماکویی باید گشنیزها را تمیز کنید و خوب بشویید. سپس آن‌ها را داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. یک پیاز را از وسط نصف کنید و همراه با گوشت چرخ کرده در دستگاه خرد کن بریزید. گوشت و پیاز را خوب میکس کنید. مخلوط گوشت و پیاز را در یک کاسه بریزید و سپس لپه‌های پخت شده را به آن اضافه کنید. پیاز دیگر را نیز در دستگاه خرد کن کاملاً ریز کنید . به بقیه مواد اضافه کنید.

در سومین مرحله از طرز تهیه کباب آذربایجانی باید یک دستکش به دست کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید و ورز دهید. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به آن اضافه کنید. سپس تخم مرغ‌ها را نیز به سایر مواد گشنیز کباب آذری خوشمزه اضافه کنید و سپس خوب هم بزنید.
در این مرحله از درست کردن گشنیز کباب ماکویی باید یک ماهیتابه را روی گاز قرار دهید و شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. مقداری روغن داخل تابه بریزید تا داغ شود. سپس به اندازه یک گردو از مواد گوشتی بردارید و آن را به صورت گرد در آورید و داخل روغن بریزید. می‌توانید برای اینکه کباب شما جلوه زیباتری بگیرد، آن را به جای حالت کوفته‌ای، در سیخ چوبی درست کنید.

در آخرین مرحله از گشنیز کباب آذری خوشمزه باید برای درست کردن سس، گشنیزها را خرد کنید و در مقداری روغن سرخ کنید. سپس یک پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و سرخ کنید و یک قاشق آرد به آن اضافه کنید. آب لپه‌ای که از قبل کنار گذاشته بودید را به پیاز اضافه کنید و در صورت نیاز کمی آب هم به مواد بیفزایید. حال لیمو عمانی‌ها را سوراخ کنید و بعد از به جوش آمدن آب داخل قابلمه بیندازید. بعد از چند جوش خوردن گشنیزها را اضافه کنید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس کباب‌های را داخل سس بیندازید و اجازه دهید مواد ۵ دقیقه جوش بخورد تا آماده شود.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه گشنیز کباب آذری خوشمزه

برای درست کردن گشنیز کباب نباید گشنیزها را خیلی خرد کنید. بهتر است آن‌ها را درشت‌تر خرد نمایید.
سس این کباب باید غلیظ شود و بعد از اینکه به غلظت مناسبی رسید، کباب‌ها را به آن اضافه کنید.
شما می‌توانید این غذا را هم با نان و هم برنج میل کنید.
ورز دادن گوشت موجب می‌شود تا کباب شما منسجم‌تر شود و راحت‌تر بتوانید آن را سرخ کنید.

 

کباب گشنیز 1 گشنیز کباب آذری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد